Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
https://www.youtube.com/watch?v=rXyO1l3VdTc
Dit soort uitspraken wordt ik dan weer ziek van. Eerst zouden we alleen de zwakkeren beschermen, toen werd het de zorg niet overbelasten (terecht), nu moet ineens iedereen zijn ingeent en dan roept de hoogste pief van de WHO dat we zelfs met een vaccin nog niet af zijn van de maatregelen. Toch te knettergek voor woorden?
Dit soort uitspraken wordt ik dan weer ziek van. Eerst zouden we alleen de zwakkeren beschermen, toen werd het de zorg niet overbelasten (terecht), nu moet ineens iedereen zijn ingeent en dan roept de hoogste pief van de WHO dat we zelfs met een vaccin nog niet af zijn van de maatregelen. Toch te knettergek voor woorden?
Less is bore
Ik denk dat je verwachtingen m.b.t. het vaccin te hoog liggen wat snelheid betreft.daniel1975 schreef: ↑18 dec 2020 14:06 https://www.youtube.com/watch?v=rXyO1l3VdTc
Er gaan nog maanden overheen gaan voordat voldoende aantal mensen gevaccineerd zijn en er groepsimmuniteit ontstaat om terug naar het normale leven te kunnen. Intussen verwacht ik dat de maatregelen stelselmatig worden versoepeld.
Joh... geloof je het zelf?
Even over het “viruswappies bij het rechte eind hebben”. Deze hele clusterfuck is zo doorzichtig dat je eigenlijk moet schamen dat je het niet ziet. (Niet persoonlijk maar ik doel op iedereen die gelooft dat men het beste met ons voor heeft)
Even over het “viruswappies bij het rechte eind hebben”. Deze hele clusterfuck is zo doorzichtig dat je eigenlijk moet schamen dat je het niet ziet. (Niet persoonlijk maar ik doel op iedereen die gelooft dat men het beste met ons voor heeft)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik moet het nog zien. De politiek begint steeds gekker te doen, zie mijn vorige post.gene schreef: ↑18 dec 2020 16:41 Ik denk dat je verwachtingen m.b.t. het vaccin te hoog liggen wat snelheid betreft.
Er gaan nog maanden overheen gaan voordat voldoende aantal mensen gevaccineerd zijn en er groepsimmuniteit ontstaat om terug naar het normale leven te kunnen. Intussen verwacht ik dat de maatregelen stelselmatig worden versoepeld.
Met een maand of 4-5 hebben we de zwakkeren gevaccineerd en is de lente gekomen. En toch twijfel ik of we deze zomer weer kapjesloos mogen. Vertrouw ze met de dag minder eigenlijk.
Less is bore
De kapjes gaan niet verdwijnen. Een kapje betekend niet gelijk een medestander voor de overheid maar zeker geen tegenstander. Het kapje blijft om druk op de ketel te houden. Het kapje staat symbool voor de ernst van deze “pandemie”.
Vanochtend even de supermarkt in.. uiteraard zonder kapje. Ze kennen me ondertussen wel dus ze vinden het prima. Maar verder loopt niemand zonder kapje. Echt niemand en zo is hoe de overheid het graag ziet. Iemand met een kapje is gehoorzaam makkelijk te sturen met een klein pressiemiddel.
Wat ik pas echt triest vind is dat een klein meisje van 4 ook een kapje ophad. Waarschijnlijk niet omdat het van mama moet maar omdat het meisje het zelf graag wilde.
Face it de kapjes gaan niet meer verdwijnen.
Vanochtend even de supermarkt in.. uiteraard zonder kapje. Ze kennen me ondertussen wel dus ze vinden het prima. Maar verder loopt niemand zonder kapje. Echt niemand en zo is hoe de overheid het graag ziet. Iemand met een kapje is gehoorzaam makkelijk te sturen met een klein pressiemiddel.
Wat ik pas echt triest vind is dat een klein meisje van 4 ook een kapje ophad. Waarschijnlijk niet omdat het van mama moet maar omdat het meisje het zelf graag wilde.
Face it de kapjes gaan niet meer verdwijnen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Even los van de commerciële discussie, en wie er al dan niet beter wordt ed.
Maar over de veiligheid van het vaccin. Of het risico van het vaccin met de korte doorlooptijd.
Een informatief filmpje van de universiteit van Nederland. Met uitleg over hoe het coronavaccin werkt. Dat het langetermijneffect niet uitgesloten kan worden, maar door de korte verblijftijd van het vaccin in je lijf maar een zeer beperkt risico voor de lange termijn kán hebben.
Dat er mogelijke bijwerkingen zijn, reactie van je immuunsysteem, of een allergische reactie, maar dat de kans van voorkomen daarop serieus heel klein is. (de eerste is nog niet opgetreden bij 40.000 proefpersonen.., dat 2e wordt een kans van 1 op 100.000 toegeschreven op basis van ervaringen van allergie reacties).
Maar over de veiligheid van het vaccin. Of het risico van het vaccin met de korte doorlooptijd.
Een informatief filmpje van de universiteit van Nederland. Met uitleg over hoe het coronavaccin werkt. Dat het langetermijneffect niet uitgesloten kan worden, maar door de korte verblijftijd van het vaccin in je lijf maar een zeer beperkt risico voor de lange termijn kán hebben.
Dat er mogelijke bijwerkingen zijn, reactie van je immuunsysteem, of een allergische reactie, maar dat de kans van voorkomen daarop serieus heel klein is. (de eerste is nog niet opgetreden bij 40.000 proefpersonen.., dat 2e wordt een kans van 1 op 100.000 toegeschreven op basis van ervaringen van allergie reacties).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
99 vd 100 kinderen loopt zonder mondkapje... eentje met... dat vind jij triest... anderen vinden dan weer die ene volwassene in de supermarkt zonder mondkapje vrij triest...
Jij mist overduidelijk de de boodschap van mijn opmerking.
Ik vind het triest omdat dit kindje zonder dat ze hier bewust van is het de normaalste zaak vind om ook een mondkapje te dragen. Binnen 2 maanden is het mondkapje, symbool voor de corona crisis de normaalste zaak van de wereld geworden. Het mondkapje is niet normaal PUNT het is een gedragsexperiment waar we met masse aan toe hebben gegeven.
Mensen die mij triest vinden omdat ik geen kapje wil dragen vind ik geen knip voor de stuiver waard.
Een bekvod dat alleen maar een stukkie stof of papier is doet natuurlijk niks.....
In China (waar anders, en hoe hou je >1000000000 mensen in toom?) zijn er inmiddels mondkapjes ontwikkeld met ingebouwde elektronica, waarmee de autoriteiten ook echt de Chinezen in de pas kunnen laten lopen.
Aan waterbestendige , wasbare varianten wordt gewerkt en naar verluidt zijn deze over een paar maanden gratis ter beschikking.
Mark , Hugo en co. hebben reeds ingetekend op de eerste zendingen.
PS, ik vind het niet dragen van een mondkapje een moedige daad van verzet tegen de alomtegenwoordige overheid... , maar durf je dat ook in een supermarkt waar ze niet weten dat je een gepatenteerde mafketel bent?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik loop elke winkel binnen zonder mondkapje. Het is niet zo dat ik voor mijn lol naar een winkel ga. Alleen als het niet anders kan.
Mocht ik ergens geweigerd worden dan accepteer ik dat ook gewoon. En dan verlaat ik de winkel. Mijn geld en ik bepaal waar ik het uitgeef.
Mocht ik ergens geweigerd worden dan accepteer ik dat ook gewoon. En dan verlaat ik de winkel. Mijn geld en ik bepaal waar ik het uitgeef.