Je hebt je mening gevormd, wat prima is,maar je weet toch dat iedereen hier het beter weet?
Toch zitten er vaak goede tips tussen.
De redenering dat een fiets met hoge alu wielen minder snel gestolen wordt dan een met hoge carbon wielen, vind ik, niet lullig bedoeld, een beetje naïef. Een boefje wil snel handelen, gemiddeld hebben ze geen verstand van het object. Ze zien alleen maar een mooie fiets staat. Carbon of alu het zal wel.
En omdat ik het zelf ook beter denk te weten hier mijn gedachte
Ga pendelen met je stock wielen en koop iets knaps voor je plezier ritten. Je wielen hebben een interne breedte, dacht ik, van 21mm, daar kun je ook prima 25-30mm banden op leggen.
In de categorie 30mm+ hoog en alu wordt het gewoon nooit licht en zal het niet gauw als een verbetering ervaren worden tov wat je nu hebt. Als je het omdraait kun je voor je plezier ritten wel een mooie lichte(re) set laten maken. Mijn ervaring (en kennis) is dat het vaak wel lukt om, voor niet meer (of niet veel meer) geld dan een fabriekssetje, iets te laten maken wat op jouw en jouw gebruik afgestemd is. Met of zonder bling