Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

velopierre
Forum-lid

velopierre 15 dec 2020 06:58

De regering heeft geen andere keus meer dan deze lockdown.
Met dank aan alle mensen die het niet nodig vinden/vonden om zich aan de regels te houden.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 dec 2020 07:33

Ongelofelijk hoe veel mensen die mening toegedaan zijn.

Dit is te danken aan Rutte, die bij Merkel onder de plak zit en daarnaast door "daadkrachtig" optreden electoraal gewin kan boeken.

En aan De Jonge, die volledig gehaald heeft met testbeleid en contactonderzoek, waardoor gericht interveniëren niet mogelijk is.

Dat aangevuld met de Nederlandse sheeple, die moeite hebben met accepteren dat een virus zich nou eenmaal lastig laat sturen (liever anderen de schuld geven, dat voelt fijn ofzo), geeft precies de explosieve cocktail voor deze totale clusterfuck.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 15 dec 2020 07:50

daniel1975 schreef: 14 dec 2020 22:43 Hugochenko
Onze onverschrokken stalinistische leider.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 dec 2020 07:53

Ik ben het zowel met @velopierre eens als met @53x11. We hebben NU geen andere keuze meer, maar dit was niet nodig geweest als men in de zomer het testbeleid en contactonderzoek beter op orde had én extra ziekenhuizen had ingericht. Geen personeel? Waar een wil is, is een weg. Dubbel salaris voor herintreders en de opleidingen verpleegkunde leggen we een jaar stil. Personeel van KLM kan het eten rondbrengen, we hebben een beroepsleger dat van alles kan bijdragen en er zijn genoeg werkzoekenden.

Persoonlijk voel ik mij na een nacht slapen vooral heel boos en teleurgesteld. Ik heb me netjes aan alle maatregelen gehouden, maar word nu weer in rol van thuismeester gedrukt omdat anderen dat niet deden. En zo zullen ondernemers zich precies voelen, denk ik. Dat maakt mij boos, maar ook recalcitrant. Dit motiveert mij ook niet om me nog aan alle regeltjes te houden, wat ik tot dusver braaf gedaan heb, inclusief alle in mijn ogen onzinnige maatregelen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2020 08:12

:winkthumb: Wat Havana zegt!

Edit: de keuze die er nog wel was, was het open houden van de basisscholen. Die keuze is puur gemaakt om de ouders thuis te houden. Dat is inmiddels wel duidelijk. Gewoon chantage waar we niets aan kunnen doen.
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 15 dec 2020 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 15 dec 2020 08:14

53x11 Dit dus.... de regering loopt aan het tuigje van Merkel mee.

Deugmensen hier ook op het forum blijven maar vingertje wijzen.. hunnie, sullie schuld allemaal..

Diezelfde deugmensen laten zich bij de eerste drup snot aan de neus of zelfs sinds 1 december als hypochonder testen.

DIT is het daadwerkelijke probleem. Waar de overheidsmaatregelen aan worden ophangen.

Even een vlucht terug naar maart dit jaar. Toen waren er heel veel mensen in het ziekenhuis, toen wisten we niks, toen werd niemand getest.

De lockdown die we toen kregen was gebaseerd op ic opnamen en ziekenhuis capaciteit. Dat schaalde allemaal af en we gingen een zomer en najaar van relatief veel vrijheid tegemoet.

Ergens in september schreef ik al dat het snotterseizoen er aan ging komen en dat massaal testen een vertekend beeld ging geven. De PCR testen zijn zo fijnmazig dat ze ieder spoortje van corona dna structuur er uit filteren. Nouja ik wil ook niet in herhaling vallen. Maar sinds de massale testen zijn de besmettingen op papier flink toegenomen.

Rutte had ik de zomer de capaciteiten van de zorg moeten aanpakken.. de tientallen miljarden die nu worden weggegooid aan misgelopen belastingen en steun had men moeten investeren in IC bedden en ziekenhuizen.

Nu niet gelijk roepen, ja maar de mensen zijn er niet. Ook daar had men aan kunnen werken. Desnoods maar geschoolde mensen uit andere landen hier heen halen. Zoals boeren die Polen nodig hebben voor de aardbeien.

En als dat niet mogelijk was dan op Europees niveau grote hospitalen uit de grond stampen of oude ziekenhuizen gebruiken.

Nee het faal kabinet staat er bij en kijkt er na..

