Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Mijn stelling of die van Markveenstra?
Michiel
Hoe houd je met schijfremmen de druk in je remhendel gelijk? Met nieuwe blokjes heb je direct druk. Als je blokjes bijna versleten zijn heb je pas na meer dan een halve slag druk.
Liefst heb ik altijd direct druk ongeacht de slijtage van mijn blokjes.
Liefst heb ik altijd direct druk ongeacht de slijtage van mijn blokjes.
Met hydraulische remmen zou dit zelf stellend moeten zijn. Mocht dit niet gebeuren dan kun je je wiel er een keer uit halen, een keer in de remhendel knijpen en het wiel weer terug zetten, je blokken zouden dan wat verder naar binnen moeten staan.
Waarom rijden de cyclocrossers niet met inserts tegen stootlekken ?
Ze rijden met lage bandenspanning,
VdP en WvA rijden lek en weg podiumplek.
Of werkt dat niet met tubes?
Waarom dan niet tubeless rijden ?
Leg het me uit
Ze rijden met lage bandenspanning,
VdP en WvA rijden lek en weg podiumplek.
Of werkt dat niet met tubes?
Waarom dan niet tubeless rijden ?
Leg het me uit
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik vraag me af waarom cyclocrossers geen latex gebruiken in de tubes. Zelf gebruik ik Orange sealant in mijn tubes naar volle tevredenheid. En zoals gezegd - het gaat om een podiumplek of niet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Een tube blijft onder alle omstandigheden op de velg liggen, dus daarmee kun je altijd doorrijden tot aan de materiaalpost, ook als je lek gereden bent.
De wielerwereld is uitermate conservatief. Dus als er betere oplossingen zijn, dan dringen die maar heel langzaam door tot de top.
Tot de dag dat er iemand mee wint, dan is ineens iedereen om
De wielerwereld is uitermate conservatief. Dus als er betere oplossingen zijn, dan dringen die maar heel langzaam door tot de top.
Tot de dag dat er iemand mee wint, dan is ineens iedereen om
Schijfremmen hebben omloopboringen waardoor de verplaatste vloeistof na het remmen weer terug komt voor de zuiger van de primaire cilinder, er kan iets verstopt zitten....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Volgens mij lezen jullie Rene’s bericht niet helemaal goed. Hij heeft het over Latex in de Tube (niet tubeless).
Goede vraag nl; mijn Corsa 25mm achter tube blijft na lekrijden ook al maanden gewoon op druk door het eenmalig toevoegen van Orange Seal.. (uiteraard met oppompen voor een rit ivm latex biba)