Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Niet visueel maar functioneel bedoel ik.
Als de keuze is tussen een “mooie” afgesteld fiets waarvan de zitpositie ruk is of een “spacertoren” die functioneel perfect afgesteld is en dito zit, dan is de keuze volgens mij snel gemaakt....
Maak je geen zorgen ik trek het me absoluut niet aan, ieder zijn mening (vooral op dit forum).
Als de keuze is tussen een “mooie” afgesteld fiets waarvan de zitpositie ruk is of een “spacertoren” die functioneel perfect afgesteld is en dito zit, dan is de keuze volgens mij snel gemaakt....
Maak je geen zorgen ik trek het me absoluut niet aan, ieder zijn mening (vooral op dit forum).
Wel interessant, maar ook een gokje dus. Ik bedoelde meer aanbieders waarbij het gok element een stuk minder is. Zoals je bij wielen bijvoorbeeld een Farsports en een Yoeleo hebt, dat zijn geen super goedkope aanbieders, maar wel ineteressante prijzen en een prima reputatie. Misschien is dat bij wielen wat interessanter vanwege de marge dan bij kleine onderdeeltjes en zijn die daarom wel te vinden (ik roep maar wat).SiepSwinkels schreef: ↑21 nov 2020 10:53Ik heb zelf net een nieuw zadel + zadelpen binnen (zadelpen 134 gram en zadel 104 gram). Ik heb ze via deze linkjes besteld bij elkaar 40 euro: https://nl.aliexpress.com/item/32969142 ... 4c4dYFKXYUsjoerdth schreef: ↑20 nov 2020 15:18 Ik ben op zoek naar lichtgewicht stuur, zadel- en stuurpen, maar ik vind lichtgewicht en "China" een beetje een enge combi. Zijn er aanbieders waarvan je weet dat die betrouwbaar zijn op dat gebied, op velo build zie ik bijvoorbeeld een redelijk aanbod. Of is dit toch gewoon een zaak van "wil je dat risico echt lopen" en zal ik gewoon diep in de buidel moeten graaien
https://nl.aliexpress.com/item/32944805 ... 4c4dYFKXYU
Ik ga er vanmiddag mijn eerste ritje mee maken dus over kwaliteit kan ik nog niet zoveel zeggen, de levering was wel goed en snel en het materiaal voelt goed. Als ik er wat meer mee heb gereden laat het zeker even weten in dit topic!
- Desertstorm
- Forum-lid
Gisteravond twee flyxii carbon bidonhouders besteld. Gewoon om eens te proberen en voor die 18 euro kan er weinig mis gaan
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Ik had ook nog nooit iets opgebouwd. Wel wat dingen vervangen etc maar nooit vanaf zero opgebouwd. Toen ook de 268 besteld en inmiddels paar duizend KM verder.maaaak86 schreef: ↑18 nov 2020 14:08 Ik heb nu contact met Workswell. Ik wil de fiets dan laten spuiten in cameleon #14. Dit is een groene/ blauwe kleur. Ziet er echt heel vet uit. De fiets zal dan wel ergens in februari maart geleverd gaan worden. De 306, die tevens bij hen op de site staat zal in het voorjaar uitkomen. Met dit frame zijn ze nu nog aan het testen.
@japiecarbon; klinkt goed. Je hebt inderdaad veel fietsen gehad waarmee je het kan vergelijken.
Wat ik leuk vind is dat dit bedrijf snel reageert en je ook voorziet van veel informatie.
Iemand ook ervaring met de wielen? Ik wilde graag de 50mm erbij kopen. Al met al kom ik echt op een hele goede prijs uit.
Super tof om zoveel mooie ervaringen van andere mensen terug te kunnen lezen op dit forum. Ik vind de fiets er ook heel mooi uitzien:)
Opbouwen was erg leuk, veel geleerd en dit scheelt mij zeker weer aantal keren naar de FM. Met Di2 vond ik het aansluiten erg makkelijk. Alleen zat ik even te pielen met stuur en ik had iets in verkeerde volgorde gedaan waardoor ik alles opnieuw erdoor heen moet prutsen. Zit er nu aan te denken om weer ander projectje op te pakken omdat het prusten met zo`n fiets verslavend werkt. Heb ook 50mm wielen van Worskwell erbij gekocht. Had toen gezamenlijk tegen een scherpe prijs gekocht. Wielen rijden heerlijk zijn kaarsrecht en superstrak. De fiets rijdt ook heerlijk. Ik redelijk wat fietsen gereden/geprobeerd van Tribans tot aan Trek fietsen en deze staat zeker in mijn top3!
Ondertussen heb ik een setje alweer ruim 6 jaar naar volle tevredenheid in gebruik. Ondertussen op de trainer binnen, maar ze doen het nog prima.Desertstorm schreef: ↑25 nov 2020 11:24 Gisteravond twee flyxii carbon bidonhouders besteld. Gewoon om eens te proberen en voor die 18 euro kan er weinig mis gaan
2 jaar geleden een nieuw setje voor een nieuwe fiets gekocht bij Flyxii en die doen ook nog steeds wat ze moeten doen; bidons klemmen.
€ 16,28 26% Off | Continental Road Band Ultra Sport Ii Iii en Grand Sport Race en Extra 700 23c 25c28C Road Fiets Clincher Opvouwbare band Fietsband
https://a.aliexpress.com/_mLeGkut
Deze precies geen slechte optie
https://a.aliexpress.com/_mLeGkut
Deze precies geen slechte optie
-
- Forum-lid
Een UltraSport 3 staat daar voor €17, 04. Bij Mantel kosten ze 17,95 en heb je ze morgen in huis.
Bovendien hoeven ze dan niet vanuit Duitsland naar China geshipt te worden, om vervolgens gesubsidieerd (waardoor voor jou gratis) weer terug naar Europa te laten komen.
Met andere woorden, koop dat spul alsjeblieft gewoon hier.
Bovendien hoeven ze dan niet vanuit Duitsland naar China geshipt te worden, om vervolgens gesubsidieerd (waardoor voor jou gratis) weer terug naar Europa te laten komen.
Met andere woorden, koop dat spul alsjeblieft gewoon hier.
-
- Forum-lid
Voor de geïnteresseerden een tussentijdse update van mijn custom build project op basis van het alom bekende Workswell WCB-R-268 frame. Nog voldoende werk aan de winkel, dus later komen nog wat foto's van het eindresultaat.
Cube Agree GTC Race [2015]