Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Uitslapen
-
- Forum-lid HC
Omdat die mensen dat leuk en gezellig vinden....... Iedereen zijn ding.daniel1975 schreef: ↑10 dec 2020 10:02
Dus niet op zaterdagmiddag 14.00 naar het winkelcentrum bijvoorbeeld..... waarom zou je het sowiso willen??
En iedereen er echt klaar mee is. Op kantoor bij ons ook steeds drukker.
Op de weg weer files deze week.
Dat kunnen we allemaal heel asociaal vinden, maar de vraag is of dat ook echt zo is.
Lag toch aan de horeca en cijfers gaan nu ook gewoon omhoog, dan ineens blackfriday...... Tuurlijk! Accepteer dat we er gewoon mee moeten dealen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Leuk en gezellig? In de rij buiten de winkel wachten, vervolgens kapje op en via looproutes en ander gedoe de winkel in.
Ik heb een ander beeld bij leuk en gezellig.....
Dus ik ontloop het gewoon; grotendeels ivm de sfeer en deels om ook de drukte en mogelijke besmetting niet op te zoeken.
En natuurlijk moeten we er gewoon mee dealen, maar een klein beetje gedragcomponent zit er natuurlijk wel in.
Ik heb een ander beeld bij leuk en gezellig.....
Dus ik ontloop het gewoon; grotendeels ivm de sfeer en deels om ook de drukte en mogelijke besmetting niet op te zoeken.
En natuurlijk moeten we er gewoon mee dealen, maar een klein beetje gedragcomponent zit er natuurlijk wel in.
Less is bore
Nee, heb ik ook weinig begrip voor.daniel1975 schreef: ↑10 dec 2020 10:02 Misschien moeten mensen gewoon zelf een beetje nadenken wat ze doen ipv alleen maar naar de Grote Schoolmeester te kijken?
Dus niet op zaterdagmiddag 14.00 naar het winkelcentrum bijvoorbeeld..... waarom zou je het sowiso willen??
Als ik een hoop volk ergens zie, dan ga ik daar gewoon weg, veel makkelijker kan het niet.
Moet ik ergens persee iets halen, dan kom ik later terug of kijk online.
Massaal winkels en straten bevolken is gewoon niet nodig (sorry RVV)
Ik denk dat de roergangers in Den Haag er gewoon niet aan denken, maar een klemmend beroep/dringend advies in die richting van iemand met moreel gezag (dus niet Grapperhaus of de Jonge) zou misschien iets doen.
Men hoeft maar 1 klein stapje buiten het direct eigenbelang te denken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Mensen moeten inderdaad zelf nadenken maar slaan we niet een beetje door met allerlei maatregelen te verzinnen. Winkels dicht, parkeerkelders dicht. Wat een dictatoriaal gedoe zeg. Laat mensen een beetje vrij in hun keuzes. Iedereen weet dat er corona is, iedereen weet dat je drukte moet vermijden. Sommige houden zich aan de adviezen, anderen hebben er schijt aan... Degene die met 4 gasten kerst of sinterklaas viert houdt zich net zo goed niet aan de regels als degene die het mondkapje niet opheeft of die de drukke winkelstraat opzoekt. Is de een beter dan de ander, ik ben niet degene om daarover te oordelen.
Ik hou totaal niet van winkelen, de keren dat ik op zaterdagmiddag heb gewinkeld afgelopen 20 jaar met vrouw en/of kids zijn op 2 handen te tellen. Anderen gaan elke zaterdag naar de markt en/of de stad in. Zaterdagmiddag is voor mij een mannending, sporten, gezelligheid, biertje... Meestal met 4-8 man samen, tja, ik weet dat het niet volgens de regels is... Belasting ontduiken is dat ook niet, risico's opzoeken in het verkeer ook niet, mensen voorliegen over virussen ook niet. Denk zelf na en laat de ander in zijn waarde, hoe dom die ander ook is en hoe lastig het soms is.
Ik hou totaal niet van winkelen, de keren dat ik op zaterdagmiddag heb gewinkeld afgelopen 20 jaar met vrouw en/of kids zijn op 2 handen te tellen. Anderen gaan elke zaterdag naar de markt en/of de stad in. Zaterdagmiddag is voor mij een mannending, sporten, gezelligheid, biertje... Meestal met 4-8 man samen, tja, ik weet dat het niet volgens de regels is... Belasting ontduiken is dat ook niet, risico's opzoeken in het verkeer ook niet, mensen voorliegen over virussen ook niet. Denk zelf na en laat de ander in zijn waarde, hoe dom die ander ook is en hoe lastig het soms is.
WordT gestort. En 'havana' is met één n.
Afijn, ik heb zelf twee bedrijven waarvan er 1 door corona vrijwel geen inkomsten meer heeft. Hoor je mij daarover klagen?
Ik vind het niet terecht dat horeca dicht moet en winkels open, terwijl je bij veel winkels (niet allemaal) de spullen gewoon online zou kunnen bestellen. Bij horeca kom je niet verder dan afhalen, wat echt onvergelijkbaar is.
Overigens ben ik wel met je eens dat die lockdown niet nodig had hoeven zijn. Als we in de zomer gewoon één groot coronaziekenhuis hadden opgetuigd met 1500 verpleegbedden en 1000 man IC ergens in het midden van het land dan had alles nog open kunnen zijn. Maar dat heeft onze overheid helaas niet gedaan, met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door havana op 10 dec 2020 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas niet
Ik heb vorige week samen met een paar anderen wel gekeken naar de opzet van een commerciële vaccinatiestraat, maar de verkrijgbaarheid van vaccins is helaas niet goed genoeg.
Ik heb vorige week samen met een paar anderen wel gekeken naar de opzet van een commerciële vaccinatiestraat, maar de verkrijgbaarheid van vaccins is helaas niet goed genoeg.
Beste Jans, ik zal het uitleggen. Wij zijn een vrij hechte vriendengroep en kunnen niet zo lang zonder elkaar. Zeer zeker niet maandenlang en gezien er geen zicht is op verbetering doen we het gewoon. Wij hebben onze uitlaatkleppen nodig, niet iedereen is hetzelfde. En daarvan mag iedereen vinden wat die wil, men mag ook denken wat een domme, eigenwijze mensen. Gezien hoe wij in het leven staan en bijdragen aan de maatschappij denk ik dat het allemaal wel iets mee valt.
Ik had idd genoemd 4-8 man, meestal is het 5-6 mocht dat je gerust stellen.
Van mij mag jij fietsen zover je wilt maar probeer je eens in te leven in anderen die jarenlang samen sporten, vakantie vieren, elkaar helpen met klussen, stappen, vrjiwilligerswerk doen, bedrijven hebben, elkaar bijna wekelijks ontmoeten en dan komt er een virus waardoor allerlei regels en schijnveiligheid gecreëerd word, onze bedrijven inkomsten mislopen, hobbies kapot gaan.
Ik probeer niet teveel online te reageren, maar ik vind het wel nodig om af en toe een tegengeluid te laten horen. Ik heb de indruk dat mensen die veel online zijn niet altijd middenin de maatschappij staan. De maatschappij in en met al zijn diversiteit!