Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 18 nov 2020 09:01

Helemaal mee eens.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 nov 2020 09:29

Corona-app spoort nog weinig besmette mensen op - https://nos.nl/l/2357013

In de tekst staat letterlijk dat de cijfers betekenen dat de kans dat iemand het virus bij zich draagt in de 1e weken na het installeren van de app kleiner is.....

Het is dus echt een extreem goede app. Die de kans op besmetting verkleint. Dat betekenen de cijfers namelijk, volgens dit artikel :roll:

Tegelijkertijd zijn de lagere percentages besmettingen bij deze groep enigszins een teleurstelling, men had juist op een hoger percentage gehoopt.... Om de effectiviteit van de app te onderstrepen...

Dus onduidelijk of het nou goed of slecht is... Het artikel spreekt zich tegen.

Watnik wèl denk... Mensen die de moeite nemen de app te installeren, zullen ook meer geneigd zijn om andere maatregelen stricter op te volgen en minder risico's te nemen. Dus logisch dat het percentage besmettingen bij deze groep lager is. 2e conclusie is dan misschien ook wel dat de app te snel een bericht stuurt aan mensen die in de buurt zijn geweest van een besmet persoon. Onterecht, gezien de cijfers van de teststraat vergeleken met de gemiddelde cijfers.
Dat vind ik extra kwalijk omdat je geacht wordt 10 dagen in quarantaine te gaan èn je je niet mag laten testen zonder klachten :evil:
Nu gaat dat laatste binnenkort veranderen, dan mag je na 5 dagen alsnog testen.
Maar het is toch van de zotte dat een systeem dat nu aantoonbaar gevoeliger reageert dan het uit eigen initiatief je laten testen bij klachten, je (formeel) zulke quarantaine verplichtingen oplegt!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 nov 2020 09:33

MarkVeenstra schreef: 18 nov 2020 09:29 Corona-app spoort nog weinig besmette mensen op - https://nos.nl/l/2357013

In de tekst staat letterlijk dat de cijfers betekenen dat de kans dat iemand het virus bij zich draagt in de 1e weken na het installeren van de app kleiner is.....

Het is dus echt een extreem goede app. Die de kans op besmetting verkleint. Dat betekenen de cijfers namelijk, volgens dit artikel :roll:

Tegelijkertijd zijn de lagere percentages besmettingen bij deze groep enigszins een teleurstelling, men had juist op een hoger percentage gehoopt.... Om de effectiviteit van de app te onderstrepen...

Dus onduidelijk of het nou goed of slecht is... Het artikel spreekt zich tegen.

Watnik wèl denk... Mensen die de moeite nemen de app te installeren, zullen ook meer geneigd zijn om andere maatregelen stricter op te volgen en minder risico's te nemen. Dus logisch dat het percentage besmettingen bij deze groep lager is. 2e conclusie is dan misschien ook wel dat de app te snel een bericht stuurt aan mensen die in de buurt zijn geweest van een besmet persoon. Onterecht, gezien de cijfers van de teststraat vergeleken met de gemiddelde cijfers.
Dat vind ik extra kwalijk omdat je geacht wordt 10 dagen in quarantaine te gaan èn je je niet mag laten testen zonder klachten :evil:
Nu gaat dat laatste binnenkort veranderen, dan mag je na 5 dagen alsnog testen.
Maar het is toch van de zotte dat een systeem dat nu aantoonbaar gevoeliger reageert dan het uit eigen initiatief je laten testen bij klachten, je (formeel) zulke quarantaine verplichtingen oplegt!
Een uitstekend bewijs voor mijn stelling dat media en politiek het verschil tussen correlatie en causaliteit nog steeds niet snappen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2020 09:58

Jans schreef: 18 nov 2020 08:43
Ernie C. schreef: 18 nov 2020 08:22 Dat hoef je nu ook niet meer te stellen, daar hebben we een virus voor.
En dat kan er zo maar voor zorgen dat iemand in jouw omgeving niet meer naar de IC kan, al had hij het misschien maar 3/4 dagen nodig gehad. Jammer dan? Overleden niet aan corona, maar door corona.
Het volle IC sprookje is toch wel aardig uitgeblazen met de piek van de afgelopen golf.

Bovendien heeft het niet veel met elkaar te maken. Ik bedoel vooral te zeggen: als dit nog geen wake up call is om af te gaan vallen, dan zal het nooit iets worden.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 18 nov 2020 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 18 nov 2020 10:02

Ernie C. schreef: 18 nov 2020 09:58
Jans schreef: 18 nov 2020 08:43
Ernie C. schreef: 18 nov 2020 08:22 Dat hoef je nu ook niet meer te stellen, daar hebben we een virus voor.
En dat kan er zo maar voor zorgen dat iemand in jouw omgeving niet meer naar de IC kan, al had hij het misschien maar 3/4 dagen nodig gehad. Jammer dan? Overleden niet aan corona, maar door corona.
Het volle IC sprookje is toch wel aardig uitgeblazen met de piek van de afgelopen golf.
Ben je daar zeker van? Bij ons in ieder geval niet.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2020 10:04

In Nederland wel.

We hebben het over een kerstdiner in een verder saaie kerstvakantie. Ik denk dat dat elkaar aardig compenseert.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 18 nov 2020 10:08

Oud jaar gaat zo verschrikkelijk uit de hand lopen, daar kan je op wachten.
Als 16mln mensen op het zelfdetijdstip gaan zuipen gaat het mis.

Dus of "saai" de goede term is :-)
Carbiet schieten in de stad........ portieken.......... winkelstraten. ik weet het niet....

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 18 nov 2020 10:12

Carbid schieten in de stad is toch al verboden. En als mensen dat gaan doen dan gaan er nog een hoop ruiten sneuvelen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 18 nov 2020 10:15

Dat oud en nieuw ellende brengt is wel duidelijk, maar de aanname dat 16 miljoen zuipers los gaan is wel heel erg overdreven. Je denkt echt dat "iedereen" aan de alcohol is?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 nov 2020 10:17

Hier (dorp) zijn ze al begonnen. In de weilanden, dat wel. Beste klappen...

(Onze regering verdient overigens een burgerlijke opstand IMO. Een heleboel mensen die daarvan de dupe zouden zijn echter niet...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 18 nov 2020 10:20

Jans schreef: 18 nov 2020 10:15 Dat oud en nieuw ellende brengt is wel duidelijk, maar de aanname dat 16 miljoen zuipers los gaan is wel heel erg overdreven. Je denkt echt dat "iedereen" aan de alcohol is?
Tuurlijk beetje overdreven maar laten het er 4 mln zijn, daar ontsporen al altijd een paar duizend van......

Probleem is als je bijna alles afpakt mensen dingen gaan doen die beter zijn om misschien niet met z,n alle te gaan doen, zoals bv pedojagen.

Ik heb nog nooit zoveel illegaal vuurwerk gehoord als dit jaar in de wijk, niet normaal en ik kon er vroeger ook wat van, maar ben er bijna jaloers op :D

i-mac

i-mac 18 nov 2020 10:22

Ik vrees dat veel ziekenhuizen, ambulancediensten, brandweer en politie een heel naar oud naar nieuwjaar tegemoet gaan. Je voelt zo dat er mensen zijn die hun frustratie kwijt willen ...

Gesloten