Canyon
-
- Forum-lid
Mijn Endurace CF frame uit 2018 kwam ook met 25mm, en ik rij nu met 28mm. Het is krap bij het monteren van het achterwiel, maar werkt nadien prima. Ik heb wel de Ultegra groep liggen, die ondersteunt tot 28mm bij velgremmen; terwijl 105 volgens Shimano maar tot 25mm gaat.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik denk dat ik de reden van de prijsverhogingen bij Canyon gevonden heb.
Ze stappen mee in de leasemarkt.
Dat wil zeggen dat ze een percentage van de verkoopprijs moeten afstaan aan de leasefirma (= korting geven).
En daar betaald de particuliere klant een prijs voor.
Ze stappen mee in de leasemarkt.
Dat wil zeggen dat ze een percentage van de verkoopprijs moeten afstaan aan de leasefirma (= korting geven).
En daar betaald de particuliere klant een prijs voor.
Bron: CanyonCanyon // Nieuws
Koop je Canyon Bike via o2o bike leasing
Onze samenwerking met o2o maakt de aankoop van je volgende fiets makkelijk en belastingsvrij. Kies uit ons volledige gamma en bespaar tot 40%.
Koop je Canyon Bike via o2o bike leasing
Canyon Belgium o2o Bike leasing
Wie is o2o?
o2o company bike lease maakt fietsen toegankelijk voor iedereen.
Hoe?
Via zijn werkgever kan een werknemer de fiets van zijn dromen leasen in ruil voor een klein deel van zijn maandelijks loon. Dit is vrij van belasting, waardoor de hele operatie tot 40% goedkoper wordt dan wanneer iemand zelf een fiets zou kopen. o2o biedt een digitaal fietsleasing platform aan voor werkgevers, werknemers, fietshandelaars en payroll partners die hier op elk hun stuk van de fietslease-operatie met enkele muisklikken kunnen uitvoeren.
100% digitaal dus, net zoals bij Canyon. It’s a match made in cycling.
Waarom bundelen o2o en Canyon de krachten?
In de duurzame mobiliteitstransitie van vandaag neemt de fiets een steeds belangrijkere plaats in. Door tal van innovaties op de fietsmarkt, zoals betere en kleinere batterijen, een ruimere keuze van types van fietsen, … én de voordelige fiscale maatregelen, wordt de fiets niet langer enkel nog gebruikt in de vrije tijd, maar wordt hij ook steeds meer een volwaardig transportmiddel. Als leasepartner van Canyon, geeft o2o company bike lease deze evolutie een extra boost door bedrijven een digitaal fietsleasing platform aan te bieden. Zo kunnen hun werknemers snel en eenvoudig met de coolste bedrijfsfietsen naar het werk pendelen.
Hoe werkt dit voor de werkgever?
Op het o2o fietsleasing platform worden fietsfabrikanten zoals Canyon, werkgevers, sociale secretariaten en werknemers geconnecteerd. Voor de HR- manager betekent dit dat eens het denkwerk achter de rug is, je zonder zorgen kan profiteren van de positieve gevolgen die fietsleasing in jouw bedrijf meebrengt.
Stap 1
Samen met onze o2o experten stellen wij op maat van jouw bedrijf en je werknemers een budgetneutraal fietsbeleid op.
Stap 2
In een “one-on-one meeting” organiseren we de technische implementatie, bespreken we de timings en geven we jou een demo van de online o2o tools. Je kan er voor opteren om dit alles te integreren in je cafetariaplan, zo maak je het jezelf nog makkelijker.
Stap 3
We informeren jouw werknemers omtrent fietsleasing via een Kick-Off sessie: dit kan op jouw bedrijf gebeuren, of via een webinar of online video’s.
Stap 4
Alle digitale connecties worden door ons verzorgd en opgevolgd met de bedoeling jouw HR taken maximaal te automatiseren. o2o zorgt ook voor duidelijke communicatie met de werknemers, zowel tijdens de implementatie als daarna tijdens de operationele fase.
Stap 5
Geniet van de positieve gevolgen van werknemers die de fiets nemen! Via myo2o Fleet & HR kan je jouw fietsvloot gemakkelijk beheren, terwijl de addenda bij de arbeidsovereenkomsten en de berekeningen van de loonimpact automatisch gecreëerd worden.
Klaar om met fietsleasing van start te gaan?
Je krijgt een korte ‘Start2Lease’ presentatie met advies om je eigen fietsleasing plan op te zetten.
Hoe werkt dit voor de werknemer?
Jouw bedrijf heeft voor o2o bike lease gekozen? Proficiat! De enige inspanning die jij nu nog moet doen is … op de fiets! Wanneer je via o2o een fiets least, dan kan je de fiets van je dromen leasen in ruil voor een klein deel van je maandelijkse loon. En daarvoor krijg je dan het volgende:
-100% vrije fietskeuze. Een e-bike, plooifiets of gewone stadsfiets … aan jou de keuze. Je vindt bij o2o en Canyon zeker het type van fiets waar je naar op zoek bent.
