Dag Iedereen,
Een 2 tal jaar geleden heb ik mij een MTB aangeschaft om in de winter wat buiten te kunnen spelen.
Echter zijn de lagers van mijn wielset volledig op (binnenschaal is volledig uitgesleten , nieuw vet en kogeltjes leveren geen goed resultaat meer op). Er blijft enorme speling op de wielen zitten.
Bestaande wielset /naven :
FRONT HUB
Shimano Deore HB-M615, Centerlock
REAR HUB
Shimano Deore FH-M615, Centerlock
Jammer genoeg zijn deze naven niet voorzien van industrielagers .
daarom ben ik op zoek naar een wielset met verwisselbare industrielagers.
Of zijn er andere / betere ombouwmogelijkheden met of zonder quick release.
Alvast bedankt voor jullie bevindingen.
wielset Cube LTD race 2017
Er zijn werkelijk waar eindeloze mogelijkheden met industrie lagers. Vraag is wat past er binnen welke budget? Dan kunnen medeforummers je wat gerichter van advies voorzien.
Vraagje: ombouwmogelijkheden met of zonder quick release. Wat bedoel je hiermee? Want jouw fiets heeft volgens de specs van cube QR uitvallen.
Vraagje: ombouwmogelijkheden met of zonder quick release. Wat bedoel je hiermee? Want jouw fiets heeft volgens de specs van cube QR uitvallen.
Dank voor uw antwoord.Philippos schreef: ↑21 nov 2020 08:36 Er zijn werkelijk waar eindeloze mogelijkheden met industrie lagers. Vraag is wat past er binnen welke budget? Dan kunnen medeforummers je wat gerichter van advies voorzien.
Vraagje: ombouwmogelijkheden met of zonder quick release. Wat bedoel je hiermee? Want jouw fiets heeft volgens de specs van cube QR uitvallen.
Budget voor het wielset zou rond de 200-250€ zijn.
Betreft de QR release montage had ik hier en daar gelezen dat er mogelijkheden zijn om een ander type naaf met een adapters te monteren. Maar indien er QR wielsets bestaan met industrielagers is dit zeker ok.
Mijn kennis van MTB naven is echter vrij gering. Ik wens gewoon een deftig stel trainingswielen onder mijn mtb waar ik , indien nodig , nieuwe roulementen kan inpersen.
Alvast bedankt
het lukt me blijkbaar niet om QR 29'ers te vinden.
Ik kom altijd uit op steekassen of boostnaven...
Tips zijn altijd welkom
Blijkbaar is het wel mogelijk boost om te bouwen naar QR
https://www.salden.nl/fulcrum-red-power ... elset.html
https://r2-bike.com/HOPE-Conversion-Kit ... ck-Release
Wat denken jullie hier over?
Ik kom altijd uit op steekassen of boostnaven...
Tips zijn altijd welkom
Blijkbaar is het wel mogelijk boost om te bouwen naar QR
https://www.salden.nl/fulcrum-red-power ... elset.html
https://r2-bike.com/HOPE-Conversion-Kit ... ck-Release
Wat denken jullie hier over?
Je denkt de goede richting. Maar endcaps zijn vaak merk en daarnaast ook model gebonden. Je kunt het niet zomaar mixen. Ik zou Salden bellen en zeggen ik wil die wielen, kunnen ze omgebouwd worden en welke caps zijn er nodig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Nooit, maar dan ook nooit Mavic wielen in een mtb stoppen. Ondanks dat ze al tien jaar roepen dat all problemen zijn opgelost blijft het een drama met duurzaamheid en spares.
Als je gezeur wil: vooral wel doen.
Ik zou deze doen:
https://www.rosebikes.nl/rose-mtb-wiele ... xsQAvD_BwE
Verder moet je je afvragen of de schade aan je wielen komt door de constrcutie, of doorgebrekkig onderhoud. Die cup conus naafjes draaien bij goed onderhoud een fietsleven mee. Als je nog ergens een QR XT 785 setje kunt vinden in de uitverkoop dan heb je een makkelijk te servicen bombproof set voor xc gebruik.
Als je gezeur wil: vooral wel doen.
Ik zou deze doen:
https://www.rosebikes.nl/rose-mtb-wiele ... xsQAvD_BwE
Verder moet je je afvragen of de schade aan je wielen komt door de constrcutie, of doorgebrekkig onderhoud. Die cup conus naafjes draaien bij goed onderhoud een fietsleven mee. Als je nog ergens een QR XT 785 setje kunt vinden in de uitverkoop dan heb je een makkelijk te servicen bombproof set voor xc gebruik.