Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Weerstand spinningfiets 'doorheentrappen'

spinningbeginner
Forum-lid

spinningbeginner 03 dec 2020 10:13

Hallo allemaal,

Zoals uit mijn naam al volgt ben ik een beginner op het gebied van racefietsen/spinning. Afgelopen week ben ik binnen begonnen op een spinningfiets met een automatische magnetische weerstandsregelaar (een kettler giro gt). Nu is het zo dat wanneer de weerstand zwaarder wordt en ik ga staan op de fiets, ik 'door de weerstand heen trap'. Is dit te verhelpen? Zo ja, suggesties?

Groet,

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 dec 2020 15:17

Het antwoord is meestal niet ver zolang de vraag maar duidelijk geformuleerd is.
Wat moet ik verstaan onder "door de weerstand heen trappen": ?
=De weerstand is te laag
-De weerstand valt geheel weg..
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Tiestono
Forum-lid

Tiestono 04 dec 2020 11:05

Als je gaat staan dan lever je meer kracht. De weerstand van je spinningfiets moet dan verhoogd worden en waarschijnlijk duurt dat even waardoor je doortrapt. Kwestie van techniek bij het gaan staan. In eerste instantie minder kracht zetten en dan langzaam opbouwen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 04 dec 2020 13:11

Dat gaat niet werken.

Een spinning fiets werkt heel anders en is naar mijn mening niet geschikt om fiets conditie en kracht op te bouwen. Je traint vooral warmte ontwikkeling en iets conditie en geen spieren.

Wat er gebeurt op een spinning fiets is exact het zelfde als op een normale fiets met je rem aangeknepen rijden als je heel hard trapt schiet je er doorheen. Je kan dan steeds tijdelijk de rem harder of zachter inknijpen, maar dat is nog een lastig karwei.

Als je echt kracht en conditie wil opdoen zal je dat zo constant mogelijk moeten doen.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 04 dec 2020 18:53

Je kan op een spinningbike alles doen wat je wil.
Staan op de pedalen zal wat anders aanvoelen dan een fiets op rollen of trainingsapparaat, je kan geen zwaardere versnelling schakelen, maar wel de weerstand even wat opdraaien.
Gewoon even aanpassen aan het apparaat en je kan alles.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 04 dec 2020 21:30

spinningbeginner schreef: 03 dec 2020 10:13 Hallo allemaal,

Zoals uit mijn naam al volgt ben ik een beginner op het gebied van racefietsen/spinning. Afgelopen week ben ik binnen begonnen op een spinningfiets met een automatische magnetische weerstandsregelaar (een kettler giro gt). Nu is het zo dat wanneer de weerstand zwaarder wordt en ik ga staan op de fiets, ik 'door de weerstand heen trap'. Is dit te verhelpen? Zo ja, suggesties?

Groet,
Ja dit ken ik ook. Heb zelfs een goedkope spinningfiets van Taceteke totaal onbekend merk maar als ik dit geweten had, had ik een betere gekocht. De fiets heeft zo'n fietscomputer maar die werkt maar half de eerste is kapot gegaan omdat er zweetdruppels op het display zijn gekomen.🤪
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie