Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Opbergen fiets Amsterdam (stalling/kast?)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 01 dec 2020 09:52

KoenB2010 schreef: 29 nov 2020 17:07 Thanks Majven. Dat is nuttig. Ik ga er even naar kijken!

In ieder geval nuttiger dan de andere reacties. Goed te lezen dat er mensen tevreden zijn in Almere, ik zou het niet worden. Dat was ook de reden dat ik deze vraag stelde. Niet om erachter te komen dat er elders in het land meer ruimte zal zijn, wel omdat ik benieuwd ben hoe mensen een mooie stad combineren met een mooie hobby.
:winkthumb:

Inderdaad heel vreemd dat je bijna als paria wordt weggezet omdat je nu eenmaal in Mokum wilt wonen!

Er is trouwens tegenwoordig echt een gat in de markt in de stad voor racefietsstalling hoor. Onderstaand voorbeeld, maar goeie afspraken met fietsenmakers of andere entrepreneurs levert wellicht nog meer op.
Een neefje van mij heeft een bedrijfje voor poets- en onderhoudswerkzaamheden aan verhuurders van AirB&B en dergelijke. Hij opperde laatst ook een dergelijk stallings idee aangezien er A) vanwege corona bijna geen verhuur meer was en B) er een limiet op verhuur is vanwege overtoerisme. Misschien ook nog een optie. Voordeel is dat je dan niet afhankelijk bent van openingstijden omdat je via een code altijd binnen kunt.

Stallingen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

rikkert
Forum-lid

rikkert 01 dec 2020 12:44

Ik woon net buiten Amsterdam en om middenin Amsterdam te komen be ik 20 minuten bezig. Mijn ritjes gaan over het algemeen in de andere richting. Maar stoppen met fietsen als je in Amsterdam is wel wat cru. Het lost wel je stallingsprobleem op.
Ik had een vergelijkbaar probleem: flat met berging waar je nog geen oude oma-fiets liet staan vanwege diefstal-gevaar. Dus mijn fietsen (3 stuks deestijds) gingen mee naar 4 hoog. Ik had gelukkig een flat met een wanstaltig grote hal (wat de ontwerper bezielde weet niemand) maar daar hingen mijn fietsen met een haakje van de karwei in slagorde aan het voorwiel. Daar hebben mijn niks van gekregen. Hingen we in het zicht.

Voor de bijbehorende troep had in een grote platic bak eronder staan, met deksel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie