Beste fietsliefhebbers,
Ik heb een goedkope racefiets van Decathlon en die heeft bij het achterwiel een bevestiging met gewone moeren in plaats van een snelspanner.
Het ziet er ongeveer uit zoals op deze foto:
https://contents.mediadecathlon.com/p18 ... =1000x1000
Nu zou ik graag een snelspanner op het wiel zetten in plaats van de huidige bevestiging. Wie heeft er al ervaring mee en/of kan mij vertellen of er bijzonderheden zijn waarop ik moet letten?
Met vriendelijke groet,
Poppy
Snelspanner ipv gewone moeren
Let specifiek even op de breedte van de achtervork icm welke snelspanner je kiest. Is het bijvoorbeeld nog een wat smallere achtervork dan kun je schroefdraad tekort komen als je een moderne snelspanner monteert. En uiteraard moet de achteras hol zijn. Dan zou het moeten kunnen denk ik.
-
- Forum-lid HC
Als ik de foto bekijk, dan is een snelspanner niet mogelijk. Alleen in samenwerking met een andere naaf.
Bedankt ook voor deze reactie Scottwilko,
Ik zal eens een foto maken van de daadwerkelijke fiets. Dan hebben we eerder zekerheid waarover we het precies hebben. Helaas kan dat nog even duren, want de fiets staat in Italië en daar kom ik in deze tijd veel minder dan voorheen.
Ik zal eens een foto maken van de daadwerkelijke fiets. Dan hebben we eerder zekerheid waarover we het precies hebben. Helaas kan dat nog even duren, want de fiets staat in Italië en daar kom ik in deze tijd veel minder dan voorheen.