Tubeless
-
- Forum-lid HC
Ik rijd op mijn klimwielen tubeless en polder wielen met latex biba.
Verschil is heel klein en zit denk ik gewoon in de band.
De juiste band op de juiste druk is vooral belangrijk en dat kan tegenwoordig best even zoeken zijn.
Verschil is heel klein en zit denk ik gewoon in de band.
De juiste band op de juiste druk is vooral belangrijk en dat kan tegenwoordig best even zoeken zijn.
Een tijdje geleden ben ik lek gereden met de schwalbe pro. Door omstandigheden (ventiel afgebroken bij oppompen) heb ik er toen een binnenband in gezet. Nu wilde ik thuis deze binnenband er weer uithalen om terug te gaan naar tubeless maar kwam ik erachter dat er in totaal 2 gaatjes van een halve centimeter in m'n band zaten.
Is het verstandig om deze band te vervangen of kan ik 'm gewoon weer tubeless maken en zonder zorgen verder fietsen?
Is het verstandig om deze band te vervangen of kan ik 'm gewoon weer tubeless maken en zonder zorgen verder fietsen?
Halve centimeter? Kliko.
Zo TL is voor mij exit, vind het veel teveel rompslomp. Nu waren de ventielen dicht door het dichtmiddel, kan gebeuren maar na het schoonmaken ploppen de banden weer niet. En nu weer hier uren mee bezig te zijn is het voor mij fertig.
Ga lekker bollen op tubes veel minder "gezeik", neem van mij aan in al die jaren dat ik tubes rijd heb ik nog nooit zoveel "problemen" gehad als met TL.
TL rijdt wel fijn dat moet gezegd worden.
Ga lekker bollen op tubes veel minder "gezeik", neem van mij aan in al die jaren dat ik tubes rijd heb ik nog nooit zoveel "problemen" gehad als met TL.
TL rijdt wel fijn dat moet gezegd worden.
YFood !!!
En wat rijdt volgens jou beter, een redelijke tube of een redelijke TL band...ik zit ook weer naar tubes te kijken voor een nieuw wielenproject...
(Ik heb m'n hele wielercariiere in de jaren '70 en 80 op tubes gereden, repareren en plakken is geen punt)
(Ik heb m'n hele wielercariiere in de jaren '70 en 80 op tubes gereden, repareren en plakken is geen punt)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
@keesx, allereerst je moet het zelf ervaren, tubes heeft ook zijn nadelen...
Echter verschillende merken TL banden verschillen qua montage daarnaast moet je altijd dichtmiddel gebruiken en dan hopen dat ze ploppen in de velg. Door het dichtmiddel verstoppen je ventielen en moet je deze schoonmaken en dan moet je maar hopen dat ze ploppen in je velg....en wat me het meest stoort je moet altijd pompen want ze verliezen druk.
Qua rij ervaring is TL gewoon goed maar vind tubes in bochten net weer wat beter, verschillen zijn klein maar overall vind ik tubes fijner mede doordat je ultra lichte wielsets kunt rijden.
Ik zou menig TL rijder uitdagen om eens met Tubes te rijden, zeker met Tufo tape is het een fluitje van een cent. Als ik plat kom te staan dan gebruik ik eerst Orange Seal en als dat niet lukt gebruik ik mijn reserve tube, klein scherp mesje om de lijm door te snijden bij het lichten van de tube en de kapotte is er zo af, de reserve erop en naar huis bollen....
Echter verschillende merken TL banden verschillen qua montage daarnaast moet je altijd dichtmiddel gebruiken en dan hopen dat ze ploppen in de velg. Door het dichtmiddel verstoppen je ventielen en moet je deze schoonmaken en dan moet je maar hopen dat ze ploppen in je velg....en wat me het meest stoort je moet altijd pompen want ze verliezen druk.
Qua rij ervaring is TL gewoon goed maar vind tubes in bochten net weer wat beter, verschillen zijn klein maar overall vind ik tubes fijner mede doordat je ultra lichte wielsets kunt rijden.
Ik zou menig TL rijder uitdagen om eens met Tubes te rijden, zeker met Tufo tape is het een fluitje van een cent. Als ik plat kom te staan dan gebruik ik eerst Orange Seal en als dat niet lukt gebruik ik mijn reserve tube, klein scherp mesje om de lijm door te snijden bij het lichten van de tube en de kapotte is er zo af, de reserve erop en naar huis bollen....
YFood !!!
Ik deel jouw ervaring van bij moeten pompen. Totdat ik mijn huidige panaracer gravelking slick op mijn woonwerkpaard monteerde. Dat zijn mijn eerste TL banden waarbij ik maar eens per maand moet bij pompen.
Ik wil wel een cursus tubes van je krijgen csteenbe
Ik wil wel een cursus tubes van je krijgen csteenbe
Oké. Wanneer kan ik langs komen voor een demo? 🤪