Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 20 dec 2020 19:05

https://nos.nl/l/2361346#UPDATE-container-49819818
Duitsland, Frankrijk en de Europese Unie hebben overleg gehad
:cry:
En ik maar denken dat het één Europese Unie is. Blijkbaar hebben sommige landen een aparte status
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 20 dec 2020 19:11

Enzzo schreef: 20 dec 2020 18:59 De grote vraag blijft dan wel: wie bepaald wat onzin is en wat niet?
Dit dus...

Als het RIVM maanden lang zegt dat een mondkapje schijnveiligheid is. En dat de overheid hier volledig in mee ging.

En dan moeten we opeens wel een mondkapje dragen.

Is het dan vreemd dat men niet meer weet wat zin of onzin is?

Voor mondkapjes kun je ook alle andere genomen maatregelen invullen.

bever
Forum-lid

bever 20 dec 2020 19:12

RVV schreef: 20 dec 2020 19:11

behalve tongzoenen met vleermuizen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 dec 2020 20:09

Klopt, die moet je de kop afbijten.

https://images.app.goo.gl/nrYKiskpByT7yX1Z9

Verder eens met Loos: in Amerika kan zelfs de president social media volplempen met de grootst mogelijke onzin en over de hele wereld zijn er mensen die hem geloven.
Er zijn nog steeds mensen, ook in NL, die geloven dat binnenkort de grootste fraude ooit wordt onthuld rondom de verkiezingen in de VS.
Less is bore

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 20 dec 2020 20:27

Enzzo schreef: 20 dec 2020 18:59 De grote vraag blijft dan wel: wie bepaald wat onzin is en wat niet?
De fact checkers. Twitter is ermee begonnen, en schrijft commentaar onder fake berichten. Gaat eigenlijk best goed, alleen is het kwaad dan al geschied.
Misschien bij personen die vaker over de schreef gaan een delay inbouwen, nadat ze een waarschuwing hebben gehad? Indien aantoonbaar fake, dan niet plaatsen.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 dec 2020 21:26

Dit dus...

Als het RIVM maanden lang zegt dat een mondkapje schijnveiligheid is. En dat de overheid hier volledig in mee ging.

Havana heeft een paar pagina's terug het al gevraagd, maar hoe wil jij het dan oplossen?
4 Covid ziekenhuizen bouwen is een leuk idee, we hebben alleen het personeel niet. Daar zit nu puur het probleem in de ziekenhuizen, bedden en apparatuur is er nu voldoende, maar geen verpleegkundige.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 20 dec 2020 22:17

Ik had me eigenlijk voorgenomen om dit draadje maar aan me voorbij te laten gaan zonde van mijn tijd iedereen heeft toch zo’n standpunten over COVID-19 prima echter,
Ik hoor net dat mn fietsmaatje van LinkedIn is verwijderd lekker boeiend zou je denken alleen is hij de man achter de docu COVID-19 the systeem.
550k weergaven blijken toch veel exposure voor een democratie anno 2020.
Dus als jullie het goed gaan vinden dat Twitter/LinkedIn/Google en consorten gaan bepalen wat wel en niet de waarheid is , zeg maar dag naar vrijheid.
Ps die (verplichte) mondkapjes werken prima, je ziet al een duidelijke daling ;-)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 20 dec 2020 22:25

Ja, als je denkt dat je klaar bent met een mondkapje en verder alles aan je laars zou lappen, dan kunnen we nog wel even door.
Ik geloof ook niet in mondkapjes, maar daar laat ik me echt niet ongelukkig door maken.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 20 dec 2020 23:01

amclassic-fan schreef: 20 dec 2020 21:26
Dit dus...

Havana heeft een paar pagina's terug het al gevraagd, maar hoe wil jij het dan oplossen?
4 Covid ziekenhuizen bouwen is een leuk idee, we hebben alleen het personeel niet. Daar zit nu puur het probleem in de ziekenhuizen, bedden en apparatuur is er nu voldoende, maar geen verpleegkundige.

De essentie van een democratisch stelsel is dat het "volk" een belangrijke stem heeft in de bestuurlijke processen. Dat is althans hoe de bedenkers van dit systeem het ooit bedacht hadden. (De Grieken in de klassieke oudheid dus, waarbij het woord democratie een samenvoeging is van Demos -volk- en heersen -Cratis of cratie (heb even niet meer paraat wat de exacte term was..))

Hoe dan ook; als je dat systeem in stand wilt houden(1) dan is elk geluid uit de samenleving een stem in dat systeem. En zou je dus na een verkiezing, ook of misschien wel juist in coronatijd, al die sympathieën vanuit het volk een graduele vertegenwoordiging moeten geven in de "heerschappij". Zo werkt het systeem.

En even heel praktisch: Als blijkt dat er niet genoeg verpleegkundig personeel voorhanden is om deze pandemie te bestrijden dan heeft de huidige volksvertegenwoordiging -in de beleving van "het volk"- eigenlijk gefaald. En als dat leidt tot een nieuwe vertegenwoordiging na verkiezingen, een vertegenwoordiging die dit probleem beloofd op te lossen, is dat nog steeds een correct democratisch proces zoals dat in essentie bedoeld was.

Ergo; de oplossingen komen dus indirect vanuit "het volk" doordat zij hun stem uitbrengen op degenen die hen beloven te doen wat zij verwachten.

(1) Of dat systeem op dit moment echt een oplossing is voor alle problemen laat ik in het midden. Ik verkondig in mijn eigen kring al minstens anderhalf jaar dat het systeem van de democratie ernstig aan erosie onderhevig is en dat we eigenlijk toe zijn aan een nieuw systeem. Wat dat systeem moet zijn en hoe dat er uitziet weet ik niet maar ik ben er voor mijzelf van overtuigd dat het huidige systeem in de huidige maatschappij eigenlijk niet meer volstaat.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 dec 2020 06:50

In onze geheel versnipperde elk-mafklapper-kan-een-partij-oprichten-democratie of democratie in het algemeen?
Less is bore

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 21 dec 2020 08:26

Volgens mij wordt er ondertussen wel een smerig politiek spelletje met de britten gespeeld onder het mom van een 'nieuwe' virusmutatie....

Ja ik ben niet zo van de complotten. Maar de officiële verklaringen gaan echt nergens over. Dit gaat dan wel weer over de rug van allerlei transportmedewerkers die nu niet meer naar huis kunnen zo vlak voor de kerst. Je zal nu maar aan de andere kant staan met je net geloste vrachtwagen... mooi klote.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 dec 2020 08:31

thestudent schreef: 21 dec 2020 08:26 Volgens mij wordt er ondertussen wel een smerig politiek spelletje met de britten gespeeld onder het mom van een 'nieuwe' virusmutatie....

Ja ik ben niet zo van de complotten. Maar de officiële verklaringen gaan echt nergens over. Dit gaat dan wel weer over de rug van allerlei transportmedewerkers die nu niet meer naar huis kunnen zo vlak voor de kerst. Je zal nu maar aan de andere kant staan met je net geloste vrachtwagen... mooi klote.
Die gedachte heb ik ook al gehad.
"als jullie nog even instemmen met die visserij rechten, dan gooien we vanmiddag de boel weer open" :mrgreen:
Less is bore

Gesloten