Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
loonatik schreef: ↑04 okt 2020 19:45Heb je de link nog?
Voor de geïnteresseerde ik heb inmiddels de Rockbros photochromic bril een tijdje in gebruik en deze bevalt erg goed. Zit goed en het photochromic van de bril werkt echt fijn. Voor in het najaar ideaal. In de zomer is een normale zonnebril wel beter want die zijn wat donkerder.
Vind deze fijner zitten dan de 60eu bril van Futurum, zweet komt ook niet op de bril in tegenstelling tot die van Futurum.
Ik heb inmiddels vierkante ogen van het teruglezen in dit forum. De Workswell 268 heeft mijn interesse gewekt. Nu ben ik gaan mailen met het bedrijf. Dit gaat super goed en ze staan me vriendelijk te woord. Iedereen die deze fiets heeft aangeschaft is erg positief. Kunnen jullie mij ook meer vertellen hoe dit frame zich houdt ten opzichte van bijvoorbeeld een Tarmac of een supersix. Hiermee bedoel ik stijfheid en rijervaring? Ik besef ook dat dit een lastige vraag is omdat hier ook veel emotie bij komt.
Daarnaast merk ik dat ik een beetje angstig ben voor de kwaliteit, al wordt me dat hier ook wel weer ontnomen door het teruglezen. Mijn fietsvrienden verklaren me alleen voor gek om een frame uit china te bestellen. Waarschijnlijk door het onbekende.
Is er ook iemand in de buurt van Assen die een workswell heeft en die ik een keer zou kunnen komen bekijken?
Ik hoor het graag,
Vriendelijke groet Mark
Daarnaast merk ik dat ik een beetje angstig ben voor de kwaliteit, al wordt me dat hier ook wel weer ontnomen door het teruglezen. Mijn fietsvrienden verklaren me alleen voor gek om een frame uit china te bestellen. Waarschijnlijk door het onbekende.
Is er ook iemand in de buurt van Assen die een workswell heeft en die ik een keer zou kunnen komen bekijken?
Ik hoor het graag,
Vriendelijke groet Mark
-
- Forum-lid HC
Ik heb zelf recent een 268 opgebouwd en ik moet zeggen dat dit 1 van mijn fijnste fietsen is die ik heb gereden (ik denk op plaats 2 na mijn Cervelo S2). Kwaliteit is ook zeer goed, ik heb er eerlijk gezegd niets op aan te merken.
Ter vergelijking een kleine greep uit mijn fietsen historie, dan kan je zien wat voor vergelijkingsmateriaal ik heb:
Cervelo Soloist
Cervelo S2
Scott foil gen 1
Scott foil gen 2
Daarbij ook meerdere Chinese frames, die waren altijd wel goed, maar dan ook niet meer dan dat. De workswell is voor mij toch wel een sapje hoger dan mijn eerdere chinese frames, maar ook bijna dubbel zo duur overigens.
Ter vergelijking een kleine greep uit mijn fietsen historie, dan kan je zien wat voor vergelijkingsmateriaal ik heb:
Cervelo Soloist
Cervelo S2
Scott foil gen 1
Scott foil gen 2
Daarbij ook meerdere Chinese frames, die waren altijd wel goed, maar dan ook niet meer dan dat. De workswell is voor mij toch wel een sapje hoger dan mijn eerdere chinese frames, maar ook bijna dubbel zo duur overigens.
-
- Forum-lid HC
Ik verklaar ze voor gek dat men zo achterlijk veel geld betaald voor een fiets waar een merkje op staat.
Al is een 268 wel een fiets die zelf een stuk lastiger is om op te bouwen, en zeker als je dit met een mechanische groep zou doen. Daar zou ik toch wel wat hulp bij zoeken als dit de eerste keer zou zijn.
- Desertstorm
- Forum-lid
Ik ben zelf ook in die overweging @Maak86.
Reden waarom het er bij mij niet van komt is vooral omdat ik geen losse ultegra groepset kan vinden die deze winter leverbaar is.
Reden waarom het er bij mij niet van komt is vooral omdat ik geen losse ultegra groepset kan vinden die deze winter leverbaar is.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Herkenbare overweging..Desertstorm schreef: ↑18 nov 2020 13:16 Ik ben zelf ook in die overweging @Maak86.
-
- Forum-lid HC
Op bv Bike24 kan ik nog een mechanische Ultegra groep samenstellen. Di2 is iets lastiger ws.