-100% vrije keuze van services. Pechverhelping in de Benelux, mobiele herstel service, servicebudget voor herstellingen, burgerlijke aansprakelijkheid, diefstal, … you name it. En dit alles vrij van belasting in je leasepakket. Da’s pas fietsen zonder zorgen, een beetje zoals bij een all-in vakantie eigenlijk..
-Bespaar tot 40%. Wanneer je een fiets least betaal je geen belastingen op dàt deel van je bruto maandloon dat je aan je leasefiets spendeert. Na drie jaar leasen koop je jouw leasefiets voor 16% en bespaar je in totaal tot 40% in vergelijking met een aankoop met je nettoloon.
Stap 1
Vraag je werkgever of je via o2o al dan niet een fiets kan leasen. Kan dat niet, dan kan je werkgever zich aanmelden deze weg :
https://www.o2o.be/nl/fietsleasing-voor ... rs/#advies
Stap 2
Vraag een offerte via ons Canyon contact formulier.
Stap 3
● Na ontvangst van onze offerte en de goedkeuring van je werknemer, upload je de offerte in je myo2o Biker.
● Na akkoord van alle partijen zorgt o2o voor een bestelbon.
● Wij bestellen de Canyon fiets van je dromen en zorgen voor een veilige levering bij je thuis of op het werk.
● Je leasecontract start vanaf nu.
"De combinatie van een persoonlijke aanpak met een maximale keuzevrijheid in fietstypes, merken en fietshandelaars was voor ons de ideale combinatie om de samenwerking met o2o aan te gaan."
Meer info: https://www.o2o.be/nl/fietsleasing-voor-werkgevers/
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
David VDB schreef: ↑14 jul 2020 14:20 *tip* Voor de mensen die een bel willen monteren op je Canyon fiets. Bij decathlon hebben ze een bel die je kan losklikken.
Die past ( per toeval ontdekt ) op de onderkant van de Garminmount van Canyon. Zo zit de bel "redelijk" subtiel op mijn fiets. En dat voor 2,90€.
We zijn nu bijna een half jaar verder. Wat is je ervaring tot nu toe? Blijft het wat zitten?
- Desertstorm
- Forum-lid
Na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en een ultimate besteld. Ik ging er vanuit dat hij in april geleverd zou worden, mooi voor de zomer. Echter stond de voorraad opeens op deze week.
Dus al met al heb ik de fiets met 36 uur in huis zometeen. Bizar (geluk?).
Dus al met al heb ik de fiets met 36 uur in huis zometeen. Bizar (geluk?).
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
-
- Forum-lid
- Desertstorm
- Forum-lid
Dat doe ik zeker. Hij is net binnen. Maandagavond besteld, woensdagmiddag binnen. Een uitzondering.
Heb de grijze cf sl 7 disc. Heel erg mooi. Nu nog rustig orienteren op een setje chineesjes voor in de zomer.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Heeft iemand een ULTIMATE CF SL 7 DISC 105-groep ? Ik ben er tevreden van maar zit met 1 ongemak: de ketting op het buitenblad maakt merkelijk meer lawaai dan wanneer die op het binnenblad ligt. Derailleurs afgesteld en lopen niet aan, bracket uit elkaar en ingevet terug geplaatst maar geluid blijft. Schakelt correct trouwens .
Ik las al in techniek-topic over gelijkaardige problemen qua geluid maar wou het hier nog eens navragen: iemand zelfde probleem ? Iemand een oplossing of suggestie ?
alvast bedankt
Ik las al in techniek-topic over gelijkaardige problemen qua geluid maar wou het hier nog eens navragen: iemand zelfde probleem ? Iemand een oplossing of suggestie ?
alvast bedankt
- Matthijs1973
- Forum-lid
lijkt me vrij normaal, heb het ook bij mijn CF SL8 met Di2 Ultegra, als ik op de Tacx Neo train dan hoor je de ketting duidelijker op het buitenblad dan op binnenblad, had ik ook met de Ultegra 6800 en mechanische R8000 groepdbaser schreef: ↑25 nov 2020 18:30 Heeft iemand een ULTIMATE CF SL 7 DISC 105-groep ? Ik ben er tevreden van maar zit met 1 ongemak: de ketting op het buitenblad maakt merkelijk meer lawaai dan wanneer die op het binnenblad ligt. Derailleurs afgesteld en lopen niet aan, bracket uit elkaar en ingevet terug geplaatst maar geluid blijft. Schakelt correct trouwens .
alvast bedankt
-
- Forum-lid HC
Die shimano bladen zijn toch van een soort hol aluminium gemaakt? Dat zou ook weleens wat extra geluid kunnen veroorzaken.
Mja, ik had het niet op m'n vorige fiets weet ik
Lijkt soms alsof het niet gesmeerd loopt, ketting nochtans verzorgd met Boeshield T9 ... Misschien gaat het vanzelf wel weg of moet ik eens zien wat het geeft met een andere ketting dan ?
Lijkt soms alsof het niet gesmeerd loopt, ketting nochtans verzorgd met Boeshield T9 ... Misschien gaat het vanzelf wel weg of moet ik eens zien wat het geeft met een andere ketting dan ?