Welk smeermiddel gebruik jij ?
@jsprbcn je bent op de hoogte van het feit dat je een 11sp quicklink niet te vaak moet openen en sluiten? Ik zou er iig wel een goede tandongevallenverzekering bij afsluiten.
Ik rij gewoon met 1 ketting en controleer regelmatig de slijtage. Zodra de meter bij .75 erdoor zakt komt er een nieuwe op. Ik heb 2 wielsets en rij sowieso wel 3 seizoenen a 12k km per seizoen met een cassette. Dat extra werk om alles te wisselen om de 300km (zou voor mij om de week zijn) is het wat mij betreft dan ook niet waard. Als je dan ook nog eens de kosten meerekent van steeds een nieuwe quicklink gebruiken, kan het nooit uit.
Ik rij gewoon met 1 ketting en controleer regelmatig de slijtage. Zodra de meter bij .75 erdoor zakt komt er een nieuwe op. Ik heb 2 wielsets en rij sowieso wel 3 seizoenen a 12k km per seizoen met een cassette. Dat extra werk om alles te wisselen om de 300km (zou voor mij om de week zijn) is het wat mij betreft dan ook niet waard. Als je dan ook nog eens de kosten meerekent van steeds een nieuwe quicklink gebruiken, kan het nooit uit.
Dat jij minder kilometers rijdt, maakt de besparing per kilometer niet meer waard, je doet er alleen qua tijd langer over om te wisselen. Maar als je de besparing per kilometer uitrekent moet je op hetzelfde bedrag uitkomen.
Bij 10sp gaf de producent aan dat het wel kon, maar bij 11sp werd expliciet benoemd dat het niet kan. Ik zou voor die paar centen iig geen risico lopen.
Hoeveel km zou je nou echt langer met een cassette kunnen doen op deze manier? Cassette a 60 euro, denk dat de besparing op het jaar 10 euro zou zijn? Mijn trainingswielen rij ik met een 105 cassette a 45 euro...dan is de besparing nog minder..
De vieze troep ben je met squirtlube wel kwijt. Ik haal de ketting voor montage door de terpetine en dan monteren en goed inwaxen. Als de ketting echt vies is even afnemen met een sopje en goed uitsoepel, afdrogen en pas als die is opgedroogd weer inwaxen. Werkt perfect en heb je dat pannetje om te verhitten niet nodig.
-
- Forum-lid HC
Ik heb ultrasoon reiniger. Daar doe ik de kettingen elke 500km oid in.
Gaan de kettingen langer mee? mwaa heb niet het idee. Cassette wel iest heb ik het idee.
Het is wel een stuk stiller.
Het waxen wil ik ook nog wel een keer proberen,
Het is meer een hobby ding dan dat het beter is. Gewoon schoonmaken en smeren is veel sneller.
Gaan de kettingen langer mee? mwaa heb niet het idee. Cassette wel iest heb ik het idee.
Het is meer een hobby ding dan dat het beter is. Gewoon schoonmaken en smeren is veel sneller.
Bij mij zijn al mijn geluiden van de aandrijflijn verdwenen sinds ik met wax rijdt. Heerlijk stil, wat een verademing was dat de eerste rit zeg!wasbeer2006 schreef: ↑16 dec 2020 08:09 Ik heb ultrasoon reiniger. Daar doe ik de kettingen elke 500km oid in.
Gebruik je wax wax of iets als Squirt?
Neoval bike-oil blijft wel de beste smeerolie die er bestaat
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik heb gisteren nog een 100+ km gravelrit gedaan. Met veel regen en modder. M'n ketting bleef verrassend soepel en kraakvrij lopen. Ik had 'm de avond ervoor net weer eens gesmeerd met Neoval. Dat flesje heb ik nog steeds staan, en gebruik het meestal als ik een slechtweer rit verwacht.