Scott
Dat Timovdl die spacer van 3mm of het iets niet gecentreerde crankstel niet gezien heeft, lijkt mij niet gek bij het krijgen van een nieuwe fiets. Je staat te genieten en kan dan wat details over het hoofd zien. De LBS had wel moeten inzien dat er heel weinig clearance was. Dat gebeurd namelijk wel vaker met oversized pressfit brackets.
Bij Sram zijn ze al tijden de weg kwijt. Ik rijd op de gravelaar nog met sram, maar op de nieuwe roadbike weer terug bij Campa. Teveel gezeur (vervangen linkershifter, problemen met loslopen crank, lagers na 2500km gaar).
Bij Sram zijn ze al tijden de weg kwijt. Ik rijd op de gravelaar nog met sram, maar op de nieuwe roadbike weer terug bij Campa. Teveel gezeur (vervangen linkershifter, problemen met loslopen crank, lagers na 2500km gaar).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Kleine update:
Lbs naar oplossing laten zoeken en hij kwam ook tot conclusie dat hij effectief spacer was vergeten te plaatsen aan de drive side.
Heeft me de mogelijkheid gegeven voor ofwel nieuw frame of bijwerking van lak (carbon zelf was niet geraakt) . Omwille van lange wachttijd en andere kleur gekozen voor bijwerking.
Al bij al toch tevreden met de afhandeling.
Lbs naar oplossing laten zoeken en hij kwam ook tot conclusie dat hij effectief spacer was vergeten te plaatsen aan de drive side.
Heeft me de mogelijkheid gegeven voor ofwel nieuw frame of bijwerking van lak (carbon zelf was niet geraakt) . Omwille van lange wachttijd en andere kleur gekozen voor bijwerking.
Al bij al toch tevreden met de afhandeling.
@Timovdl - bedankt voor de update. Was mijn veronderstelling toch de juiste. Toch wel kwalijk dat de "fietsenmaker" het niet heeft ontdekt. Sram en PDF files zijn zo ontzettend goed in elkaar gestoken. Je moet ze echter wel kunnen en willen lezen.
Elke zogenaamde gerenomeerde fietsenmaker die denkt : Ik doe dat wel effe op ervaring, gaat zeker een keer de mist in,
Zo had de lokale fietsenmaker hier in de buurt de Sram kettingbladen van mijn Quarq niet goed gemonteerd ( bladboutje niet in het buitenblad geperst ). En dit terwijl er ook echt een perfecte handleiding voor is.
Elke zogenaamde gerenomeerde fietsenmaker die denkt : Ik doe dat wel effe op ervaring, gaat zeker een keer de mist in,
Zo had de lokale fietsenmaker hier in de buurt de Sram kettingbladen van mijn Quarq niet goed gemonteerd ( bladboutje niet in het buitenblad geperst ). En dit terwijl er ook echt een perfecte handleiding voor is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 jun 2020 09:42
@Timovdl Ben wel benieuwd naar het resultaat; ik heb ook de blauwe scott, altijd handig om te weten of eventuele lakschade in de toekomst netjes weg te werken is, is daar een lakstift voor te krijgen?
Dat kan je opnieuw laten spuiten, zie als voorbeeld: https://becabikespray.nl/spot-repair/. De fiets van mijn vriendin is ook op die manier gerepareerd, zelfs als je weet waar het heeft gezeten kun je het niet meer terug vinden.
Korte tijd (2017, 2018) is er de Addict geweest van HMF carbon met een race geometrie. Maar deze voorloper van de RC kostte met Ultegra al € 3700. Die heette Addict 20 Disc. Ik heb de 2017 versie en ben er tevreden mee sinds ik er andere wielen in heb. Die investering kostte me nog eens € 1400 extra. Daarvoor was hij niet bepaald lichtvoetig.
Jouw constatering is juist, want ik denk dat de huidige Addict 10/20 dat in nog grotere mate heeft. Het probleem zit in het HMF frame met endurance geometrie en de Syncros RP20 wielen. Deze alu wielen zijn lekker solide, maar geven heel weinig mee waardoor ze nogal bonkig voelen en niet zo licht lopen.
Het probleem is echter nog groter dan je denkt, want die wielen zitten ook in de lichte RC modellen met HMX frame met race geometrie. Pas ruim boven € 5000 krijg je de wielen die zo'n fiets verdient (Syncros halfhoog carbon). Je kunt ook zelf investeren in betere wielen (of ze bij aankoop laten verrekenen), maar dat maakt het niet goedkoper.
Jouw constatering is juist, want ik denk dat de huidige Addict 10/20 dat in nog grotere mate heeft. Het probleem zit in het HMF frame met endurance geometrie en de Syncros RP20 wielen. Deze alu wielen zijn lekker solide, maar geven heel weinig mee waardoor ze nogal bonkig voelen en niet zo licht lopen.
Het probleem is echter nog groter dan je denkt, want die wielen zitten ook in de lichte RC modellen met HMX frame met race geometrie. Pas ruim boven € 5000 krijg je de wielen die zo'n fiets verdient (Syncros halfhoog carbon). Je kunt ook zelf investeren in betere wielen (of ze bij aankoop laten verrekenen), maar dat maakt het niet goedkoper.
En nu ben ik fietsen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13741
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
eens,
Het is ook wat zelf je maatstaaf ergens van is. Ik vind persoonlijk dat je geen 105 groep op een frame van 2500 moet schroeven maar minimaal Ultegra/force oid.
Maarja functioneel maak het weinig uit natuurlijk, puur een gevoels ding.
Door de komst van schijven en elektronische schakelen liggen prijzen gewoon 1000 - 1500 hoger dan vijf jaar geleden een nette racer met velgremmen en mechanische groep.
Het is ook wat zelf je maatstaaf ergens van is. Ik vind persoonlijk dat je geen 105 groep op een frame van 2500 moet schroeven maar minimaal Ultegra/force oid.
Maarja functioneel maak het weinig uit natuurlijk, puur een gevoels ding.
Door de komst van schijven en elektronische schakelen liggen prijzen gewoon 1000 - 1500 hoger dan vijf jaar geleden een nette racer met velgremmen en mechanische groep.
Ik vind net het omgekeerde. Ik zou liever 105 ipv Ultegra hebben op een fiets van 2500+ euro en een beter wielsetje dan wat je nu in zulke fietsen vindt. Het verschil tussen 105 en Ultegra is uiterst miniem. Maar voor een wielsetje kan die paar honderd euro extra echt een groot verschil betekenen.wasbeer2006 schreef: ↑14 dec 2020 10:45 eens,
Het is ook wat zelf je maatstaaf ergens van is. Ik vind persoonlijk dat je geen 105 groep op een frame van 2500 moet schroeven maar minimaal Ultegra/force oid.
Maarja functioneel maak het weinig uit natuurlijk, puur een gevoels ding.
Door de komst van schijven en elektronische schakelen liggen prijzen gewoon 1000 - 1500 hoger dan vijf jaar geleden een nette racer met velgremmen en mechanische groep.
Mijn nieuwe fiets (2800 euro) komt met dt swiss c1800 wielen (kost ca. 300 euro). Ik heb gelukkig nog een beter setje wielen liggen die er dus meteen invliegen.