Sensa
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16 jun 2014 15:23
@Nijkie - ik heb op mijn racewielen 28 mm schwalbe one banden liggen. Gravel rijdt ik met 32 mm Panaracer Gravelking SK, niet super breed, maar voldoende. Heb niet heel veel ruimte over.
@Rolandos - is een standaard Supra Zadelpen
@Rolandos - is een standaard Supra Zadelpen
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16 jun 2014 15:23
Hallo J-JBOL,
Ja. Is volledig DI2
Ja. Is volledig DI2
Zelf was ik op zoek naar een vervanger van mijn Giulia G2. Hier heb ik in iets minder dan 5 jaar toch ruim 75.000km mee gereden dus op zich mocht het wel!
Van alles bekeken, maar ook een nieuwe Sensa was zeker een optie. Toevallig kwam ik op marktplaats een zaak in Uden tegen die een G3 (2020) in de kleur rood aanbood in dezelfde maat als mijn G2 is. Geometrie is gelijk, dus heb toegehapt. De fiets was bijna standaard (dtswiss 1800, regulier supra zadelpen en stuur) maar met ultegra Di2.
Even nagevraagd of 35mm carbon mogelijk was, en voor 3144 heb ik nu een fantastische nieuwe fiets. Mooi metallic rood, ultegra Di2 (alleen zelf 34-50 al vervangen door 36-52) en carbon wielen. Meer dan ik zocht, want Di2 was vooral nice to have! Helaas nog geen foto.
Van alles bekeken, maar ook een nieuwe Sensa was zeker een optie. Toevallig kwam ik op marktplaats een zaak in Uden tegen die een G3 (2020) in de kleur rood aanbood in dezelfde maat als mijn G2 is. Geometrie is gelijk, dus heb toegehapt. De fiets was bijna standaard (dtswiss 1800, regulier supra zadelpen en stuur) maar met ultegra Di2.
Even nagevraagd of 35mm carbon mogelijk was, en voor 3144 heb ik nu een fantastische nieuwe fiets. Mooi metallic rood, ultegra Di2 (alleen zelf 34-50 al vervangen door 36-52) en carbon wielen. Meer dan ik zocht, want Di2 was vooral nice to have! Helaas nog geen foto.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Mooi. Ik kijk uit naar de foto
Heeft iemand ervaring met een supra combo op een G3? Hoe is het verschil tussen de combo & speedline stuur? Wellicht wil ik op mijn G3 een combo plaatsen, beetje afhankelijk van de prijs/hoeveelheid werk en het voordeel.
Voor de looks sowieso
Voor de looks sowieso
Dit was precies de upgrade die niet op mijn fiets zat toen ik deze kocht. Er zijn twee dingen die mij tegenhouden om deze alsnog te doen:
- De supra combo is niet te draaien, je kan de bocht dus niet iets naar beneden of omhoog draaien
- Carbon, ik ben best voorzichtig met mijn fiets. maar als de fiets valt (omvalt of met mij erop) weet ik zeker dat het stuur een tik krijgt. En carbon is dan niet het meest betrouwbare spul
Wat me wel aanspreekt: Je hoeft alleen je rem/schakelhendels los te maken van je oude stuur, oude stuur en stuurpen eraf en het nieuwe stuur erop te zetten. Bij de supra combo zit namelijk een soort klepje aan de onderkant die los kan. Hierdoor hoef je de kabels niet los te maken om deze wel weg te werken. Dit gaat natuurlijk alleen op als je de kabels niet helemaal weg werkt. Maar geen idee of dat uberhaupt kan bij de G3 (zoals bij de giuliaevo 2021). Bij mij zouden ze sowieso vanaf het stuur het frame in buitenom blijven gaan dus...
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Er is wel deze review hier op fiets.nl , https://www.fiets.nl/2020/04/30/van-nor ... -aanrader/ maar dat is voor een evo. Ik heb recentelijk ook mijn supra speedline zadelpen geupgrade naar een deda superzero carbon variant met 25mm setback en voelt als een wereld voor verschil, met name ook doordat ik meer verstel mogelijkheden heb. De nieuwe combo is wel heel dik inderdaad omdat je alle kabels weg werkt maar dat is alleen voor DI2 en nieuwe modellen had ik begrepen. Wel heel mooi : https://www.instagram.com/p/CFRfz0WllrQ/laurens87 schreef: ↑21 nov 2020 16:59Dit was precies de upgrade die niet op mijn fiets zat toen ik deze kocht. Er zijn twee dingen die mij tegenhouden om deze alsnog te doen:
- De supra combo is niet te draaien, je kan de bocht dus niet iets naar beneden of omhoog draaien
- Carbon, ik ben best voorzichtig met mijn fiets. maar als de fiets valt (omvalt of met mij erop) weet ik zeker dat het stuur een tik krijgt. En carbon is dan niet het meest betrouwbare spul
Wat me wel aanspreekt: Je hoeft alleen je rem/schakelhendels los te maken van je oude stuur, oude stuur en stuurpen eraf en het nieuwe stuur erop te zetten. Bij de supra combo zit namelijk een soort klepje aan de onderkant die los kan. Hierdoor hoef je de kabels niet los te maken om deze wel weg te werken. Dit gaat natuurlijk alleen op als je de kabels niet helemaal weg werkt. Maar geen idee of dat uberhaupt kan bij de G3 (zoals bij de giuliaevo 2021). Bij mij zouden ze sowieso vanaf het stuur het frame in buitenom blijven gaan dus...
Dat het carbon is ben ik niet heel bang voor, gewoon niet vallen haha
Een supra combi integrale is een €299 upgrade bij aankoop van een fiets, los verkopen ze hem voor €499,- . Ben benieuwd hoeveel mijn sensa dealer vraagt voor stuur + installatie.
In welk opzicht maakt de zadelpen verschil? Ik zit ook te denken deze te upgraden.
En ja je moet gewoon niet vallen, als ik erop zit gaat dat eigenlijk altijd wel goed maar toch als ik de fiets wegzet is er zo 1 of 2 keer per jaar wel eens een moment dat ik dat niet 100% goed doe en dan valt ie om...
En ja je moet gewoon niet vallen, als ik erop zit gaat dat eigenlijk altijd wel goed maar toch als ik de fiets wegzet is er zo 1 of 2 keer per jaar wel eens een moment dat ik dat niet 100% goed doe en dan valt ie om...
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Mooie kleur hoor ronaldverhulst78.. en idd wat een verschil een set wielen al kan maken in uitstraling..