Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik steiger alleen over de zoveelste verplichting die ze op willen leggen. Daar heb ik moeite mee. Verder heb ik voldoende vertrouwen dat het vaccin echt wel serieus is getest en beoordeeld, dus als mijn tijd is gekomen om een prik te halen geloof ik niet dat ik lang zal twijfelen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Het schijnt dat ze ook al heel ver zijn met een vaccin, dat helpt tegen het continu verkondingen van steeds hetzelfde standpunt....
Ja joh...
Ohw wacht je mag vooral niet kritisch zijn. Maar wat nou als onafhankelijke wetenschappers ook hun bedenkingen hebben? Of zijn dat dan ook complotdenkers?
https://www.nationalgeographic.nl/weten ... gevens/amp
Ohw wacht je mag vooral niet kritisch zijn. Maar wat nou als onafhankelijke wetenschappers ook hun bedenkingen hebben? Of zijn dat dan ook complotdenkers?
https://www.nationalgeographic.nl/weten ... gevens/amp
De boodschap is glashelder en dat is dat onafhankelijke wetenschappers niet de claims kunnen staven die beweerd worden.
Door de resultaten niet volledig te publiceren lopen de bedrijven het risico dat met het persbericht een misleidende boodschap wordt afgegeven, namelijk dat “het vaccin meer bescherming biedt dan het feitelijk biedt,” zegt Doshi, die onderzoek doet naar toelatingsprotocollen voor nieuwe medicijnen. “Pfizer heeft nog niets gepubliceerd dat erop wijst dat die werkzaamheid van negentig procent ook voor de meest kwetsbare groepen geldt, zoals ouderen en mensen in verpleegtehuizen.”
Ook is nog onduidelijk of het kandidaat-vaccin alleen maar beschermt tegen symptomen in milde of minder zware gevallen, of ook bij zwaardere ziekteverlopen. Dat soort informatie is van groot belang omdat een vaccin idealiter tot een afname van het aantal sterfgevallen, ziekenhuisopnamen en IC-behandelingen zou moeten leiden. “Het onderzoek zou inzicht moeten geven in de ernst van het ziekteverloop, maar het enige waar ze naar kijken, zijn symptomen,” zegt Maria Elena Bottazzi, mededirecteur van het Center for Vaccine Development van het Texas Children’s Hospital in Houston.