Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Deze mensen zitten op een bankje en worden gearresteerd.
Wat er aan vooraf ging. Ze waren aan het winkelen zonder mondkapjes. Ze moesten de winkel uit van de leiding waar ze ook gehoor aan hebben gegeven. Ondertussen zijn er BOA’s ingeschakeld. Deze mensen zijn toen buiten rustig op een een bankje gaan zitten. De boa’s wilde toen een bekeuring geven. En deze mensen wilde hun ID niet tonen. Toen gebeurde dit.
Vrijheid anno 2020.
https://youtu.be/JWpRxhFbnGM
Wat er aan vooraf ging. Ze waren aan het winkelen zonder mondkapjes. Ze moesten de winkel uit van de leiding waar ze ook gehoor aan hebben gegeven. Ondertussen zijn er BOA’s ingeschakeld. Deze mensen zijn toen buiten rustig op een een bankje gaan zitten. De boa’s wilde toen een bekeuring geven. En deze mensen wilde hun ID niet tonen. Toen gebeurde dit.
Vrijheid anno 2020.
https://youtu.be/JWpRxhFbnGM
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tsja, dit soort filmpjes beginnen altijd op het moment dat de politie op gaat treden en ogenschijnlijk veel te hard doorpakt. Nooit wordt ook de aanleiding gefilmd en online gezet. Pure framing van de politie in de meeste gevallen.
Less is bore
Ik krijg er ook een ongemakkelijk gevoel bij: enerzijds omdat ik denk dat de makers van dit filmpje hier op uit waren (provoceren dus)
Anderzijds omdat gearresteerd worden met als aanleiding geen mondkapje/te dicht naast elkaar zitten ook wel heel erg triest is.
Anderzijds omdat gearresteerd worden met als aanleiding geen mondkapje/te dicht naast elkaar zitten ook wel heel erg triest is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
@53x11 Eens, ik ken er een aantal van binnen uit. Het meisje in Rotterdam bij het park bij het sparta stadion wat racistisch zou zijn aangepakt door politie. Daar zie je de laatste minuut, terwijl er al letterlijk uren was gewaarschuwd daar weg te gaan.
En dan treden ze een keer wel te hard op, jonge jonge, je kan toch wel een schrammetje of een trap hebben of een keer een vuist op je gezicht. Wel provoceren en janken als je een klap krijgt.
En dan treden ze een keer wel te hard op, jonge jonge, je kan toch wel een schrammetje of een trap hebben of een keer een vuist op je gezicht. Wel provoceren en janken als je een klap krijgt.
Nee hoor. In dezelfde context zou dit net zo triest zijn.
Beetje sneu dat je dit suggereert.
https://m.youtube.com/watch?v=HM2xq9qV5Ps
Zomaar een voorbeeld, lees de reacties zou ik zeggen en zo zijn er veel meer te vinden.
Zomaar een voorbeeld, lees de reacties zou ik zeggen en zo zijn er veel meer te vinden.
Campagnolo Ultra Dork
Het probleem is dat we niet de hele context kennen, of was jij erbij in Nunspeet?
Mijn suggestie mag je sneu vinden.
Time is on my site.
Het gaat niet om mondkapjes maar om weigeren om een ID te laten zien. En eigenlijk gaat 80% van dit soort filmpjes daarover. Wat dat betreft helpt die identificatieplicht niet altijd om escalatie te voorkomen.
Het erge van dit filmpje, vind ik dat het waarschijnlijk mensen betreft die normaal gesproken geen problemen zouden veroorzaken. Je ziet steeds meer mensen die steeds verder buiten de maatschappij komen te staan. Dat is ook niet iets dat zomaar verdwenen is als iedereen gevaccineerd is. Ik denk dat de regering dat probleem onderschat.
Ik heb er ook nog best begrip voor ook. Sommigen worden keihard geraakt door maatregelen, die lang niet allemaal zinvol zijn. Leven in onzekerheid is ook een prima voedingsbodem voor extremere gedachten.
Het erge van dit filmpje, vind ik dat het waarschijnlijk mensen betreft die normaal gesproken geen problemen zouden veroorzaken. Je ziet steeds meer mensen die steeds verder buiten de maatschappij komen te staan. Dat is ook niet iets dat zomaar verdwenen is als iedereen gevaccineerd is. Ik denk dat de regering dat probleem onderschat.
Ik heb er ook nog best begrip voor ook. Sommigen worden keihard geraakt door maatregelen, die lang niet allemaal zinvol zijn. Leven in onzekerheid is ook een prima voedingsbodem voor extremere gedachten.
Campagnolo Ultra Dork