amclassic-fan schreef: ↑20 dec 2020 21:26
RVV schreef: ↑20 dec 2020 19:11
Enzzo schreef: ↑20 dec 2020 18:59
De grote vraag blijft dan wel: wie bepaald wat onzin is en wat niet?
Dit dus...
Als het RIVM maanden lang zegt dat een mondkapje schijnveiligheid is. En dat de overheid hier volledig in mee ging.
En dan moeten we opeens wel een mondkapje dragen.
Is het dan vreemd dat men niet meer weet wat zin of onzin is?
Voor mondkapjes kun je ook alle andere genomen maatregelen invullen.
Havana heeft een paar pagina's terug het al gevraagd, maar hoe wil jij het dan oplossen?
4 Covid ziekenhuizen bouwen is een leuk idee,
we hebben alleen het personeel niet. Daar zit nu puur het probleem in de ziekenhuizen, bedden en apparatuur is er nu voldoende, maar geen verpleegkundige.
Dat er een tekort aan hoogwaardig gekwalificeerd IC personeel is dan wil ik dat best aannemen.
Dat die mensen die normaal een 4 tot 5 jarige opleiding moeten doen en dat het niet in een half jaar te realiseren is begrijp ik ook wel.
Maar we hebben het nu over een uitzonderlijke situatie. Spreek maar gerust van een oorlogssituatie. Wat doe je in een oorlog? Juist ja dan mobiliseer je mensen en je schikt je naar de mogelijkheden. En daar bedoel ik niet mee dat Anita 3 hoog in de Bijlmer morgen zich moet aanmelden als IC verpleegkundige.
Maar men kan wel opschalen. IC verpleegkundigen doen ook werk wat rustig overgenomen kan worden door normale verpleegkundigen. Het draaien aan de knoppen en de sturing blijft bij hun liggen. Simpele taken kunnen ze dan overlaten aan minder gekwalificeerd personeel. Die je uiteraard tussentijds wel intern kan opleiden zodat ze meer kwalificaties krijgen.
Iedereen die dat kan moet opschalen in de zorgketen. En dan maar tijdelijks iets minder zich aan de regels van de opleidingen en kwalificaties houden. Nood breek wet.
Aan de onderkant bij echt simpele verpleegkundige taken in de zorg kun je mensen zoals Anita inschakelen die kunnen broodjes smeren en mensen verschonen. En dit bedoel ik niet denigrerend want dit zijn belangrijke taken.
Mensen in de zorg moet je gewoon goed betalen en de politiek beslist hierover.
Corona gaat NOOIT meer weg die ziekenhuizen en de mensen hebben we dus altijd nodig. Nu is ook de noodzaak bewezen dat we op zorg niveau dit soort pandemieën moeten aankunnen.
Dus nu is het moment om ons land toekomst bestendig te maken op dit vlak.
Al die miljarden die we nu verprutsen aan het verdampen van de economie. Horen in de zorg thuis. Het is toch schandalig dat we als 1 van de welvarendste economieën ter wereld niet de politieke wil hebben om dit te realiseren?