En de deugmensen maar roepen dat het niet hun schuld is

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 15 dec 2020 08:24

velopierre schreef: 15 dec 2020 06:58 De regering heeft geen andere keus meer dan deze lockdown.
Met dank aan alle mensen die het niet nodig vinden/vonden om zich aan de regels te houden.
Zo is het!

Als ik zie hoeveel mensen nog naar het werk gaan en zich niet aan de regels houden is het gewoon dweilen met de kraan open.

De kritiek op onze regering ben ik niet eens, wij als maatschappij moeten onze verantwoordelijkheid nemen en ons niet achter een zogenaamd "falen" van onze regering schuilen. Dit is een uitzonderlijke situatie waar niet zomaar een draaiboek voor is, ik vind het terecht dat onze regering voorzichtig is met maatregelen, de boel op slot gooien is te gemakkelijk en niet altijd verstandig.

Kon/kan het beter, zal best maar ga er maar eens aanstaan....
YFood !!!

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 dec 2020 08:25

Werk van thuis behalve als het niet anders kan...
Dat is niet veranderd, dat was al zo, dat is ook voor elk waarschuwingsniveau in de roadmap van de overheid hetzelfde.

Nu zit ik 1 dag per week op kantoor, de dag dat de kinderen thuis zijn (en ik geen papadag heb).
Kinderopvang dicht.., dus de dagen dat we nu extra oppas gaan hebben, zal ik ook naar kantoor gaan. Dus meer woon-werk ;-)
Dus gevolg van de nieuwste maatregelen --> Meer familie over de vloer en meer naar kantoor.
Ja, zal zelf ook wel her en der wat vakantiedagen extra besteden om thuis te zorgen hoor.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 dec 2020 08:31

En uiteraard is er van alles op af te dingen.

Maar wij hebben geïnvesteerd in 50% meer kinderopvang voor onze jongens (van 2 naar 3 dagen). kost paar 100 euro per maand netto, maar dat is wel gedaan om zo veel als mogelijk vanuit thuis te werken.., resultaat is maar 1 dag kantoor per week. (waar de kantoorbezetting <10% van de capaciteit ligt). Dus ik kan het voor mezelf zeer goed verantwoorden.

En we zijn niet ouders geworden om de kinderen uit te besteden.., we werken 90% en managen zo een papa/mamadag, met voldoende inkomsten. Dus werk versus tijd met kinderen (en huishouden).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 dec 2020 08:33

@RVV

Ik snap de kritiek op de PCR testen niet. Het valt toch moeilijk te ontkennen dat de ziekenhuisbezetting nu schrikbarend toeneemt? Of dat nu komt door 1 positieve PCR test of 10.000 dat is niet relevant.

"Ja maar ons hele leven wordt beheerst door het aantal positieve PCR testen". Onzin, dat is gewoon niet waar. Het kabinet heeft zelfs nog langer gewacht om uit te sluiten dat het verruimde testbeleid (meer testen) van invloed was.

Het draait uiteindelijk maar om één metric en dat is ziekenhuisbezetting en die gaat compleet de verkeerde kant op. In het voorjaar was het nog de IC, nu is het vooral de verpleegafdelingen die overlopen. Dat valt gewoon voor niemand te ontkennen.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 dec 2020 08:40

Ik vraag me af hoe @havana dat ziet. Herintreders dubbel salaris. Dus je mag als verpleegkundige iemand nog even inwerken die als herintreder komt. Die herintreder is al even van de werkvloer, 65 plusser, oh, pensioen, AOW, en dan dubbel salaris? (Ik weet ook dat er andere herintreders kunnen zijn). Ik heb me in mijn werkzame leven heel weinig ziekgemeld, maar in deze situatie zou ik me ziek melden. Waarom zou iemand die hetzelfde werk doet het dubbele salaris moeten ontvangen?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 15 dec 2020 08:40

De maatregelen waren al redelijk hard en zijn nu nog harder. Maar ik begrijp het wel.
Wat moet je?

We hebben besloten dat de zorg redelijk moet kunnen doordraaien en niemand willen weigeren bij de deur.
Dan is dit niet de enige manier. Helaas.

Met de kerst gaan er echt heel veel te dicht op elkaar zitten denk ik. Dan is nu deze maatregelen ook dan een extra piek(je) voorkomen.

Scholen vind ik wel een ding al heeft dat bij ons weinig impact, waarvoor nogmaals hulde voor de school en het geluk dat we in een wat betere beurt zitten. Maar sommige raakt dat natuurlijk heel hard! Ik heb wel moeite met deze maatregel.

Gesloten