Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een straal van 20km kun je wel weer aardig mee uit de voeten hoor. Fijn dat het weer mag.
Less is bore
@53x11 (weer!) eens, die steekproeven bedoel ik ook met 'echt goed testen, en de kop indrukken'. Probleem daarmee is natuurlijk dat als je het écht goed wil doen, met een representatieve meting, dat dat niet vrijwillig zou zijn... (voor de duidelijkheid: daar zou ik tegen zijn)
Haha 3 weken kerstvakantie voor de jongeren... en dan zoeken ze elkaar zeker niet op..
- daniel1975
- Forum-lid HC
Buiten dat; hebben ze nagedacht dat de week voor de kerst (want daar hebben ze het over) traditioneel bij veel bedrijven heel druk is? Eindjaarsgesprekken, dingen afronden: hoe dan met kinderen thuis???
Nog los van de inconsequentie, eerst in de routekaart scholen altijd open houden en nu paar weken later alweer anders?
En de horeca? Met kerst dicht blijven en mensen thuis in huiskamers jagen?
Begint meer en meer F-jes voetbal te worden, allemaal blind achter de bal aan.
Less is bore
Jongeren/tieners geven trouwens geen fuck om die ouwe lullen ziekte. Ver hun bed show
Voor de kerst is dan natuurlijk met stip de domste optie. Een weekje "quarantaine" na oud en nieuw kan ik nog wel begrijpen.
Natuurlijk blijft de jeugd elkaar opzoeken maar dat zijn wel voor een groot gedeelte dezelfde "bubbels" die samenkomen. Dat lijkt mij een stuk minder risico dan de scholen open.
Natuurlijk blijft de jeugd elkaar opzoeken maar dat zijn wel voor een groot gedeelte dezelfde "bubbels" die samenkomen. Dat lijkt mij een stuk minder risico dan de scholen open.
Campagnolo Ultra Dork
Na de herfstvakantie ging het opeens beter. Ik denk dat daar de gedachte in zit. Alleen in de herfstvakantie zoeken mensen elkaar minder op. Dus gokken op een verbetering met lange kerstvakantie is inderdaad gokken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Sorry; de school is niet jouw kinderopvang.daniel1975 schreef: ↑24 nov 2020 22:13 […] hebben ze nagedacht dat de week voor de kerst (want daar hebben ze het over) traditioneel bij veel bedrijven heel druk is? Eindjaarsgesprekken, dingen afronden: hoe dan met kinderen thuis???
Vorsprung durch Pedantik
Het enige dat niet gokken is, is een complete lockdown. Als alternatief voor dat, vind ik dit soort gokjes, die slechts voor enig ongemak zorgen, best te doen.
Het punt is dat mensen nog teveel samenkomen. Het is niet eenvoudig om dat tegen te gaan zonder het gevoel van vrijheid teveel aan te tasten.
Ik weet ook niet of ze de basisscholen ook dicht willen doen. Enerzijds maakt dat voor de directe besmettingen niet veel uit maar het dwingt ouders wel tot thuiswerken. Dat gaat nu ook lang niet altijd goed. Het blijft toch een statusdingetje: "ik kan niet thuis werken want ik kan niet gemist worden".
Campagnolo Ultra Dork