Tubeless
Zal best maar de banden waren al behoorlijk uitgerekt!
Toevallig vorige keer nieuwe banden op aluminium non-tubeless velg gemonteerd, moest eerst met bandenlichters naderhand gewoon met de hand en kon de band daardoor zelfs nog positioneren in de velg zover was de nieuwe band al opgerekt. Het heeft mij echter geen moment het idee gegeven om meerdere lagen tubeless tape (PET-tape) aan te gaan brengen wat ook helemaal niet nodig is/was.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het lijkt mij vooral onhandig als je goed lek rijkt, waar je bij tubeless nog met pluggen of eventueel binnenband wat kan doen moet je voor tubes wel wat meer materiaal meenemen.
Over de tubeless lek gesproken waar ik laatst 2 pluggen in moest doen.
Band bleef niet op druk, 2 keer geprobeerd bij te pompen maar iedere keer 2 dagen later nog maar net iets meer dan 1 a 2 bar erin ofzo.
Geen zin in gedoe verder, dus maar nieuwe band erop en oude weg.
Over de tubeless lek gesproken waar ik laatst 2 pluggen in moest doen.
Band bleef niet op druk, 2 keer geprobeerd bij te pompen maar iedere keer 2 dagen later nog maar net iets meer dan 1 a 2 bar erin ofzo.
Geen zin in gedoe verder, dus maar nieuwe band erop en oude weg.
- ridefreeordie
- Forum-lid
Ik ga een poging wagen met tubeless op de MTB en kijk nu naar de vele sealants die er zijn. Daarbij vroeg ik me iets af: blijkbaar werken al deze sealants d.m.v. kleine deeltjes in de vloeistof die een opstopping veroorzaken.
Is het nu zo dat je bij elke keer lek rijden lekker microplastics in de rondte aan het sproeien bent?
Is het nu zo dat je bij elke keer lek rijden lekker microplastics in de rondte aan het sproeien bent?
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Ja een reservetube, en klein stanley mesje. Reserve tube een Tufo 20mm goed gevouwen is het beperkt qua grote en kan makkelijk in de achterzak van je shirt. Je moet je afvragen hoe vaak rijdt je nu "echt" lek dat je een reserve tube moet leggen.
YFood !!!
Hier zie je wat testjes van GCN:ridefreeordie schreef: ↑30 nov 2020 17:21 Ik ga een poging wagen met tubeless op de MTB en kijk nu naar de vele sealants die er zijn. Daarbij vroeg ik me iets af: blijkbaar werken al deze sealants d.m.v. kleine deeltjes in de vloeistof die een opstopping veroorzaken.
https://youtu.be/ALVtgcY1YeM?t=488
En hier eentje in heztelfde filmpje waar je de sealant in het rond ziet sproeien:
https://youtu.be/ALVtgcY1YeM?t=570
-
- Forum-lid
Ik ben van plan volgend jaar een nieuwe fiets te kopen en te kiezen voor een tubeless setup. Hoogstwaarschijnlijk wordt het een Rose Reveal six. Die fiets wordt nu standaard geleverd met Schwalbe One TT TLE skinwalls in 28 mm. Wat mij betreft ziet dat er weliswaar goed uit, maar die band is volgens mij een hele lichte, dunne op tijdrijden gerichte en daarmee ook kwetsbare band. Voor zover ik heb kunnen vinden is dit de enige tubeless ready skinwall in dit (prijs)segment in 28 mm.
Dan gaat de voorkeur nu toch uit naar de zwarte Schwalbe Pro One TLE (of een ander merk) en wacht ik wel tot er betere/robuustere skinwall alternatieven op de markt komen.
Wellicht is er iemand die ervaring heeft met deze band en kan bevestigen dat het wel een aanvaardbare band is of weet iemand een alternatief dat ik nog niet heb kunnen vinden.
Dan gaat de voorkeur nu toch uit naar de zwarte Schwalbe Pro One TLE (of een ander merk) en wacht ik wel tot er betere/robuustere skinwall alternatieven op de markt komen.
Wellicht is er iemand die ervaring heeft met deze band en kan bevestigen dat het wel een aanvaardbare band is of weet iemand een alternatief dat ik nog niet heb kunnen vinden.
Schwalbe One TLE is in alle maten met gele wang te krijgen:
https://www.bike24.com/p2362171.html
De Pro One TLE is momenteel nog niet met classic skin te krijgen. Zal nog wel komen, denk ik.
Ik rijd nu met de gewone One op de 'winter-fiets' en die bevalt wel.
Vandaag zat er een scherp steentje in de band, beetje melk op de fiets maar niets van gevoeld. Exact de reden waarom ik tubeless wilde (met een binnenband had dat prutsen in de koude geweest, en in het donker wat het was nog vroeg vanmorgen)
https://www.bike24.com/p2362171.html
De Pro One TLE is momenteel nog niet met classic skin te krijgen. Zal nog wel komen, denk ik.
Ik rijd nu met de gewone One op de 'winter-fiets' en die bevalt wel.
Vandaag zat er een scherp steentje in de band, beetje melk op de fiets maar niets van gevoeld. Exact de reden waarom ik tubeless wilde (met een binnenband had dat prutsen in de koude geweest, en in het donker wat het was nog vroeg vanmorgen)
-
- Forum-lid
Thans TL@. Ik had helemaal over deze heen gekeken. Lijkt een prima optie.
- heinrich-gs
- Forum-lid
Op mijn gravelracer zitten DT-swiss G1800 spline wielen, deze zijn tubeless ready volgens de specificaties. Kent iemand deze wielen, en is hier ook nodig om nog extra velglint te gebruiken om ze daadwerkelijk tubeless te maken? Als ik de binnenkant bekijk, lijkt alles mooi afgedicht, maar heb geen ervaring met tubeless wielen, en zou dat wel willen proberen. De banden zijn iig geschikt.
Groet.
Groet.
Bliede met mien fietse