Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5290
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 dec 2020 21:50

Moet zeggen dat deze pomp wel ok werkt ;

https://silca.cc/products/tattico-mini-pump

Ook met slangetje, maar ipv aandraaien klem.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4334
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 dec 2020 22:03

Ik heb deze ook sinds enkele maanden. Hij is vrij duur maar lijkt erg degelijk en goed. Inderdaad met een klemmetje voor de bevestiging op het ventiel.
Maar tot mijn plezier heb ik ‘m nog niet hoeven gebruiken.
(Niet jinxen!!!)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2396
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 dec 2020 13:19

yoekel schreef: 02 dec 2020 17:09
havana schreef: 29 nov 2020 08:13 Bijvoorbeeld Lezynepompjes met slang hebben dit euvel ook. Je draait het slangetje eraf en de ventielkern komt vrolijk mee. Oplossing is heel simpel, de kern van een reserveband gewoon idioot goed vastzetten!
Ook vaak met die Lezynes lopen klooien langs de weg. Oplossing is nog simpeler, binnenbanden bestellen zonder losse kern :D
Voor de racer heb ik deze: https://www.bike-components.de/en/Topea ... mp-p61851/ die druk je rechtstandig over het ventiel heen. Doordat je niet hoeft te draaien, kan de ventielkern nooit los komen.
Overigens wel voor de ATB een Lezyne pompje dat geschroefd wordt, nooit problemen gehad met ventielen die los raken. Nu heb ik wel een fatsoenlijk stukje gereedschap voor het los/vastschroeven van de ventielkern, mogelijk zet ik ze net even iets vaster dan menigeen.
Dogma F

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2981
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 dec 2020 13:21

Ook nooit problemen gehad met die lezyne schroef slangetjes. Ik gebruik en aluminium ventielkern verwijderaar van Stans waarmee ik de boel aardig vast zet.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5290
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 dec 2020 15:19

Niet direct problemen gehad met de aansluiting van slangetje op ventiel. (kwestie van goed vastdraaien vantevoren)
Maar al wel 2 keer dat lezyne pomp kapot was, beide keren denk ik door gebruik (op fiets hebben van) in wat slechter weer en dat er toch wat water denk in pomp was gekomen en tijdens pomen opeens geen druk meer hebt.
Eerste keer onder garantie vervangen, 2e keer was allang buiten garantie.
Wel opgelost door wat rubbertjes te vervangen, maar schroefdraad van slangetje wat ook niet helemaal lekker meer.
Had tangetje nodig om pompslang los te draaien.
Daarna maar silca pomp gekocht.
Heb nog wel 2 lezyne pompen in gebruik, geen zin om pomp steeds over te moeten zetten (als in dat ga je vergeten)

walters
Forum-lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 03 dec 2020 23:23

Oplossing: simpel pompje om de band wat te vullen, vervolgens CO2 patroon, werkt als een trein.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 08 dec 2020 13:59

0475 schreef: 29 nov 2020 10:15 Hier ook geen issues met GP5K/28mm, SV15 binnenband en 16Gr CO2.

Bij het opleggen blaas ik gewoon met de mond wat lucht in de binnenband, vervolgens binnen en buitenband opleggen. Om te voorkomen dat ik bij het opzetten van de de co2 pomp het ventiel naar binnen druk en het pompje niet goed aansluit en CO2 lekt draai ik tijdelijk het velgmoertje er op.

De hele 16gr patroon er in spuiten geeft meer dan voldoende druk bij mij om gewoon de tocht af te maken zonder nog bij te pompen met de hand of een 2de patroon. En op deze velg met 21mm binnenbreedte valt de 28mm band zelfs 31mm breed, dus aardig wat volume te vullen.
.
Precies dit. Het naar binnen duwen van het ventiel kun je overigens ook voorkomen door het ventiel door de band heen met de duim terug te duwen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 dec 2020 14:05

walters schreef: 03 dec 2020 23:23 Oplossing: simpel pompje om de band wat te vullen, vervolgens CO2 patroon, werkt als een trein.
Met bijvoorbeeld de Control Drive van Lezyne (CO2 kop) kan je ook gewoon voorblazen. Werkt perfect.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 09 dec 2020 14:47

Vandaag geprobeerd om mijn Campagnolo Athena Power Torque crankstel te demonteren. Helaas is daarbij de kunststof plaat van mijn Parktool crank trekker gesneuveld. Heeft iemand ervaring met een alternatieve trekker, bijvoorbeeld die van Unior?

Gebarsten plastic plaat:
IMG_20201209_143552.jpg
Afbeelding

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5282
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 dec 2020 14:52

Ik gebruik de goedkoopste pully trekker die je kan vinden; met een 2 euro stuk (best 2) in de crankholte kan ik zo de crank verwijderen. Ik zit dan wel met de trekker achter de crank te trekken wat misschien wat lakschade geeft.

Walter

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 09 dec 2020 15:05

Misschien eerst dat maar eens proberen voordat ik een vermogen uitgeef. Bedankt!
Afbeelding

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1350
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 03 jan 2021 11:09

Gister morgen mijn BOA kapot getrokken tijdens het aantrekken van de schoen...
Nu zag ik dat de makers van de BOA's er prat op gaan dat deze niet stuk mogen gaan en dat je daarvoor een reparatiesetje kunt aanvragen?
Is daar een mail adres voor in NL of gaat dat via de FM?
Als het via VK moet dan lijkt me dat momenteel een zinloze expeditie gezien de ellende die ik nu al heb met een pakketje dat op 18 december al verstuurt is en nog steeds ergens rondzwerft !
...

Plaats reactie