Veldrijden 2020-2021
Wat een vettige cross. Goed voor één keer maar het is hier echt op het randje...
Mathieu lijkt het wat te laten lopen? Z'n tred bij het lopen is wat futloos aan het worden. 25 seconden intussen...
Misschien moet ik binnen 30 minuten weer m'n woorden inslikken.
Mathieu lijkt het wat te laten lopen? Z'n tred bij het lopen is wat futloos aan het worden. 25 seconden intussen...
Misschien moet ik binnen 30 minuten weer m'n woorden inslikken.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ik heb nu een paar keer even de live stream aan gehad. Maar heb ze zijn alleen maar aan 't lopen.... Daar heb je de knau of iaaf voor toch? Om evenementjes voor te organiseren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bleegh, dit heeft niet veel meer met fietsen te maken.
Less is bore
Old school. In mijn herinnering kwam Adri van der Poelllllll (uitspraak Jean Nelissen) altijd zo zwart over de finish.
Klopt het is dan ook crossen. Vroeger was het vaak zo, denk maar aan Igorre en Zwitserse crossen. Prachtige tijden, nu veel te vaak vliegmeetings voor wegrenners zoals in Zolder.
Het hoeft niet elke week, maar in verhouding zijn er te weinig van deze crossen en te veel parkcrossen.
Dit is helemaal niet op het randje, dit is de core van cyclocross, zo was het vroeger steeds. Onder invloed van uci is er in de laatste decennia druk uitgeoefend op organisatoren om hun parcours aan te passen "om een beter internationaal imago te realiseren". Zoals in Loenhout, waar men nu het parcours naast de modder legt, of andere parcours die geld kregen om te draineren.
De bedoeling was om vooral (bekende) wegrenners aan de start te krijgen. What's next; geen beklimmingen en afdalingen meer in de mtb?
Laat elke discipline zijn eigenheid; en voor cyclocross is modder daar een onderdeel van (net als zandcrossen, sneeuwcrossen, etc....). Liever dat dan eenheidsworst.
(het hoeft er ook niet over zoals in Lembeek 96 waar niet meer gereden kon worden, dit was vandaag zeker niet het geval)
En toch opvallend; hoe het parcours ook is, het zijn altijd dezelfde namen die terugkomen, zowel bij mannen als vrouwen.
heel veel modder, heel veel lopen maar ook nog veel fietsen op de power. Het weer heb je niet in de hand en de beste op dit parcours heeft gewonnen! nu afwachten wat de volgende confrontatie geeft (Baal ?). Hulst en overijse zijn er ook nog bij wschlk, 3 prachtige parcours!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.