![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Zadel moet nog tikkie lager, maar daarvoor moet er in de pen gezaagd worden
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Heb er nu een kleine 750km mee gereden en nog geen meter spijt gehad van de aankoop
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Weet wel dat bij zagen in de pen je garantie gewoon weg is. Nog los van of het zinvol is gezien de constructie. Kortere pen aanschaffen als bij deze de boutgaten al onderin de sleuf zitten. Zijn veel dealers die ze overhebben, aangezien de 56 met een korte pen geleverd wordt en de meeste serieuze fietsers een kleine maat fiets met langere pen kiezen.sjoerdth schreef: ↑20 nov 2020 10:43 Beetje een crappy foto, maar de echte shootkomt pas nadat alles goed is afgesteld.
Zadel moet nog tikkie lager, maar daarvoor moet er in de pen gezaagd wordenStuur denk nog een tikkie lager en er komt sowieso nog een minder breed stuur op (40cm) want standaard wordt ie in 58 geleverd met een 44 en dat is net of je op de tractor rijdt.
Heb er nu een kleine 750km mee gereden en nog geen meter spijt gehad van de aankoop![]()
![]()
Dat is wel interessante info, het voorstel kwam van mijn FM, zij maken hem ook korter. Daar doe ik al zeker een jaar of 10 goede zaken mee, dus qua garantie maak ik me geen zorgen. Een kortere pen is wel een mooiere optie natuurlijk, alleen als Trek ze niet terug neemt zullen ze ook wel niet gratis een kortere toe sturen en die pen kost normaal 270 zie ik en ik ben eigenlijk wel even klaar met geld uitgevenHendrik77 schreef: ↑20 nov 2020 11:08 Weet wel dat bij zagen in de pen je garantie gewoon weg is. Nog los van of het zinvol is gezien de constructie. Kortere pen aanschaffen als bij deze de boutgaten al onderin de sleuf zitten. Zijn veel dealers die ze overhebben, aangezien de 56 met een korte pen geleverd wordt en de meeste serieuze fietsers een kleine maat fiets met langere pen kiezen.
Ik ken wel een dealer die voor de zomer 2x een andere pen heeft moeten steken. Trek neemt ze niet terugh, dus zou zomaar kunnen dat die daar nog liggen.
Laat ik het anders zeggen: er valt niks aan te zagen. Als je dealer dat voorstelt zou ik serieus overwegen om ergens anders heen te gaan, omdat het zadelpensysteem volledig anders is dan wat er verder op de markt te koop is. Als ze dat niet weten is dat bijzonder kwalijk.sjoerdth schreef: ↑20 nov 2020 13:01Dat is wel interessante info, het voorstel kwam van mijn FM, zij maken hem ook korter. Daar doe ik al zeker een jaar of 10 goede zaken mee, dus qua garantie maak ik me geen zorgen. Een kortere pen is wel een mooiere optie natuurlijk, alleen als Trek ze niet terug neemt zullen ze ook wel niet gratis een kortere toe sturen en die pen kost normaal 270 zie ik en ik ben eigenlijk wel even klaar met geld uitgevenHendrik77 schreef: ↑20 nov 2020 11:08 Weet wel dat bij zagen in de pen je garantie gewoon weg is. Nog los van of het zinvol is gezien de constructie. Kortere pen aanschaffen als bij deze de boutgaten al onderin de sleuf zitten. Zijn veel dealers die ze overhebben, aangezien de 56 met een korte pen geleverd wordt en de meeste serieuze fietsers een kleine maat fiets met langere pen kiezen.
Ik ken wel een dealer die voor de zomer 2x een andere pen heeft moeten steken. Trek neemt ze niet terugh, dus zou zomaar kunnen dat die daar nog liggen.Als een andere dealer hem wil omwisselen zou dat dan de mooiste optie zijn, dus als je een adresje weet kan ik misschien even informeren.
Blijft altijd wel een uitdaging met geometrie, de verhoudingsgewijs korte beentjes en lange armen, vooral met zo'n "hippe" zadelpen![]()
Daar is wel over gesproken, er zitten 2 bouten in en in het geval vd zaag kan er nog maar 1 in. Ervan uitgaande dat je hem dan afzaagt op exact de juiste lengte zou je aan 1 bout genoeg hebben omdat ie binnen op de rand ligt, net als nu eigenlijk. Maar laat ik voorop stellen dat dat absoluut niet mijn voorkeur heeft.Hendrik77 schreef: ↑20 nov 2020 16:19 Laat ik het anders zeggen: er valt niks aan te zagen. Als je dealer dat voorstelt zou ik serieus overwegen om ergens anders heen te gaan, omdat het zadelpensysteem volledig anders is dan wat er verder op de markt te koop is. Als ze dat niet weten is dat bijzonder kwalijk.
Als je in die sleuf in het framegedeelte van je zadelpen ziet, is die 5-6cm het bereik waarbinnen je kan schuiven. De bout die je ziet fixeert de pen. Je hebt nu ws een lange pen en de bout zit helemaal onderin die sleuf. Een korte zadelpen zou nu zorgen dat die bout helemaal bovenin de sleuf zit bij dezelfde zadelhoogte. Maar met die kortere pen kun je dus het zadel die 5-6cm van de sleuf nog laten zakken.
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt, in het China topic ben ik niet naar een aerostuur op zoek maar naar iets lichts voor een andere fietsHendrik77 schreef: ↑20 nov 2020 16:19 Zag dat je in een ander topic op zoek bent naar een aero stuur. Probeer met je dealer te regelen dat ie zowel die kortere pen als de originele Madone stuur/pen combi tegen kostprijs aan je doorrekend. Een China stuur op zo'n fiets is echt zonde en je krijgt de kabelloop nooit fatsoenlijk omdat aftermarket spul niet aansluit op de Madone spacers.
Als je fm dat voorstelt moet je echt een andere fm zoeken.sjoerdth schreef: ↑20 nov 2020 17:23 ..........
Daar is wel over gesproken, er zitten 2 bouten in en in het geval vd zaag kan er nog maar 1 in. Ervan uitgaande dat je hem dan afzaagt op exact de juiste lengte zou je aan 1 bout genoeg hebben omdat ie binnen op de rand ligt, net als nu eigenlijk. Maar laat ik voorop stellen dat dat absoluut niet mijn voorkeur heeft.
*edit* heb net besloten dat ik dit gewoon niet ga doen, slaat nergens op eigenlijk, zagen in een peperdure gloednieuwe zadelpen. Zag dat Wim de Vos ook adverteert met precies die zadelpen, dus dat zou eventueel ook nog wel een optie kunnen zijn. Alleen is het bij hem geen zekerheid dat het er ook is als hij ermee adverteert, maar dat is met een belletje wel uit te vinden.
Dat is niet bizar als je weet dat die fietsen standaard worden afgemonteerd met een pen van bepaalde lengte, een losse pen duur is, Trek de dealer de volle mep rekent voor een losse pen en de dealer geen stapel dure pennen in zn magazijn wil hebben omdat Trek ze niet terugneemt. daarnaast zijn die pennen allemaal in kleur van de betreffende bike, en dus niet zo makkelijk uitwisselbaar/verkoopbaar.MarcFaFo schreef: ↑21 nov 2020 09:30 Wat is het toch bizar dat je FM een Fiets besteld die std met lange pen komt maar niet even (als dat dan moet) een meer prijsje rekent voor een korte. Waarom levert hij niet de fiets die voor jou passend is? Of hij daar nu een lange of korte pen voor met leveren is toch zijn probleem. Levertijd etc lijken mij slechte verkoop verhalen.