Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 02 dec 2020 23:11

Lightbicycle: https://www.instagram.com/p/CIRm2lrpsGN ... yk4gtcgxv0

Wel nette reactie van ze.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 dec 2020 07:06

Ik rij al 4,5 jaar met velgen van light-bicycle meermaals hier op het forum aangeraden.
Velgen zijn nog steeds perfect.
2de set ook deze velgen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 dec 2020 07:42

Als je op internet op zoek gaat, vind je van alle merken wat. Ook van Zipp, Enve, DT en noem maar op. Hoe het opgelost wordt is een teken van of een bedrijf serieus is of niet. Jammer genoeg zie je niet altijd bij een melding hoe deze afloopt,

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 03 dec 2020 07:50

NuitKor schreef: 02 dec 2020 23:11 Lightbicycle: https://www.instagram.com/p/CIRm2lrpsGN ... yk4gtcgxv0

Wel nette reactie van ze.
Als je die foto ziet verbaast het me in ieder geval niet dat deze geklapt is. Je ziet heel veel losse vezels in de velg die volledig droog zijn en dus niet in de epoxyhars zitten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 03 dec 2020 07:55

Philippos schreef: 03 dec 2020 07:42 Als je op internet op zoek gaat, vind je van alle merken wat. Ook van Zipp, Enve, DT en noem maar op. Hoe het opgelost wordt is een teken van of een bedrijf serieus is of niet. Jammer genoeg zie je niet altijd bij een melding hoe deze afloopt,
Ik had niet gezocht, maar kwam deze toevallig tegen op Instagram. Aangezien hier net dat merk werd genoemd, dacht ik post het even. Altijd goed om elkaar te informeren.

rein_w
Forum-lid

rein_w 03 dec 2020 08:39

Ook hier heel tevreden met mijn setje van light bicycle. Niet de goedkoopste maar de kwaliteit is goed.

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 16 dec 2020 21:44

hayes schreef: 02 dec 2020 11:20 Elite lijkt me ook ok als ik online wat rondspeur.
Ik heb CSC wielen, en tevreden al zijn de nippels bij mij het zwakke punt.
Heeft iemand hier ook https://www.elite-wheels.com/ al besteld ??
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 19 dec 2020 21:46

beezer schreef: 16 dec 2020 21:44
hayes schreef: 02 dec 2020 11:20 Elite lijkt me ook ok als ik online wat rondspeur.
Ik heb CSC wielen, en tevreden al zijn de nippels bij mij het zwakke punt.
Heeft iemand hier ook https://www.elite-wheels.com/ al besteld ??
NIEMAND ???
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

spurlie
Forum-lid

spurlie 15 jan 2021 12:21

Ben nu al een tijd aan het wikken en wegen om een setje 50mm carbon velgrem wielen te kopen, maar de prijs hield me eigenlijk steeds tegen. Tot ik na wat onderzoek en goede ervaringen gelezen te hebben op de Farsports classic wielen uitkwam. Wil binnenkort gaan bestellen, maar heb wel nog wat vragen. Vraag ze liever hier dan bij de "wij van wc-eend" verkoper.

- Bij de DT-Swiss 350 naven kun je het aantal ratchets kiezen. Is daar nog een bepaalde richtlijn voor wat verstandig is? Ik neig naar 36T. Wel het snellere aangrijpen, maar niet het fragiele van de 54T.

- Bij de Sapim Sils nipples staan 2 keuzes voor zwart: Black Alloy en Black Brass. Wat is het verschil en wat te kiezen?

- Heeft iemand ervaring met het bestellen van Farsports wielen inclusief tubeless ventiel en band? Worden deze volledig gemonteerd geleverd en is dit dan netjes gedaan? Of beter zelf ventielen/bandjes bestellen en erop leggen? Meerprijs band/ventielen (Schwalbe one) is 85,24 Euro.

- Ik lees hier dat er voor gekozen kan worden om de eventuele import/douane kosten af te kopen, maar ik zie die optie nergens staan. Hoe kan ik voor deze optie kiezen? De shipping insurance voor 8,61 Euro is neem ik aan een no-brainer.

- En heeft iemand toevallig nog kortingscodes die geldig zijn in hun webshop? :mrgreen: Of heeft het nog zin om via mail bij hun een scherpe offerte op te vragen?

Als ik nu bestel heb ik ze waarschijnlijk eind februari begin maart in huis, dus dat is ideaal.

P.s. de website waar ik kijk is overigens: https://www.wheelsfar.com/

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 15 jan 2021 12:33

spurlie schreef: 15 jan 2021 12:21 Ben nu al een tijd aan het wikken en wegen om een setje 50mm carbon velgrem wielen te kopen, maar de prijs hield me eigenlijk steeds tegen. Tot ik na wat onderzoek en goede ervaringen gelezen te hebben op de Farsports classic wielen uitkwam. Wil binnenkort gaan bestellen, maar heb wel nog wat vragen. Vraag ze liever hier dan bij de "wij van wc-eend" verkoper.

- Bij de DT-Swiss 350 naven kun je het aantal ratchets kiezen. Is daar nog een bepaalde richtlijn voor wat verstandig is? Ik neig naar 36T. Wel het snellere aangrijpen, maar niet het fragiele van de 54T.
Ik heb onlangs mijn DT-Swiss naaf vervangen voor een T54, maar ik vond de aangrijping niet fijn (net of reed ik op een fixie). Ook zijn de tandjes idd nogal fragiel. Die 54T omgeruild voor een 36T en dat is perfect. De standaard 18T vind ik te weinig aangrijpen.

- Ik lees hier dat er voor gekozen kan worden om de eventuele import/douane kosten af te kopen, maar ik zie die optie nergens staan. Hoe kan ik voor deze optie kiezen? De shipping insurance voor 8,61 Euro is neem ik aan een no-brainer.
Ik heb destijds gekozen voor XDB en nooit kosten erbij gehad

- En heeft iemand toevallig nog kortingscodes die geldig zijn in hun webshop? :mrgreen: Of heeft het nog zin om via mail bij hun een scherpe offerte op te vragen?
zou even mailen

Als ik nu bestel heb ik ze waarschijnlijk eind februari begin maart in huis, dus dat is ideaal.

P.s. de website waar ik kijk is overigens: https://www.wheelsfar.com/

spurlie
Forum-lid

spurlie 15 jan 2021 12:58

Wat bedoel je precies met XDB?

hayes

hayes 15 jan 2021 13:06

Heb ik ook pas naderhand ontdekt/geleerd maar alu nippels zijn gevoelliger dan brass (messing) nipples. Bij mijn zijn e rop twee jaar tijd toch een 4 of 5 gebroken. Dus ik zou voor brass gaan.

Ik heb CSC wielen en daar kon ik kiezen voor 'Sellers shipping method' die meteen douanekosten regelde. Koste 75 euro denk ik en ik heb m'n wielen nog geen twee weken later binnen. Ik zou hen even ene mailtje sturen en vragen of ze zoiets ook aanbieden. Zeker in België kan je verrast worden door douane en administratiekosten.

Plaats reactie