Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

senior
Forum-lid

senior 10 dec 2020 21:57

Jans schreef: 10 dec 2020 21:39 Je begint je zelf steeds interessanter te vinden, blijkt maar weer. Maar als je wel bij Vicenza langs moet, hoop ik dat hij je herkent. En geloof me, ook hij zal je helpen.
Dan is het maar goed dat hij niet bij mij komt. Ik sta op zijn negeerlijst dus hij ziet me zelfs dan niet eens staan. :roll:

i-mac

i-mac 10 dec 2020 22:04

@RVV, zoek dringend eens een psychiater op ... Echt de hoogste tijd.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 dec 2020 22:10

Roelants schreef: 10 dec 2020 21:41
RVV schreef: 10 dec 2020 21:35
Vicenza schreef: 10 dec 2020 21:04 Goeie tip! Ik sta volgende week weer op de SEH, zal het aan de mensen daar vertellen dat hun lijf zichzelf prima kan redden!
Ja, want we zijn het product van -tig honderdduizenden jaren evolutie die ons gebracht heeft tot het beste waar onze voorouders/genen tot in staat waren.
Als je sommige commentaren leest, vraag je je af of er wel sprake is van evolutie.
Evolutionaire wegen zijn vaak heel erg grillig, het is geen rechte lijn omhoog naar de enorme intelligentie die we nu allemaal hebben. :P

PS, in afgelegen gebiedsdelen zien we nogal eens aparte evolutielijnen met dito exemplaren van bepaalde soorten, die weer een nieuwe soort vormen en die later weer geassimileerd worden door de hoofdtak.
Een goed voorbeeld hiervan is de Neanderthaler.....deze was goed aangepast aan de IJstijden, maar redde het niet tegen de golf Homo Sapiens toen de ijstijden voorbij waren...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 dec 2020 22:12

Er beginnen weer epidemiologen te roepen dat een total lockdown (dus verplicht binnen blijven) tot de opties zou moeten behoren...... dit nav de forse stijging vandaag.
Kunnen ze dit soort mensen niet per direct in een full lockdown plaatsen?
Achterlijke bangmakerij nu de testen sinds 1-12 fors toe zijn genomen. Percentage positieve tests verander niet, maar omdat meer mensen nu mogen testen vinden ze er meer.
Conclusie: bij twijfel niet gaan testen..... Niet wat je zou willen, maar als er dit soort conclusies uit getrokken worden zou je het bijna overwegen.
Less is bore

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 22:18

i-mac schreef: 10 dec 2020 22:04 @RVV, zoek dringend eens een psychiater op ... Echt de hoogste tijd.
Je kent mij niet...
Altijd jammer, persoonlijk aanvallen. Omdat de inhoud van mij reacties je niet aanstaan. En dan suggereren dat ik een psychiater nodig heb. Dit is laag en siert je niet.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 dec 2020 22:24

Ach, misschien eens terug lezen hoe je zelf mensen aanvalt.
Ik weet het je kunt het niet lezen, of wel?Ik denk dat velen je inmiddels wel heel goed kennen.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 dec 2020 22:28

daniel1975 schreef: 10 dec 2020 22:12 Er beginnen weer epidemiologen te roepen dat een total lockdown (dus verplicht binnen blijven) tot de opties zou moeten behoren...... dit nav de forse stijging vandaag.
Kunnen ze dit soort mensen niet per direct in een full lockdown plaatsen?
Achterlijke bangmakerij nu de testen sinds 1-12 fors toe zijn genomen. Percentage positieve tests verander niet, maar omdat meer mensen nu mogen testen vinden ze er meer.
Conclusie: bij twijfel niet gaan testen..... Niet wat je zou willen, maar als er dit soort conclusies uit getrokken worden zou je het bijna overwegen.
Dat is de reflex die je kan verwachten bij de huidige cijfers.....en waar het regeringsbeleid toch nog , minstens deels, op berust.
Ik heb toch het idee dat er al een tijdje niet meer blind op het RIVM wordt gevaren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 dec 2020 22:29

