Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16447
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 dec 2020 21:51

wasbeer2006 schreef: 14 dec 2020 19:42 .........Iemand nog een tip voor een goede strijkijzer (wel online)
Mijn echtgenote heeft tot haar volle tevredenheid een stoom generator van Philips.
PHILIPS GC9615/20 Perfect Care Elite
Een ultralicht strijkijzer

Deze stoomstrijkijzer weegt slechts 800 gram. Zijn licht gewicht ontdoet hem zeker niet van zijn kracht: De stoominstallatie heeft een maximale druk van 7,5 bar !

Geen temperatuurregeling nodig
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16779
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 dec 2020 22:30

havana schreef: 14 dec 2020 15:09 Ik heb een droger die 10 euro kost, 0,0 energie gebruikt, makkelijk opgeklapt kan worden, beter is voor je kleren én een mensenleven lang mee gaat. Enige nadeel is dat handdoeken er wat hard van worden, maar dat went.
.

:D
Ik wil helemaal geen zachte handdoeken. Niks lekkerder dan even je rug te krabben na het douchen met zo'n ruwe handdoek. Wasverzachter heb nog nooit gebruikt en een strijkbout zal hier vast wel ergens staan maar ik zou niet weten waar. Was in de wasmachine op zo'n kort mogelijk programma, ophangen en opvouwen, dat is alles.

We hebben ook wel een droger, een goedkope In-de-shit maar die is echt voor noodgevallen. De fout van zo'n warmtepompdroger hebben we ook ooit gemaakt. Dat schiet zijn doel een beetje voorbij. Een droger heb je om de was snel droog te krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16779
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 dec 2020 23:00

daniel1975 schreef: 14 dec 2020 19:44 Onze nieuwe aanwinst, een Friese Stabij(na)*
Zat bij mevr1975 al langer in het hoofd en nu met de zekerheid van nog maanden thuis een prima gelegenheid om een pul goed op te kunnen voeden.

*mama 1oo% Stabij, papa 50% Stabij/50% Wetterhoun
Zijn de prijzen nu nog steeds zo idioot hoog?
Wij hebben van de zomer een pup genomen (een Duitse staande) en het was lastig om iets te vinden en de prijzen lagen flink hoger dan de voorgaande jaren.

Het is inderdaad echt fijn om er goed de tijd voor te kunnen nemen. Zeker een hond met veel energie heeft wat meer opvoeding nodig. Onze eerste pup was een kruising boerenfox met epagneul Breton en die was heel snel opgevoed maar ook heel snel uitgeleerd. Dat beest kun je nu nog steeds niet los laten lopen want dan is ze weg en staat ze om 3 uur 's nachts een keer voor de deur te blaffen. De Duitse staande kan eigenlijk vanaf het begin al los en houdt de baas altijd in de gaten. Hij is altijd bereid om iets te leren. Dat is een voordeel maar soms wordt je er helemaal gek van. Hij moet zich echt overal mee bemoeien :lol: .

Veel plezier ermee in ieder geval :like: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39748
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 dec 2020 23:17

@joostg: willen we meer of minder niet-consequente baasjes..... gaat ons echt niet gebeuren dat ze niet onder appél komt. Ik vind het net zo vreselijk vervelend als jij.
Scheelt ook dat wik beiden goed kunnen lezen. Heel veel hondenbezitters zijn namelijk analfabeet; kunnen geen bordjes lezen. Over aanlijnen enzo.....

@ernie: prijzen zijn van de zotte. Maar via officiele fokvereniging 2.5jr wachttijd.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 dec 2020 23:40

Dus als jij een bordje 80 of 100 op een snelweg passeert, dan laat je het gas ter plaatse los?
Het is meer een algemeen probleem met regeltjes en wetten negeren dan leesvaardigheid.
Ik denk zelf dat de moderne mens maar een beperkte regeldruk aankan, meer afknijpen leidt niet altijd tot meer gewenst gedrag> alles verbieden werkt maar heel beperkt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 dec 2020 07:02

Ben ik met je eens Keezx, meer regeltjes zorgt er enkel voor dat er meer regeltjes overtreden worden.

Over de hond: als je ziet dat mensen hun kinderen al niet opvoeden, waarom zouden ze het dan met hun hond doen?

Ik heb kennissen/vrienden in beide 'kampen'. Aan de ene kant mensen die een hond hebben die zo hard aan lijn trekken dat ze geregeld zelf tegen de grond gaan (1 keer zelfs met een gebroken arm als gevolg) en aan de andere kant mensen met een hond die niet eens een woord nodig heeft om te luisteren.