- Desertstorm
- Forum-lid
Eerder dan 16-17 weken kom ik niet met mijn specs. Maar zal nog eens kijken.
Overigens ervaar ik dezelfde problemen bij bv. de Rose Reveal of andere fietsen op mn lijstje.
Na 1-2 jaar wachten/research zal ik dan toch nog wat langer moeten wachten.
Overigens ervaar ik dezelfde problemen bij bv. de Rose Reveal of andere fietsen op mn lijstje.
Na 1-2 jaar wachten/research zal ik dan toch nog wat langer moeten wachten.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Ik heb nu contact met Workswell. Ik wil de fiets dan laten spuiten in cameleon #14. Dit is een groene/ blauwe kleur. Ziet er echt heel vet uit. De fiets zal dan wel ergens in februari maart geleverd gaan worden. De 306, die tevens bij hen op de site staat zal in het voorjaar uitkomen. Met dit frame zijn ze nu nog aan het testen.
@japiecarbon; klinkt goed. Je hebt inderdaad veel fietsen gehad waarmee je het kan vergelijken.
Wat ik leuk vind is dat dit bedrijf snel reageert en je ook voorziet van veel informatie.
Iemand ook ervaring met de wielen? Ik wilde graag de 50mm erbij kopen. Al met al kom ik echt op een hele goede prijs uit.
Super tof om zoveel mooie ervaringen van andere mensen terug te kunnen lezen op dit forum. Ik vind de fiets er ook heel mooi uitzien:)
@japiecarbon; klinkt goed. Je hebt inderdaad veel fietsen gehad waarmee je het kan vergelijken.
Wat ik leuk vind is dat dit bedrijf snel reageert en je ook voorziet van veel informatie.
Iemand ook ervaring met de wielen? Ik wilde graag de 50mm erbij kopen. Al met al kom ik echt op een hele goede prijs uit.
Super tof om zoveel mooie ervaringen van andere mensen terug te kunnen lezen op dit forum. Ik vind de fiets er ook heel mooi uitzien:)
En vertellen ze dan ook waarom? Of is het gewoon onwetendheid
Ik zelf heb de sprong gewaagd in 2013 met de R-002 van Velobuild. Daar heb ik 13.000km meegereden (nu in bezit van mijn neefje). Daarna kwam de R-016. Daarmee is inmiddels 23.000km mee afgelegd (doet nu dienst op de smarttrainer). Naast de R-016 kwam de gravelbike van Velobuild. De teller loopt bij die fiets op naar de 20,000km, waarvan 90% onverhard.
Omdat ik op zoek was naar een ranke fiets voor op de weg, kon ik niet slagen in China. Vandaar dat ik weer terug ben bij het beginpunt: stalen frame op maat bij een traditionele bouwer (in mijn geval Chesini). Omdat ik ook voor mijn volgende gravelbike specifieke wensen heb, ben ik nu aan het sparen voor wederom een frame van Chesini.
Ondertussen ben ik wel 3 maatjes aan het helpen bij hun project voor een gravelframe van Velobuild. Ik raad het juist iedereen aan, die het leuk vindt de handen uit de mouwen te steken, en niet gaat voor de middle of the road.
Niet alleen rijd je straks op jouw unieke fiets, waar je ontzettend trots op mag zijn, maar wat je ook veel geleerd/opgebracht heeft.
Waarom doen toch niet meer mensen het dan????
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
@JoostG jij hebt wel veel ervaring met chinese frames. Je klinkt na zoveel km´s nog steeds positief. Leuk en goed om te lezen. Ik vind het pioneren juist ook leuk. Ben je ook aan het koersen op je fiets?
Ik heb geen idee waarom niet meer mensen het doen. Het is toch het onbekende, het komt uit china, geen research center, de fiets niet goed getest etc. Als ik zie wat de hedendaagse fietsen kosten, bizar. Ik rijd nu zelf ook op 2 top fietsen van 3 jaar geleden. Het is nu niks meer waard qua waarde omdat er geens schijven opzitten.
Ik heb geen idee waarom niet meer mensen het doen. Het is toch het onbekende, het komt uit china, geen research center, de fiets niet goed getest etc. Als ik zie wat de hedendaagse fietsen kosten, bizar. Ik rijd nu zelf ook op 2 top fietsen van 3 jaar geleden. Het is nu niks meer waard qua waarde omdat er geens schijven opzitten.