De NOS is toch net zo snel als RTL met berichtgeving...
En ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat "lekken" naar de pers bewust gebeurd. Door leden van het kabinet of juist door de oppositie. In heel veel gevallen (niet alleen corona), kan het best strategisch handig zijn om alvast wat informatie op straat te gooien. Is het niet om 1e reacties te peilen dan is het wel om je eigen politieke positie te verstevigen dmv draagkracht.
En dat journalisten die info achterhalen lijkt me ook niet zo ingewikkeld... dat is hun werk. En als je 1 + 1 kunt optellen als journalist, kan je met wat flarden informatie of vermoedens al prima een stuk schrijven wat achteraf ook nog eens voor 95% kloppend bleek te zijn. En zeker als commerciële journalist/omroep, zal je wel erg onhandig zijn om daarmee te wachten totdat het nieuws "formeel" naar buiten komt, dan ben je namelijk de laatste die het bericht.
En die andere discussie..., Ik ben het met RVV eens dat we niet alles tegenover corona moeten zetten. En het lijkt er sterk op dat het belangrijkste besluit dat is genomen, het feit is dat we niet mogen sterven. Direct gevolg is dat we de ziekenhuiscapaciteit niet mogen overschrijden.
De gewone zorg wordt al afgeschaald, dus het gaat niet om de beste keuzes te maken tussen het kunnen aan bieden van zorg, maar het is alles opzij voor corona.
En in alle personcferenties en maatregelen gaat het alleen maar over dat we deze pandemi onder controle moeten krijgen. het schijnt een soort wezen te zijn dat zelfs terugslaat als hij verslappen etc etc. een heleboel beeldspraak komt eraan te pas.
Ik vind nog altijd dat we het in Nederland niet zo slecht hebben qua maatregelen versus vrijheden. Maar ik verbaas me wel sterk over de mondkapjesplicht in de wet vastleggen en helemaal over de uitspraken omtrent het verplichten van vaccinatie of het beperken van mogelijkheden als je je niet vaccineert. Die mondkapjes geloof ik niet in, maar los daarvan draagt 80% (hier dan), dat ding wel in de supermarkt.. waarom dan nog verplichten? Ik kan me bijna geen enkel ander overheidadvies bedenken dat zo goed opgevolgd wordt als deze.
En vergelijken met een land als Japan.., tja.., populistisch gezegd, als dat je bevalt ga je daar toch lekker wonen
. Maar zonder gekheid, er staat nogal wat tegenover. Je kunt zo ook zeggen dat de Chinezen het probleem met de Oeigoeren goed onder de duim heeft. Toch denk ik dat daar maar heel weinig Nederlanders vanuit ons eigen wereldbeeld mee eens zijn... Tuurlijk, zo ver zal het hier niet gaan omtrent vaccinatieplicht. Maar je moet soms het voorbeeld naar het extreme trekken natuurlijk.