Je kan een hoop verfokken aan honden, maar het zijn directe afstammelingen van de grijze wolf, dat wordt wel eens vergeten.
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De "loslopende hond" verdient een eigen topic.
Topic over de "Loslopende honden" en de gevolgen geopend.
Dit topic is gesloten.
Update, er was al een topic met als titel "irritatie door honden uitlaters"
Topic over de "Loslopende honden" en de gevolgen geopend.
Dit topic is gesloten.
Update, er was al een topic met als titel "irritatie door honden uitlaters"
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 17 dec 2020 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Las niet zo lang geleden ook een artikel over dit onderwerp. De getallen die mij nog bijstaan: tussen de 13.000 en 15.000 dode schapen per jaar door honden tegenover 280 'wolven' claims in 2019. Bij de wolf vergoedt de overheid de schade, in een geval van de hond dient de boer de eigenaar aansprakelijk te stellen. Vaak is niet te achterhalen wie dat is.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- Enzzo
- Forum-lid HC
Daar mag je even een bron bij geven!
En dan gaat het dus niet over direct doodgebeten door honden maar ook over "gevolgdoden" omdat een dierenarts duurder is dan een nieuw schaap.De meest recente getallen die ik kan vinden zijn:
Per jaar worden er duizenden schapen gedood door honden. Ja, duizenden. De schattingen zijn grof en lopen uiteen van 4000 tot 13.000 schapen. Sommige worden doodgebeten, andere door hun eigenaar verlost uit hun lijden als gevolg van de bijtwonden, en weer andere schrikken zich dood van een blaffende hond achter zich aan.
Bron: Trouw, januari 2019
En heb je enig idee hoeveel dieren worden gedood door katten? en wat de impact daarvan is op de biodiversiteit? Ik wel!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Nou ik zou het bijna niet meer durven maar ik zal ook maar even een foto van ons monster plaatsen
Dit is Sammie, een Engelse Springer Spaniel. Vandaag exact 9 weken oud.
Vorige week opgehaald, de onderste foto is nog met een zusje van hem op de achtergrond.
Dit is Sammie, een Engelse Springer Spaniel. Vandaag exact 9 weken oud.
Vorige week opgehaald, de onderste foto is nog met een zusje van hem op de achtergrond.
Wacht maar! In het hoofd van sommige mensen is dit een moordwapen.
Mooi beestje, en als je een extra familielid met 4 pootjes zoekt heb je wel een goed ras gekozen.