Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Punt is, de technieken die worden gebruikt zijn gewoon niet betrouwbaar. Mensen krijgen meldingen op hun telefoon terwijl ze niet in de buurt zijn geweest van andere mensen laat staan of dat mensen zijn geweest met corona.
Maargoed zoals eerder gemeld. Je moet jezelf vooral aanlijnen als je denkt dat het nodig is.
Maargoed zoals eerder gemeld. Je moet jezelf vooral aanlijnen als je denkt dat het nodig is.
Ieder heeft hier precies zijn eigen mening over de maatregelen, veelal doemdenkers.
Waarom is de crisis perfect onder controle in bep. landen zoals Japan? Omdat de bevolking daar doet wat haar gevraagd wordt: mondmaskers, contacttracing, beperkt sociaal contact enz. En binnenkort zal zo goed als iedereen zich er laten vaccineren.
Ik denk niet dat er een andere uitweg is uit deze crisis. Of willen we van de ene naar de andere piek toeleven?
Waarom is de crisis perfect onder controle in bep. landen zoals Japan? Omdat de bevolking daar doet wat haar gevraagd wordt: mondmaskers, contacttracing, beperkt sociaal contact enz. En binnenkort zal zo goed als iedereen zich er laten vaccineren.
Ik denk niet dat er een andere uitweg is uit deze crisis. Of willen we van de ene naar de andere piek toeleven?
-
- Forum-lid HC
Natuurlijk zijn er heel veel voorbeelden maar dat is maar 1 kant van de medaille.
Dit is de prijs van onze vrijheid en die is wat mij betreft prima.
In Japan droegen ze al veel mondmaskers en er zijn daar heel veel zelfdoding onder jong volwassen, eigenlijk werken die zich letterlijk dood.
Ik heb wel een percentage risico "dood" over voor sociale contacten.
Juist op dit forum nemen we een enorm risico op dood door onze hobby.
Dit is de prijs van onze vrijheid en die is wat mij betreft prima.
In Japan droegen ze al veel mondmaskers en er zijn daar heel veel zelfdoding onder jong volwassen, eigenlijk werken die zich letterlijk dood.
Ik heb wel een percentage risico "dood" over voor sociale contacten.
Juist op dit forum nemen we een enorm risico op dood door onze hobby.
Soms hoef je dingen niet te onderbouwen omdat het je recht in het gezicht aanstaart zoals een kindertoetje onder de chocoladepasta terwijl je net nog vroeg wie er uit uit de pastapot heeft gesnoept.amclassic-fan schreef: ↑19 nov 2020 07:42 @niconb onderbouw je ook even wat RTL aan de staat gelieerd is? Behalve dat ze een beetje belasting betalen.
Verder kan je moeilijk anders zien als een ordinaire troll vanwege je woordkeuzes als 'orgaanroof'
De onderwerpen die op RTLNieuws voorbij komen, daar zou je zelf eens op moeten letten en daarna mag je mij vertellen wat je ziet.
Wat mij persoonlijk heel duidelijk is is het feit dat er een duidelijke regie achter berichtgeving zit waarmee 'het volk' in een bepaalde richting wordt gemanipuleerd.
Daarbij is vooral de timing opvallend. Leuke schattige informatieve onderwerpjes die nog geen dag later gevolgd worden door berichten uit Den Haag.
En hoe RTL en overheid hierin samenwerken, dat komt nog wel naar buiten als RTL 'journalisten' wroeging krijgen.
En bij de weg, signaalsterkte heeft er niet zo heel veel mee te maken, Er zijn andere redenen waarom het concept van de app niet optimaal werkt. Dat heb ik volgens mij in maart of april al eens uitgebreid toegelicht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nu heb ik toevallig veel ervaring met Japan en japanners. Ik kom er al jaren en weet wel e.e.a. over het land en de cultuur. Trust me: dat wil je echt niet!gene schreef: ↑19 nov 2020 09:51 Waarom is de crisis perfect onder controle in bep. landen zoals Japan? Omdat de bevolking daar doet wat haar gevraagd wordt: mondmaskers, contacttracing, beperkt sociaal contact enz. En binnenkort zal zo goed als iedereen zich er laten vaccineren.
Mondmaskers zijn daar al een onderdeel van de cultuur. Normaal gesproken dragen vooral mensen die zich niet fit voelen die als ze zich onder de mensen bevinden. Het is een extreme vorm van beleefdheid dat ze niet verantwoordelijk willen zijn om anderen aan te steken met een griepje of snotneus. In dit geval dus corona.
Sociaal contact vindt daar al weinig thuis plaats, dat is veelal buitenshuis. Qua gehoorzaamheid is het heel extreem. Er werd net al gesteld dat ze zich letterlijk dood werken, daar zit helaas wel een kern van waarheid in. Je gaat niet naar huis als het tijd is, maar als je werk af is. Ik heb na jaren voor elkaar dat ik in het weekend dat ik aankom gewoon alleen ben en lekker de toerist uit kan hangen, alleen. Eigenlijk willen ze altijd iemand mee sturen als gids, chauffeur, tolk, etc. Maar eigenlijk is het verplicht om de gast altijd te entertainen, daar moet alles prive voor wijken. Dus op zondag met de gast mee ipv thuis zijn, sommigen hebben dat weekenden op een rij.
Die mate van "gehoorzaamheid" wil je echt niet, heel veel verborgen leed.
En verder zie in NL een fors stijgende toename van complotdenkers....
Less is bore
Owh dat dus? De rest van ons leven als een Japanner leven?gene schreef: ↑19 nov 2020 09:51 Ieder heeft hier precies zijn eigen mening over de maatregelen, veelal doemdenkers.