RVV schreef: Daarnaast ben ik ook financieel onafhankelijke geworden (soort van). Ik hoef niet meer te leven van mijn bedrijf. Maar ik vind het nog altijd erg leuk en doe het met veel plezier. En ik heb mijn leven nog nooit voor een werkgever/baas gewerkt. Letterijk een vrije jongen. Niet stoer bedoeld ofzo maar ik ben ook nooit zo geweest van het luisteren en pootje ophouden ;) vandaar ook mijn felheid soms in dit topic

Ik sta in heel veel opzichten totaal aan de ander kant van jouw spectrum als het gaat over deze pandemie
MAAR; bovenstaande quote dwingt wel respect af bij mij.
Enerzijds je ondernemerszin en het succes wat je daarmee kennelijk hebt behaald om jezelf en je gezin te onderhouden anderzijds het de zelfreflectie dat je felheid toch vooral voorkomt uit hoe je door deze crisis geraakt wordt :winkthumb:

Maar toch een puntje van kritiek; als je zo stellig gelooft in evolutie zou je de theorieën van de door jou aangehaalde Peter Borgers toch eens wat kritischer moeten bekijken
Laatst gewijzigd door Enzzo op 10 dec 2020 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 dec 2020 22:33

Jans schreef: 10 dec 2020 22:24 Ach, misschien eens terug lezen hoe je zelf mensen aanvalt.
Ik weet het je kunt het niet lezen, of wel?Ik denk dat velen je inmiddels wel heel goed kennen.
Nu kan iedereen het lezen ;)
(Behalve dan degenen die mij ook op de ignore list hebben staan)

i-mac

i-mac 10 dec 2020 22:43

RVV schreef: 10 dec 2020 22:18
i-mac schreef: 10 dec 2020 22:04 @RVV, zoek dringend eens een psychiater op ... Echt de hoogste tijd.
Je kent mij niet...
Altijd jammer, persoonlijk aanvallen. Omdat de inhoud van mij reacties je niet aanstaan. En dan suggereren dat ik een psychiater nodig heb. Dit is laag en siert je niet.
Jij ziet het als een aanval. Ik zie het als advies. Daar doe je mee wat je wilt.

Ondanks het feit dat je zeker niet altijd ongelijk hebt, blijf je provoceren. Je volste recht, want daar is een forum voor. Maar Ik kan je garanderen, de Covid crisis is verre van gepasseerd. Meer zelfs, maak je borst maar nat voor wat nog komen zal. Sommige mensen willen niet luisteren, en zoeken de grenzen op. En dat zal jammer genoeg gevolgen hebben. De 3de Covid golf ...

Nog maar eens, ook ik ga niet altijd akkoord met sommige maatregelen die worden getroffen. Ik begrijp niet dat (in België althans) restaurants en kappers niet mogen werken. Mits de nodige voorzorg maatregels kan het perfect. Hét probleem is, is dat er handelaars zijn die er lak aan hebben. En dan moet iedereen ervoor boeten.

Dat een café niet kan, dat begrijp ik dan weer wel. Als de drank is in de man ...

Ik blijf het vooral ellendig voor de jeugd. Ik kan me perfect inbeelden dat ik het zelf heel lastig zou hebben dat er niets kan/mag.

Los van alles, ik bekijk het vanuit de zorg. En daar is het (zeker bij ons) enorm zwaar. Vooral mentaal weegt dit alles zeer zwaar door. En je mag dan zelf zo sterk zijn als je maar kan, je moet als groep mee omgaan. En een collega laat je niet in de steek. Net zoals we patiënten niet in de steek laten.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 dec 2020 23:06

En hoe corona je leven kan beïnvloeden; https://nos.nl/l/2360140

Bakzijl halen dus.
Geen lijsttrekker meer maar wel ambitie voor een ministerspost, hmm.
En nu maar hopen dat hij echt werk gaat maken van het vaccinatieprogramma!!

