Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 dec 2020 09:23

Ja, maar na die overdreven oproep van Merkel “anders is dit de laatste kerst met onze grootouders” kon je hier op wachten.
Zal hier wel vergelijkbaar worden met een andere invulling qua details.
Less is bore

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 dec 2020 09:28

Ach, in Frankrijk wat versoepelingen, maar, behalve op 24 december, de avondklok naar 20:00 uur. Ook op oudejaarsavond. Met de opmerking: dan zorg je dat je er voor 8 uur bent en blijf je slapen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 dec 2020 09:32

Macron laat al sinds begin van corona zien dat hij totaal geen fatsoenlijk beleid kan maken als het gaat om lockdowns. Compleet ongeschikt.
Less is bore

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 13 dec 2020 09:34

@RVV, dus een kankerpatient die wordt overreden is niet aan een verkeersongeluk overleden?

Maar goed, om even aan te geven hoe een A-formulier (overlijdensformulier) ingevuld moet worden hier even voorbeeld, ontleend aan de CBS website.
Daar staan dus ook de diabetes, kanker, hart- en vaatziekten, psychiatrische diagnoses en dergelijke. Die gegevens gaan dus niet verloren. Maar inderdaad, worden ze niet als de doodsoorzaak opgegeven, dit is in mijn optiek (zie voorbeeld hierboven). Die getallen van onder punt 2 worden ook uiteindelijk allemaal gepubliceerd.
Bijlagen
A-formulier screenshot.jpg

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 dec 2020 09:49

daniel1975 schreef: 13 dec 2020 09:32 Macron laat al sinds begin van corona zien dat hij totaal geen fatsoenlijk beleid kan maken als het gaat om lockdowns. Compleet ongeschikt.
En toch stijgt zijn populariteit en is zijn populariteit veel groter dan zijn voorgangers na dezelfde ambtsperiode. Dat hij ongeschikt zou zijn volgens Daniël is ook maar een mening. Plus dat een president het ook moet doen met zijn adviseurs en niet te vergeten, de bewoners.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 dec 2020 10:02

Alle niet-essentiële winkels (wordt nog een aardige klus om daar onderscheid in te maken) dicht wordt serieus overwogen melden diverse goed ingevoerde Haagse bronnen op Twitter. Daarnaast een verlenging van de kerstvakantie.

Wordt weer rustig op straat en de middenstand gaat belangrijke periode qua omzet mislopen...

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 13 dec 2020 10:29

Daarmee impliceer je een verband tussen de media en de politiek. En meer bepaald een invloed van de politiek op de media. Dat valt voor mij in de categorie complottheorie, om niet te zeggen paranoia. Als je hiervoor daadwerkelijk bewijzen hebt ben ik daar erg benieuwd naar!
De media heeft er zelf ook niet zoveel kaas van gegeten. Journalisten van nu zijn niet meer de journalisten van de jaren 70/80/90.

Kijk nu eens naar de persco’s nadat Rutte en De jonge hebben gesproken?

Even los van het feit of je het eens bent met de maatregelen maar de journalisten zijn alles behalve kritisch op het genomen beleid. En ze durven ook niet kritisch te zijn omdat ze niet goed weten welke kritiek ze moeten leveren. De grote COVID paraplu overschaduwd zodanig dat het eigenlijk asociaal is om kritiek te leveren want de overheid heeft toch het beste voor met alle corona slachtoffers. Wat natuurlijk ook zo is.

De andere slachtoffers van dit beleid worden niet benoemd. Of anders vallen die maar in de categorie “schouders eronder we doen het met elkaar”

Maar die horeca ondernemer die met 150000 euro bank schuld zit en 0 omzet weet dat hij mentaal kapot gaat en dat hij alles kwijt is en zijn gezin in de bijstand komt. Welke schouders moet die er dan onder zetten. Vul voor horeca ondernemer maar iedereen in die geestelijk en lichamelijk kapot gaat aan stress doordat de financiële strop om de nek zit.

Ik geloof inderdaad niet dat de overheid een onderonsje heeft met MSM. Dat hoeft ook helemaal niet. De overheid is in deze de zelfbenoemde autoriteit op het gebied van Covid bestrijding die zelf geen alternatieven bied. Wat moet MSM daar dan nog tegen in brengen.

MSM is vooral geïnteresseerd in “sensatie” en corona nieuws kluistert de mensen aan je vast. Slecht nieuws is het verdienmodel van MSM. Het slechtste nieuws verkoopt het best.

Er zal best ergens een kritische journalist lopen op bepaalde redacties.. maargoed het is de eindredacteur die bepaald wat wij lezen horen en zien.

Het is geen complot theorie dat wij maar een klein deel van het totale Corona spectrum te zien krijgen in MSM. Dat is gewoon een feit.

Alles wat zichtbaar word in de alternatieve bronnen kan dan makkelijk op de grote complottheorieën bult worden gegooid. En zo word je ook bij het minste of geringste tegen geluid als complotgekkie weggezet. Dat zie je ook hier in dit topic gebeuren.

De tijd zal het leren maar de voorspelling van mij dat ons leven blijvend zal veranderen. En dat het niet meer teruggedraaid gaat worden gaan we zien. Ikzelf van ben na ca. 4 maanden behoorlijk kritisch geworden. Ik voorspelde dat er zaken gingen gebeuren. Die zaken zijn grotendeels tot nu toe ook uitgekomen. En dat is niet omdat ik de toekomst kan voorspellen maar omdat het een logisch gevolg is van het tijdspad wat we ondergaan.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 13 dec 2020 10:34

WASBEER2006 schreef: Volgens mij is het makkelijk samen te vatten

Covid is een besmettelijke griep, waardoor een grote groep het krijgt en als je op de ic beland lig je daar een stuk langer dan met een andere griep.

Zucht!
COVID-19 is een coronavirus en geen influenzavirus. Er zal dus nooit iemand op de IC belanden met de diagnose covid griep.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 dec 2020 10:36

@RVV Word je niet duizelig van al het draaien? Alles wat je de afgelopen pagina's verkondigt hebt is ontkracht en dan begin je nu maar weer over de rol van MSM?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 dec 2020 10:45

havana schreef: 13 dec 2020 10:02 Alle niet-essentiële winkels (wordt nog een aardige klus om daar onderscheid in te maken) dicht wordt serieus overwogen melden diverse goed ingevoerde Haagse bronnen op Twitter. Daarnaast een verlenging van de kerstvakantie.

Wordt weer rustig op straat en de middenstand gaat belangrijke periode qua omzet mislopen...
Ja ik hoorde het al. Trieste boel :-(
Gaat amper helpen vrees ik, zit overduidelijk seizoensinvloed bij nu (gezien de stijging in heel NW-Europa.
Nu de middenstand sluiten is echt dramatisch en buitenproportioneel imho.
Less is bore

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 13 dec 2020 10:46

QUOTE: En zo word je ook bij het minste of geringste tegen geluid als complotgekkie weggezet. Dat zie je ook hier in dit topic gebeuren.

Ik zet mensen niet als gekkies weg als ze tegengeluid laten horen. Wel als mensen onzin verkopen. Ik werk 25 jaar in de journalistiek, de zo verfoeide MSM, en ik heb zelden zoveel onzin gelezen op dit forum als in bovenstaande post. Hilarisch. Ik hoop dat de fietsgerelateerde posts wel kant en wal raken.
Michiel

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 13 dec 2020 11:45

De tijd zal het leren :winkthumb:

Gesloten