Japanners reizen sinds de corona crisis niet meer over de wereld, het virus komt daar dus niet meer het land in.
Japanners leven hun hele leven heel gedisciplineerd. Doen alles maar dan ook alles wat door hoger hand en/of de overheid word opgelegd. Er word niet van een Japanner verwacht dat hij zelf nadenkt.
Japanners zijn gewend om nagenoeg in isolatie te leven. Japanners zijn geen sociale mensen die elkaar voor het plezier opzoeken.
Japanners kennen het hoogste aantal zelfdodingen ter wereld. Is een cultuur dingetje.. als je niet voldoet aan wat hoger hand van verwacht of je faalt er in dan is zelfdoding de gekozen weg. Wil je dit niet dan doet de Japanner braaf wat van hem verwacht word. In de 2e Wereldoorlog werd van een Japanse soldaat verwacht dat hij zich letterlijk dood vocht.
Zelfdoding kent alleen in Japan verschillende graden van trots.
Hou toch op zeg om een geïsoleerd land als Japan te vergelijken met onze vrijgevochten westerse vrije wil.
Wat we ondertussen als maatschappij flink aan het verbrassen zijn
Ah, ik begrijp nu dat met vaccinatie al je financiële problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen?gene schreef: ↑19 nov 2020 09:51 Ieder heeft hier precies zijn eigen mening over de maatregelen, veelal doemdenkers.
Japan is een ander land met een heel andere volksaard. Japan ligt in Azie dat al meerdere keren is gewaarschuwd door virus epidemieën die vooral in Azie slachtoffers maakte. Dan zie je dat mensen de ernst er eerder van inzien.
De weerstand die je bij veel mensen ziet heeft vooral te maken met het feit dat er maatregelen opgelegd worden waar vanuit wetenschappelijk en vanuit boerenverstand geen touw aan vast te knopen is.
Veel van die maatregelen schaden onze economie en zullen de komende jaren veel burgers financieel raken.
We krijgen opnieuw een periode van economische tegenslagen die maakt dat mensen hun hypotheek of huur niet meer kunnen betalen en op straat belanden.
En dat allemaal omdat er in januari mensen waarschuwden voor die vreemde longziekte die in China woekerde en dat we misschien wat grenzen dicht moesten gooien.
Die mensen die dat voorstelde werden en worden nog steeds voor fascist uitgemaakt.
Het doet mij erg denken aan een ander aspect uit de zorg.
Uit wetenschappelijk onderzoek is naar voren gekomen dat de relatie arts patient uitmaakt of er in het geval van een medische misser wel of niet een stevige claim komt.
Je begrijpt het al, een blunderende maar vriendelijke arts die meeleeft met de familie heeft nauwelijks iets te vrezen. Dezelfde fout gemaakt door een arts die sociaal nogal onbeholpen is en het ziekenhuis heeft een probleem.
Hoewel Amerikaans onderzoek is dat ook in Nederland van toepassing zo blijkt uit enkele zaken behandeld door het medisch tuchtcollege.
Met de politiek lijkt het net zo te gaan. De mensen die overlijden, dat is nu de schuld van mensen zoals Daniel en RVV want die zijn kritisch en dus houden ze zich niet aan de regels. Mensen zijn geneigd om arme Mark en arme Hugo in de armen te sluiten want ze hebben zo'n moeilijke job te doen.
Ook dit is Darwin, als mensen massaal incompetente en corrupte politici kiezen dan weet je nu al dat het volgende virus een herhaling wordt met alle fouten die nu ook gemaakt worden. En zoals het hoort, het universum stuurt dan even een virusje dat een beetje erger is dan COVID19.
RVV schreef: ↑19 nov 2020 10:21 [q
Owh dat dus? De rest van ons leven als een Japanner leven?
Niet overdrijven, we moeten ons tijdelijk strenge maatregelen opleggen. Ik denk dat we met 6 maanden er veel beter voor staan.
Heb jij dan een beter voorstel (buiten steeds maar negatieve kritiek) om uit deze crisis te geraken?
Een maand geleden waren het de Duitsers die zoveel meer gedisciplineerd waren dan wij. Nu zitten ze niet zover meer van ons vandaan qua positieve tests en is het 'gezellig druk' in Berlijn.
Ik zou andere landen niet zo snel de hemel in prijzen.
Ik zou andere landen niet zo snel de hemel in prijzen.
Campagnolo Ultra Dork
- Enzzo
- Forum-lid HC
Japan staat wereldwijd op plek 9RVV schreef:Japanners kennen het hoogste aantal zelfdodingen ter wereld. Is een cultuur dingetje..
België doet het veel slechter om maar een land te noemen
Hou het aub bij de feiten ipv zomaar iets te roepen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Dat dus. Net zoals dat overal maar causale verbanden willen zien:
Cijfers omhoog na de zomer: "maatregelen te snel losgelaten"
Cijfers omlaag na een lockdown: "de maatregelen helpen"
Ik weet dat het de menselijke natuur is om snel oorzaak-gevolg te zien, maar verdiep je eens in de theorie van complexe systeem en kom erachter hoeveel ogenschijnlijk sterk gecoördineerd gedrag volledig spontaan en zonder enige externe sturing plaats vindt.
En bedenk dan nog eens of de vrijheidsbeperkende maatregelen proportioneel zijn
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Die laatste opmerking van je is van weinig waarde als je verzuimt een bron te geven.
(plek 9 van alle landen lijkt me nou niet iets om erg trots op te zijn trouwens)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?