Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Productondersteuning Garmin

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 14 dec 2020 14:25

Ik post het hier al enkele jaren, uit eigen ervaring, dat de service van Futurum ivm Garmin defecten gewoon top is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 14 dec 2020 19:32

Ook Elite heeft een bijzondere support afdeling overigens. Vorige week een nieuwe suito fietstrainer ontvangen, maar die heeft geen sticker met product code. Hierdoor kan ik hem niet registreren en kom ik niet in aanmerking voor een gratis maand Zwift. Dus een ticket aangemaakt bij Elite met deze mededeling, wat denk je dat de reactie is?
Bedankt voor uw aanvraag, om u te kunnen helpen hebben we wel een foto nodig van de product sticker met code.

hayes

hayes 15 dec 2020 09:54

Die standaard antwoorden zijn zo hatelijk.
Dikwijls wordt inderdaad gewoon niet goe dgelezen wat de vraag is. Ze zien één of twee woorden die een belletje doen rinkelen en meteen een kant en klaar antwoordje.

Ik ben momenteel in 'overleg' met Ikea. Blijkbaar mag je hun badkamermeubelen niet behandelen met een waterafstotend product :roll:

wibbel2
Forum-lid

wibbel2 18 dec 2020 16:21

Ik blijf me erover verbazen dat producenten als Garmin hun service niet op orde hebben. Ik woon letterlijk 500m van de locatie van Garmin waar ze volgens mij 24/7 Tacxen in elkaar staan te schroeven, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om ook wat sneller en adequater op servicecalls te reageren.
I find your lack of faith disturbing

Gravelist
Forum-lid

Gravelist 18 dec 2020 16:40

Met tacx heb ik goede ervaringen.
Altijd geholpen en meestal kostenloos.
Ook deze week weer, dinsdagavond gemaild en vandaag ups met het vervangende onderdeel voor mijn neo op de stoep.

Paar maanden geleden duurde het wat langer, maar kreeg ik als reactie omdat ze in een verhuizing zaten.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 18 dec 2020 18:59

wibbel2 schreef: 18 dec 2020 16:21 .......ze volgens mij 24/7 Tacxen in elkaar staan te schroeven,
.....sneller en adequater op servicecalls te reageren.
Denk je echt dat diegene die in de montageafdeling staan ook de telefoon opnemen? :lol:
I know myself like no one else
Nothing to defend

werkpaard
Forum-lid

werkpaard 18 dec 2020 22:56

wibbel2 schreef: 18 dec 2020 16:21 Ik blijf me erover verbazen dat producenten als Garmin hun service niet op orde hebben. Ik woon letterlijk 500m van de locatie van Garmin waar ze volgens mij 24/7 Tacxen in elkaar staan te schroeven, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om ook wat sneller en adequater op servicecalls te reageren.
Mee eens dat ze beter aan hun support moeten werken als ik dat hier zo op het forum lees. Een goede service verlening organiseren voor je klanten kost geld en hebben ze er blijkbaar niet voor over. Blijkbaar kunnen ze het zich veroorloven om dit niet te verbeteren aangezien ze het grootste marktaandeel hebben betreft fietsnavigatie.
Meer concurrentie zou beter zijn ook gezien de belachelijk hoge prijs die je betaald voor een stukje electronica.

jsparie
Forum-lid

jsparie 18 dec 2020 23:49

wibbel2 schreef: 18 dec 2020 16:21 Ik blijf me erover verbazen dat producenten als Garmin hun service niet op orde hebben. Ik woon letterlijk 500m van de locatie van Garmin waar ze volgens mij 24/7 Tacxen in elkaar staan te schroeven, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om ook wat sneller en adequater op servicecalls te reageren.
Nou nee, want Garmin is daar niet op ingericht. Daarom verkopen ze via winkels die daar als het goed is wel op ingericht zijn. Wel eens geprobeerd als consument rechtstreeks contact met shimano op te nemen voor technische vragen of iets dergelijks? Valt ook niet mee. Jammer is dat overigens wel.

Fietste laatst toevallig langs het nieuw pand van Garmin/Tacx, Echt mega groot.

De Tukker
Forum-lid

Gebruikersavatar De Tukker 19 dec 2020 01:06

+1
Daar is het nou net waar het bij een hoop mensen mis gaat. Men legt een probleem bij de verkeerde partij neer!

Wettelijk is (iig in NL) de verkoper in eerste instantie aansprakelijk voor de deugdelijkheid van het product en niet de fabrikant.

Ik koop dit soort zaken bij een speciaalzaak (in dit geval een lokale running- of een bike store).
Is er shit met het apparaat? Dan mag de lokale dealer het oplossen. Dat is de enige partij waar je moet klagen. NIET bij de fabrikant.
Dat is tot nu toe ALTIJD goed gegaan en altijd binnen een redelijke termijn.

Als mijn auto een mankement vertoont, ga ik ook naar de garage waar ik hem kocht en niet naar de autofabriek.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

werkpaard
Forum-lid

werkpaard 19 dec 2020 08:44

Klopt dat je dealer eerste lijns is om jouw probleem op te lossen. Echter je kunt van een dealer niet verwachten dat hij voldoende kennis heeft om alle problemen op te lossen dus kom je toch bij de fabrikant uit. En zoals ik het hier lees heeft Garmin ook een support ingang waar je als consument contact mee kunt maken. En die functioneert blijkbaar niet zoals je mag verwachten van zo'n organisatie.

De Tukker
Forum-lid

Gebruikersavatar De Tukker 19 dec 2020 09:21

Mijn dealers hebben absoluut nul komma nul komma null kennis om reparaties zelf uit te voeren.. Ze hebben echter wel de juiste ingangen bij Garmin om er voor te zorgen dat de problemen snel worden opgelost.
En ja, ik heb daar zelf al de nodige ervaring mee :P
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

hayes

hayes 19 dec 2020 09:43

Daar komt het inderdaad op neer. Je moet via de verkoper gaan. Die contacteert op zijn beurt gewoon de fabrikant. Je bent verplicht via een tussenpartij te werken. Dat communiceert moeilijker, duurt langer.

Ik had destijds een probleem met m'n Wilier. M'n Fm was het beu afgescheept te worden en heeft mij gewoon z'n contactgegevens bij Wilier gegeven. Uiteindelijk rechtstreeks contact opgenomen. Dat vinden ze trouwens niet zo fijn ;)

Plaats reactie