Ja misschien dat RVV kan uitleggen waarom een totalitair regime dit niet rechtstreeks kan afdwingen.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
Deze twee vatten mijn hele gevoel samen. Ze houden zichzelf niet eens aan hun eigen draaiboek wat ze in oktober hebben gepubliceerd.
Kinderen worden dus nu gebruikt om de ouders thuis te houden.
En straks zullen ook de hekken wel weer komen bij de recreatiegebieden en de deugneuzen die vinden dat wij ook niet meer buiten mogen fietsen enzo.
Ik ga maar proberen mijzelf niet te druk te maken en de regels maximaal op te rekken om een beetje fatsoenlijke 4.5 week te maken. De kleine heeft inmiddels paar vriendinnetjes in de straat die regelmatig bij elkaar over de vloer komen, keertje extra met de nichtjes spelen en ik heb nog wat ideeetjes over/bedacht van de vorige periode.
Grootste moeite heb ik zoals bekend met de inconsequentie van de overheid. En waarom nog gekker dan Duitsland? Bruls brulde gisteren nog dat wij met hun mee moesten ivm grenstoerisme, mogen wij dan na 11-1 allemaal lekker in Dld gaan shoppen?
Less is bore
In ieder geval onderste foto is actueel, gezien de pannenspaaractieposter die ik daar zie. Ik vermoed dat of door de boerenblokkade komt of door zeer slechte bijvulling.MarkVeenstra schreef: ↑14 dec 2020 13:14Of het zijn gewoon de oude foto's...,
Altijd makkelijk voor een beetje stemmingmakerij.
In ieder geval, had ik vanochtend geen enkel issue/lege schap bij supermarkt.
Ik hoor alleen om mij heen nog wat mensen die vanmiddag nog even langs de bouwmarkt gaan om de klusplannen van de kerstvakantie nog te kunnen uitvoeren.
Time is (almost) on my site, 2 more days
Ik gok alle sportaccommodaties dicht, dus ook voor kinderen.
(glazen bol he)
Echt klote dat de scholen dicht gaan.
De gymnasiasten redden zich nog wel, die zitten gewoon samen met hun ouders te Zoomen, maar hoeveel (v)mbo-leerlingen lopen praktijklessen en -examens mis? Kansenongelijkheid gaat alleen maar verder groeien, en dat kost ook heel veel qaly's. Dan kunnen we misschien beter een paar bejaarden opofferen.
Laatst gewijzigd door scepticus op 14 dec 2020 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ben bang dat ik het met je eens moet zijn. Ik zou bijna spijt krijgen dat ik er ook geen schijt aan had. Had ik in ieder geval een leuker 2020 gehad. Ik zeg bijna he .
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan mensen heeft gelegen die er schijt aan hadden. Die paar malloten die lurkend aan een ballonnetje in een viaduct stonden (of een bij een bruiloft hun schoonmoeder omhelsden), hebben geen substantiële bijdrage geleverd aan de aantallen. Ze hebben wel een hoop onrust veroorzaakt en zichzelf belachelijk gemaakt, en de clubkas een beetje gespekt.
Ik denk dat het echt gelegen heeft aan beleid: scholen kostte wat kost open houden, sport voor 16-18 jarigen open houden. Ik denk echt dat vanuit die categorie de meeste besmettingen de huishoudens in zijn gekomen. Qua besmettingen was dat geen goede keuze denk ik. En aangezien nu alsnog alles dicht moet, was het denk ik sociaal ook geen goede keuze.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Jaja, t is één grote samenzwering van de nieuwe wereldorde onder leiding van Bill Gates. Net zoals de Spaanse griep, de Hongkong griep, Ebola enzovoort.
Zoek trouwens eens op wat een totalitair regime is.
Ja, het zijn alleen whatsapp foto's dus lage resolutie.
Ik was al even aan het checken met lopende bonus acties maar kan net niet lezen wat er op de borden staat.
Ik had deze persoon 3 minuten eerder aan de telefoon omdat ze even stoom af moest blazen vanwege de zoveelste ondoorgrondelijke maatregel van de overheid.
Het maakt ook eigenlijk niet uit hoe het komt, het is een mooi voorproefje van wat er kan gebeuren als je voor je dagelijkse kost afhankelijk bent geworden van het buitenland.
Begin jaren 50 lanceerde Mansholt een beleid dat tot gevolg heeft dat we hier wel erg veel voedsel produceren. Doel, nooit meer honger.
70 jaar later, kom laten we stoppen met binnen onze landsgrenzen genoeg eten verbouwen om de eigen bevolking te voeden.
Ineens begin ik die preppers te begrijpen.
Precies dat! (riep ik in maart ook al trouwens). Er bestaat al jaren een metric om het effect van maatregelen (of juist het effect van het niet nemen daarvan) uit te drukken. Algemeen geaccepteerd (zie bijvoorbeeld WHO). Maar er is nergens een poging gedaan dat te doen. Snap ik echt helemaal niks van.scepticus schreef: ↑14 dec 2020 13:20Ik gok alle sportaccommodaties dicht, dus ook voor kinderen.
(glazen bol he)
Echt klote dat de scholen dicht gaan.
