Het is inderdaad sinds lang dat Lars zijn oude niveau weer te pakken lijkt te hebben. Hopelijk zijn de gezondheidsproblemen nu eindelijk voorbij en kan hij terug wekelijks meedoen voor de prijzen.
Veldrijden 2020-2021
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hoe krijg je een stuk van een schijfrem in je arm.., Zo'n schijf breekt of brokkelt toch niet af in een val?
Of begrijp ik die zin verkeerd, en bedoelen ze er net iets anders mee?
Of begrijp ik die zin verkeerd, en bedoelen ze er net iets anders mee?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
In VL meestal ook wel onderarm maar de journalist in kwestie precies niet.. Ja er wordt iets anders mee bedoelt. Door een valpartij heeft ze een snede in haar onderarm en die snede is veroorzaakt door de schijfrem. Schijfrem is er niet in blijven zitten. Dus een snijwonde maw.
https://nl.wiktionary.org/wiki/voorarm
Ik vermoed dat berichtgeving over "voorarm" en "een stuk van een schijfrem" een letterlijke vertaling was van een twitterbericht van Telenet Baloise Lions waar in bericht werd dat "Shirin Van Anrooij her forearm was injured by a piece of a disc brake in the crash following the start of the race.".
Sven Nys reageerde gistermiddag al geschokt:
“Het is een open wonde en er is ook een breuk. Ook haar heup zag er niet goed uit. Ze heeft bovendien veel bloed verloren. Nu is ze met haar moeder naar het ziekenhuis. Dit wil je niet meemaken, koers is nu bijzaak. Het jammere is dat ze ook de gapende wonde zelf zag. Het is echt heel erg.”
Inmiddels laat Van Anrooij weten dat ze gisteravond een operatie onderging om de diepe wonde in haar arm te herstellen, dat gelukkig geen spieren en pezen zwaar werden beschadigd en dat ze haar ringvinger heeft gebroken. Ze moet voorlopig in het ziekenhuis blijven.
Maar dat voor het taaltopicGangbaarheid
Het woord voorarm staat in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Nederlandse Taalunie.
In onderzoek van het Centrum voor Leesonderzoek uit 2013 werd "voorarm" herkend door:
73 % van de Nederlanders;
95 % van de Vlamingen.
Ik vermoed dat berichtgeving over "voorarm" en "een stuk van een schijfrem" een letterlijke vertaling was van een twitterbericht van Telenet Baloise Lions waar in bericht werd dat "Shirin Van Anrooij her forearm was injured by a piece of a disc brake in the crash following the start of the race.".
Sven Nys reageerde gistermiddag al geschokt:
“Het is een open wonde en er is ook een breuk. Ook haar heup zag er niet goed uit. Ze heeft bovendien veel bloed verloren. Nu is ze met haar moeder naar het ziekenhuis. Dit wil je niet meemaken, koers is nu bijzaak. Het jammere is dat ze ook de gapende wonde zelf zag. Het is echt heel erg.”
Inmiddels laat Van Anrooij weten dat ze gisteravond een operatie onderging om de diepe wonde in haar arm te herstellen, dat gelukkig geen spieren en pezen zwaar werden beschadigd en dat ze haar ringvinger heeft gebroken. Ze moet voorlopig in het ziekenhuis blijven.
fietsen doe ik net als een prof,
In eerste instantie sprak men ook van een breuk op die plaats en moest er daarom geopereerd worden. Ook door een schijfrem?nielsve schreef: ↑30 nov 2020 08:45 In VL meestal ook wel onderarm maar de journalist in kwestie precies niet.. Ja er wordt iets anders mee bedoelt. Door een valpartij heeft ze een snede in haar onderarm en die snede is veroorzaakt door de schijfrem. Schijfrem is er niet in blijven zitten. Dus een snijwonde maw.