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 23:13

Enzzo schreef: 10 dec 2020 22:29
RVV schreef: Daarnaast ben ik ook financieel onafhankelijke geworden (soort van). Ik hoef niet meer te leven van mijn bedrijf. Maar ik vind het nog altijd erg leuk en doe het met veel plezier. En ik heb mijn leven nog nooit voor een werkgever/baas gewerkt. Letterijk een vrije jongen. Niet stoer bedoeld ofzo maar ik ben ook nooit zo geweest van het luisteren en pootje ophouden ;) vandaar ook mijn felheid soms in dit topic

Ik sta in heel veel opzichten totaal aan de ander kant van jouw spectrum als het gaat over deze pandemie
MAAR; bovenstaande quote dwingt wel respect af bij mij.
Enerzijds je ondernemerszin en het succes wat je daarmee kennelijk hebt behaald om jezelf en je gezin te onderhouden anderzijds het de zelfreflectie dat je felheid toch vooral voorkomt uit hoe je door deze crisis geraakt wordt :winkthumb:

Maar toch een puntje van kritiek; als je zo stellig gelooft in evolutie zou je de theorieën van de door jou aangehaalde Peter Borgers toch eens wat kritischer moeten bekijken
Dank je voor je positieve reactie :winkthumb:

Voor wat betreft Peter Borgers, ik heb helemaal niets met deze man betreffende zijn zienswijze over de christelijke leer.

Ik geloof ook niet in evolutie. Geloven is dat het een vaststaand feit is.. zelfs over de evolutie theorie kun je daar over discussiëren net als over het geloof.

Wat ik wel weet is dat we allemaal afstammelingen zijn van voorouderen.. Elke voorouder heeft zijn sterkste genen doorgeven aan zijn nageslacht. Zwart wit gezien.. iedereen die NU in het heden leeft heeft dat te danken omdat zijn voorouderen net even sterker waren dan diegene die niet de kans hebben gezien om zijn/haar genen door te geven. Dat is immers een vaststaand feit waar niet over te discussiëren valt. Dat wij nu leven komt voornamelijk omdat ons immuunsysteem ons beschermd. Even afgezien van buiten aankomend onheil zoals onder de bus komen.

Iemand die dood gaat aan kanker, gaat dood omdat zijn immuunsysteem niet meer sterk genoeg is. Dat is op persoonlijk vlak heel erg tragisch maar op biologisch vlak is die een natuurlijk proces.

Dit vinden we maatschappelijk onaanvaardbaar en daarom is de moderne geneeskunde zo doorontwikkeld. En ook daar ben ik zelf heel erg blij mee. Het is fantastisch dat we in een tijd leven waar we echt gered kunnen worden.

Ik vind het ook erg belangrijk dat we de Covid patiënten redden.

Maar gelijktijdig zie je dat we de corona patiënten eigenlijk helemaal niet kunnen genezen. Wat we vooral doen wat zeer lovend is. Zijn de ideale omstandigheden creëren door zuurstof , door medicijnen door ze in een kunstmatige coma te houden zodat deze patiënten op de IC’s en medium cares de kans krijgen om te herstellen. Maar onder de streep moet het lichaam het zelf doen.

Bij de grote massa gaat het virus er redelijk geruisloos door heen. Dat is nu eenmaal gebleken afgelopen jaar.

De voorspelde mortaliteit of eigenlijk verwachte mortaliteit is uitgebleven. Ebola achtige scenario’s waar we en ook ik bang voor waren zijn niet aan de orde.

Opvallend in deze kwestie is ook dat er geen vergelijken worden gemaakt. Er worden geen doden door kanker gemeld, er worden geen doden door hart en vaatziekten gemeld. Wel worden deze automatisch op de corona stapel “gegooid” in de statistieken. Zelfs de griepdoden zijn zomaar opgelost in de pers vermeldingen. Toch bijzonder als je er over nadenkt? 2020 het jaar dat er nog maar 1 ziekte is? Wat natuurlijk grote onzin is want alle bekende ziektes zijn nog net zo aanwezig.

Ik ben geen corona ontkenner ik ben ook geen 5g/Bill Gates/whappie.

Ik ben wel een realist. En de huidige realiteit is aardig uit zijn verband getrokken.

I Mac voor alle duidelijkheid. Ik onderbouw mijn reacties en denk daar goed over na. Of je het daar nu mee eens bent of niet. Maar het is zeker niet om te provoceren. Je ongevraagde opmerking over een psychiater is ook ongepast en blijf ik zien als een persoonlijke aanval.

Gesloten