De gymnasiasten redden zich nog wel, die zitten gewoon samen met hun ouders te Zoomen, maar hoeveel (v)mbo-leerlingen lopen praktijklessen en -examens mis? Kansenongelijkheid gaat alleen maar verder groeien, en dat kost ook heel veel qaly's. Dan kunnen we misschien beter een paar bejaarden opofferen.
Aanstaande vrijdag heb ik voor de lokale atletiekclub de tweede editie van de "corona-cross-competitie" voor 6-13 jarigen gepland. Hoop dat dit verzetje nog wel door mag gaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Zijn de besmettingaantallen nu zo hoog?
Of hebben we in het voorjaar minder goed waargenomen?
Een ontzettend besmettelijk virus, die al weken rondwaarde voor de 1e maatregelen.., dan moet toch een heel groot deel van Nederland al in contact zijn geweest met het virus? Of is het toch niet zo besmettelijk?
Besmettingen voor 1 dec.,. lager dan nu.., percentage positieve tests nagenoeg gelijk, maar nu testen ook mensen zonder klachten. Conclusie, de cijfers van voor 1 december waren niet compleet. Er was een blinde vlek. Dat was in het voorjaar natuurlijk nog een veelvoud groter.
Maatregelen etc. prima joh. Die mensen doen hun best. Maar de schuld bij de burgers leggen, opgestoken vingertje over niet goed genoeg naleven van maatregelen, ongerustheid moet groter worden etc. Met als argument de steigende absolute aantallen besmettingen.., dáár kan ik me echt kwaad over maken!
Druk op de zorg kán ik nog inkomen, laat dat maar zien in percentages bezetting, percentages personeeluitval.., etc.
Maar daarvan lees je alleen dat normale zorg afgeschaald wordt.., dat er een bepaald aantal bedden bezet is (zonder referentie.., geen duiding hoe lang een patiënt gemiddeld in het ziekenhuis ligt etc).
Ondertussen is de JGZ bijna geheel verdwenen. Ik weet niet of die artsen allemaal bijspringen in de ziekenhuizen. Maar kennelijk is voor JGZ alleen nog de vaccinatieafspraken van belang.
Oja, ogentest 3 jarige, was vorig jaar februari uitgesteld.., vorige week gebeld voor een afspraak 2 dagen later. Ok, dat was wat kort dag, dus die doen we volgende week maandag - als dat nog mag. De jongen is bijna 4.., wij hebben geen vermoedens dat hij niet goed zou kunnen zien, dus geloven het wel. Ze eten goed, groeien goed. Maar die JGZ, ook de tussentijdse afspraken, zijn toch belangrijk voor een grotere groep gezinnen, waar wellicht iets minder kennis is of waar culturele achtergronden mee kunnen spelen. De monitoring van dat soort kinderen valt in 1 klap weg. En waarom? En wat gaat dát doen met die groep kinderen in de toekomst?
Of hebben we in het voorjaar minder goed waargenomen?
Een ontzettend besmettelijk virus, die al weken rondwaarde voor de 1e maatregelen.., dan moet toch een heel groot deel van Nederland al in contact zijn geweest met het virus? Of is het toch niet zo besmettelijk?
Besmettingen voor 1 dec.,. lager dan nu.., percentage positieve tests nagenoeg gelijk, maar nu testen ook mensen zonder klachten. Conclusie, de cijfers van voor 1 december waren niet compleet. Er was een blinde vlek. Dat was in het voorjaar natuurlijk nog een veelvoud groter.
Maatregelen etc. prima joh. Die mensen doen hun best. Maar de schuld bij de burgers leggen, opgestoken vingertje over niet goed genoeg naleven van maatregelen, ongerustheid moet groter worden etc. Met als argument de steigende absolute aantallen besmettingen.., dáár kan ik me echt kwaad over maken!
Druk op de zorg kán ik nog inkomen, laat dat maar zien in percentages bezetting, percentages personeeluitval.., etc.
Maar daarvan lees je alleen dat normale zorg afgeschaald wordt.., dat er een bepaald aantal bedden bezet is (zonder referentie.., geen duiding hoe lang een patiënt gemiddeld in het ziekenhuis ligt etc).
Ondertussen is de JGZ bijna geheel verdwenen. Ik weet niet of die artsen allemaal bijspringen in de ziekenhuizen. Maar kennelijk is voor JGZ alleen nog de vaccinatieafspraken van belang.
Oja, ogentest 3 jarige, was vorig jaar februari uitgesteld.., vorige week gebeld voor een afspraak 2 dagen later. Ok, dat was wat kort dag, dus die doen we volgende week maandag - als dat nog mag. De jongen is bijna 4.., wij hebben geen vermoedens dat hij niet goed zou kunnen zien, dus geloven het wel. Ze eten goed, groeien goed. Maar die JGZ, ook de tussentijdse afspraken, zijn toch belangrijk voor een grotere groep gezinnen, waar wellicht iets minder kennis is of waar culturele achtergronden mee kunnen spelen. De monitoring van dat soort kinderen valt in 1 klap weg. En waarom? En wat gaat dát doen met die groep kinderen in de toekomst?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013