@asmeets. Je vrouw is tenminste verstandig
Ik zie juist de laatste tijd (positief)steeds meer felle kleuren om optevallen, op de fiets(in het verkeer). Zeker op plattelandswegen met autoś ook op de weg, dan is dat veel verstandiger.
En gebruik een goed achterlicht. Eventueel knipperend overdag.
Ik heb een dubbele set op mijn racefiets. Knipperende en een "normale" daarbij.
Opvallende kleding met goede dagverlichting is een dikke pre.
Stadsfietsen zie je tegenwoordig ook steeds vaker met ingebouwde dagverlichting.Dat is toch de nabije toekomst.(overdag rijverlichting opde fiets,zeker buiten de stad).
Mij is nog steeds een raadsel..... waarom sommigen, nog steeds compleet in het zwart fietsen en zonder achterlicht met deze dampige, wat donkere periode van het jaar.
Ook zijn de straatverlichtingen(lantaarns) ook steeds meer afgenomen qua lichtopbrengst, Vroeger kon je gerust zonder licht in de stad fietsen overal. De straatverlichting was heel sterk. Maar na de besparingen op energie(mileu belasting) en leefomgeving(overlast van het scherpe en vele licht) zijn de stedelijke wegen en straten, nu ook veel donkerder.
(Buiten de stad uiteraard altijd al hartstikke donker op het platteland.)
Zelf nog gekocht:
-Rhinowalk 1,5L zadeltas op AliE.(wou wel eens wat anders).
-Santini (bij hun store) jack Team Rosa-jack( met een deel visible blue erin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-5 paar zwarte veters voor mijn winterfietschoenen op AliE.(kosten daar geen donder)
-2 verstelbare Elite bidons(Bike24)
-Nieuwe thermos Elite Deboyo bidon(Bike24)
- en een nieuw eenvoudig Cateye Quick( inclusief out front mount)computertje(mooi ding!) (Mantel).