Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 18 nov 2020 13:07

Oeps! https://nos.nl/l/2357010#UPDATE-container-49080071

@Jans: vanaf maart dus ook voor terugkeer uit Frankrijk :/
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 18 nov 2020 13:54

Jans schreef: 18 nov 2020 11:39 Maar het blijkt dat het bij een grotere groep niet lukt. Dat is vanaf mijn eerste reactie mijn punt. Wel of geen jagersbloed.
We zijn evolutionair gezien nog steeds jagers, maar de mens bestaat uit lichaam en geest, en de geest is jager.....fysieke inspanning is een bijkomstigheid.
(vrij naar Tim Krabbe)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 nov 2020 13:59

Enzzo schreef: 18 nov 2020 13:07 Oeps! https://nos.nl/l/2357010#UPDATE-container-49080071

Alleen als Frankrijk dan aangemerkt is als risicogebied (tenminste, zo lees ik dat).

Overigens Hugo de Jonge ten voeten uit: stoere woorden en grote plannen over testen, en ondertussen faal-op-faal stapelen in het testbeleid tot nu toe.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 18 nov 2020 14:04

Gezellig filmpje

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 nov 2020 14:08

Ministerie: te vroeg voor conclusies over effectiviteit corona-app
Volgens het ministerie van Volksgezondheid is het te vroeg om iets te zeggen over de effectiviteit van de CoronaMelder-app. Uit cijfers blijkt dat tussen de 11 en 14,1 procent van de mensen die een melding kreeg en de app gebruikte, positief werd getest. Dat is minder dan het Nederlandse gemiddelde.

"Maar de groep die de app heeft geïnstalleerd, is sowieso iets bewuster dan gemiddeld. Daarom kun je de cijfers niet een op een met elkaar vergelijken", zegt Ron Roozendaal van het ministerie, verantwoordelijk voor de app.

Bij het reguliere bron- en contactonderzoek is de kans veel groter dat iemand het coronavirus blijkt te hebben. Daarbij test circa een derde van de mensen met klachten positief. Maar dat is niet te vergelijken met de app, zegt Roozendaal. "Het bron- en contactonderzoek spitst zich nu toe op risicovolle contacten die dus een hoger risico op corona hebben."
Vooral die laatste alinea, geeft in feite aan dat er met die corona app met enorme onnauwkeurigheid (schot met hagel), mensen "gevraagd" worden om in zelf quarantaine te gaan.

Ik vind dat echt veel gevraagd, zeker omdat je 1) (nog) niet in staat gesteld wordt om te testen als je geen klachten hebt. Je kan dus je eigen gezondheid niet bewijzen, als je dat zou willen. En 2) Omdat je bij een melding niet weet om welk contact of welk moment het zou gaan, wat logisch is vanuit privacy punt, kan je niet eens zelf nagaan hoe lang of hoe dichtbij je bij die persoon geweest zou zijn.
Dus, in het geval je de maatregelen daadwerkelijk strikt zou opvolgen, is het een enorm lijdzaam gedrocht waar je zelf totaal niet tegen kunt verweren of argumenteren.
Uiteraard kan je de app niet installeren (die is vrijwillig), en kan je ervoor kiezen om de quarantaine te negeren. Maar dat zijn beide niet de uitgangspunten van de app natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 18 nov 2020 14:50

Iemand die zo stom is om zo’n achterlijke app te installeren verdiend het ook om veel en vaak in quarantaine te gaan.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 18 nov 2020 15:11

Je blijft lekker doorgaan, maar gewoon doen. Het zegt nogal iets over jezelf.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 18 nov 2020 15:13

53x11 schreef: 18 nov 2020 13:59
Enzzo schreef: 18 nov 2020 13:07 Oeps! https://nos.nl/l/2357010#UPDATE-container-49080071

Alleen als Frankrijk dan aangemerkt is als risicogebied (tenminste, zo lees ik dat).

Overigens Hugo de Jonge ten voeten uit: stoere woorden en grote plannen over testen, en ondertussen faal-op-faal stapelen in het testbeleid tot nu toe.
Denkt er nu echt iemand dat ik me nu al druk ga maken over wat er nu geschreven wordt en wat er in maart misschien gaande is? Volgende keer Nederland is gepland voor februari. Daarna ergens in de zomer. Geen mens die weet hoe de coronawereld er dan uit ziet.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 18 nov 2020 16:29

NicoNB schreef: 18 nov 2020 14:04 Gezellig filmpje
Ja helaas :|

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 18 nov 2020 17:11

Uit Den Haag hoor je vaak verhalen over tweespalt en hoe we dat in onze inclusieve maatschappij toch vooral niet moeten willen.

Onderhand lees je op het aan de staat gelieerde RTL Nieuws wel alvast welke kant Den Haag op wil.
Hoe ga je om met medewerkers die vaccin weigeren? 'Geen reden voor ontslag'

Het is nergens een issue maar op deze polariserende manier mensen die nee tegen vaccinatie zeggen criminaliseren draagt weer extra bij aan de toch al steeds wankeler wordende balans tussen verschillende bevolkingsgroepen.

En als het gaat om zorgpersoneel, een steeds grotere groep binnen de zorg ziet af van de coronaprik. Velen hebben het immers toch al gehad.
Verplichte vaccinatie zou er wel eens toe kunnen leiden dat de zorgmedewerkers die al twijfelden over de toekomst in de zorg nu definitief afhaken.

Wie heeft de Russen nodig als je hier hugoschenko hebt?

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 18 nov 2020 17:47

RVV schreef: 18 nov 2020 14:50 Iemand die zo stom is om zo’n achterlijke app te installeren verdiend het ook om veel en vaak in quarantaine te gaan.
Ik heb ze ook niet geïnstalleerd. Vind het maar nix.
Ghost Nivolet 6LC

i-mac

i-mac 18 nov 2020 18:06

RVV schreef: 18 nov 2020 14:50 Iemand die zo stom is om zo’n achterlijke app te installeren verdiend het ook om veel en vaak in quarantaine te gaan.
Ik, en met mij veel anderen uit de zorg, hebben dat wel gedaan. Moeten we maar geen stomme job doen ...
@rvv, jij schopt wild om je heen. Dat je een eigen mening hebt, daar heb ik geen probleem mee. Maar het leven is niet zwart/wit. Het is veel tinten daartussen. Wat jij stom vindt, is misschien noodzakelijk voor een ander.

Gesloten