Ik heb zelf weinig kennis van honden (enorm allergisch dus een hond is nooit een optie geweest hier) om te weten of ras veel verschil maakt of niet. Het enige wat ik weet, is dat ik wel eens achterna gezeten ben door iets wat leek op een Rottweiler of Dobberman of zo en dat dit echt niet prettig is. Gelukkig fietste ik een stuk sneller dan dat beest kon lopen.
Ik krijg het dus spontaan lastig als ik een hond zie die niet aangelijnd is en duidelijk niet luistert (lees: baasje ziet fietser en roept hond -> hond komt niet)
Als baasje de hond roept en die is er onmiddellijk en gaat op zijn gat zitten, dan is er geen probleem (voor mij) want dat toont: baasje is baas en hond luistert

Het ziet er trouwens een erg schattig beestje uit Daniel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3561
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 dec 2020 09:44

daniel1975 schreef: 14 dec 2020 19:44 Onze nieuwe aanwinst, een Friese Stabij(na)*
Zat bij mevr1975 al langer in het hoofd en nu met de zekerheid van nog maanden thuis een prima gelegenheid om een pul goed op te kunnen voeden.

*mama 1oo% Stabij, papa 50% Stabij/50% Wetterhoun
Heerlijke beestjes. Proficiat! En een poot van mijn beste vriend:
Afbeelding

Die loopt 90% van de tijd los. Ik lijn hem alleen aan in stads- en dorpskernen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39748
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2020 09:54

Het niet aanlijnen van honden op plaatsen waar je mensen overlast of schrik kunt bezorgen is voor mij gewoon niet oké. Ik ben echt niet een heilig boontje, maar ik probeer wel mijn overlast voor andere mensen te beperken.

@raven14: mooie foto!
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 dec 2020 10:19

Helemaal gelijk.

Soms leidt het tot enorme conflicten die nergens voor nodig zijn. Hier in het dorp is er momenteel een enorme plaag aan niet opgekuiste hondenpoep en een aantal baasjes die van mening zijn dat hun vrij mogen rondlopen in de parken. (en dan heb ik nog niet over het constant geblaf)

Afgelopen weken was het resultaat dan: verspreidt hondenvoer in de parken met giftig spul in en veel hondjes (dus ook de aangelijnde) aten hiervan en konden naar de dierenarts (of erger)

Hier zijn absoluut geen excuses voor en is 100% ontoelaatbaar, maar je kan wel zien waar het vandaan komt natuurlijk.

Nogmaals een perfect luisterend hond die niet aan de lijn hangt, zal geen probleem zijn (totdat hij het wel is, want meestal als hond een vreemde aanvalt/bijt is de reactie: maar hij doet dat nooit, het is altijd een brave) maar als buitenstaander die de hond niet kent, heb je geen flauw idee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8889
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 dec 2020 10:26

Ik reageer als niet-hondliefhebber, die een ernstige beet heeft mogen ontvangen. (Waarvan ik nu na een jaar of 10 nog last heb) Dat ik niet een hondliefhebber ben, betekent niet dat ik welk dier (behalve een spin) dan ook ooit kwaad zou doen, maar het is niet mijn ding.
Ik denk dat honden liefhebbers geen idee hebben hoe beangstigend een hond kan zijn, helemaal als hij losloopt. Dat het baasje dan roept: "hij doet niets hoor" en mij dan verwijtend bejegent omdat ik er best bang voor ben. Ik draai regelmatig om voor loslopende honden.
Ik kan vooraf niet weten wat een hond gaat doen. Ik was zelfs niet bang voor de hond die me beet. Liep bij de tractor van de boer, ik fietste aan de andere kant van het weggetje. Hij stak over en hap, voor ik het door had. Peesplaat in mijn bovenbeen heel flink beschadigd.
Het zal op dit forum niet gebeuren, maar dan de honden die van het baasje een fietser wel mogen bijten. "Want je weet niet hoe bang hij voor fietsers is, wat die hem al aangedaan hebben".

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 dec 2020 11:08

Ik rijd 95% van mijn tijd onverhard, maar daarvan zo'n 80-90% over onverharde fietspaden. Het meest mag ik in de remmen voor honden en hun baasjes. Snel zo'n keer of 10 op een rondje van 40km. Ik ben het inmiddels gewend, en ik heb gelukkig nooit haast. Het is wat het is en ik ga het niet veranderen. Wat wel opvalt is hoe apathisch het baasje vaak reageert. Ik bel ruim van tevoren, en heb oogcontact. En de baas doet heel vaak helemaal niets, of begint naar de hond te roepen wanneer ik in de buurt ben (gelukkig stapvoets). Die hond is dan de weg kwijt (gedrag van een kind van 2, hè) en doet dan vaak wat 'we' niet willen: opspringen tegen de fietser of nog net voor je langs schieten. Excuses van het baasje? Dacht het niet.....
Op de paden (dus niet onverharde fietspad) word ik weleens aangesproken op mijn aanwezigheid. Tja, en dan lach ik maar (volgens regels van natuurbeheerder mag ik daar fietsen, en mag de hond los, indien het losloopgebied is, èn de hond onder appel staat :roll: ), en wens het baasje een hele fijne dag.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 dec 2020 11:20

Boos worden, helpt inderdaad helemaal niet.

Ik zeg meestal goeiedag en eventueel gevolgd door de vriendelijke vraag om de hond aan te lijnen. Meer kan je niet doen.

Meestal gaat het wel goed, soms niet. Wederzijds respect zou leuk zijn (maar dat begint natuurlijk ook bij jezelf)
Afbeelding

Plaats reactie