smeermiddel squirt dry lube
Ook voor het eerst de Squirt gebruikt. Alle bijgeluidjes van de ketting zijn verdwenen, heerlijk!
Er kwam wel nog redelijk wat vuil van de ketting na een rit (eigenlijk vergelijkbaar met smeren met olie).
Maar alleen al voor het gevoel op de fiets een aanrader!
Er kwam wel nog redelijk wat vuil van de ketting na een rit (eigenlijk vergelijkbaar met smeren met olie).
Maar alleen al voor het gevoel op de fiets een aanrader!
ik heb de workshop variant van 500ml gekocht.
tov het kleine flesje - kan je de fles niet afsluiten. er moet een opening in de buitenste dop gemaakt worden. ik veronderstel dat dit geen problemen geeft naar bv verdampen water en bewaring
tov het kleine flesje - kan je de fles niet afsluiten. er moet een opening in de buitenste dop gemaakt worden. ik veronderstel dat dit geen problemen geeft naar bv verdampen water en bewaring
Ik heb ook de grote fles en een klein flesje, ik vul gewoon het kleine flesje steeds bij, veel makkelijker.
Ik heb ook nog een mini flesje (ooit eens ergens gratis gekregen) dat ik meepak naar een veldtoertocht. Als ik dan achteraf de fiets afspuit, kan de ketting nog gesmeerd worden voor de rit naar huis (niet altijd nodig, enkel bij een erg smerige toch)
Ik heb ook nog een mini flesje (ooit eens ergens gratis gekregen) dat ik meepak naar een veldtoertocht. Als ik dan achteraf de fiets afspuit, kan de ketting nog gesmeerd worden voor de rit naar huis (niet altijd nodig, enkel bij een erg smerige toch)
-
- Forum-lid HC
Heb zonet van een van de kleine flesjes de opening schoon gemaakt met een doekje en schroevendraaiertje om de aan gekoekte wax eruit te halen.
Dit flesje had ik al lang niet gebruikt en was een dikkere emulsie geworden.
Dit flesje had ik al lang niet gebruikt en was een dikkere emulsie geworden.
Ik doe er een ventieldopje op
Dat is ook een goede, blijft dat zitten als je de fles ergens mee naar toe neemt in een tas? Ik heb er nu een schroef in gedraaid. Dat werkt eigenlijk verrassend goed, maar ik houd toch altijd het gevoel dat dit vroeg of laat moet gaan lekken.
Squirt is een waxmiddel waarbij de wax opgelost is in een oplosmiddel om het beter te kunnen verdelen over de ketting.
Daarom moet je Squirt goed schudden voor gebruik: wax en oplosmiddel vermengen dan goed.
Daarom moet je ook Squirt altijd een dag voor gebruik aanbrengen: het oplosmiddel kan dan verdampen zodat de wax overbijft.
Een bus Squirt open laten staan is dus geen goed idee want dan gaat het oplosmiddel verdampen.
Het tuitje dat steeds verstopt is dus ook logisch.
Een grote fles verdelen over keine flacons is verstandig.