Het grote domme vragen topic
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Door de ventielkern te verwijderen en het erin te laten lopen?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik reageer op de opmerking van Amclassic....NoBlink schreef: ↑29 dec 2020 13:03Volgens mij lezen jullie Rene’s bericht niet helemaal goed. Hij heeft het over Latex in de Tube (niet tubeless).
Goede vraag nl; mijn Corsa 25mm achter tube blijft na lekrijden ook al maanden gewoon op druk door het eenmalig toevoegen van Orange Seal.. (uiteraard met oppompen voor een rit ivm latex biba)
Om maar even in de latex te blijven, hier een domme vraag van mij.
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?
Ik heb wel eens gehad met 30 ml niet dicht te krijgen, vervolgens nog een dosis er in en klaar.Janjan schreef: ↑29 dec 2020 20:29 Om maar even in de latex te blijven, hier een domme vraag van mij.
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik doe er ook meestal iets meer in dan de voorgeschreven hoeveelheid, mede ook vanwege de reden die mhr-zip hierboven aangeeft.Janjan schreef: ↑29 dec 2020 20:29 Om maar even in de latex te blijven, hier een domme vraag van mij.
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?
Dit jaar schijfremmen op een nieuw frame gemonteerd. Op deze racefiets (ultegra hendels) heeft de remhendel meer weerstand/druk na hem eerst een keer ingeknepen te hebben. Dan terug laten veren en direct daarna gaat hij duidelijk minder ver richting het stuur bij opnieuw inknijpen. Kan me niet herinneren dat ik dit op de MTB ook had. Betekent dit dat er toch nog wat lucht in het systeem zit ? Of is dit gebruikelijk ?
Natuurlijk niet, de eerste keer heb je nodig om de remblokken dicht bij de schijf te brengen en de tweede keer om te remmen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Vraag van jsparie: “ Betekent dit [1] dat er toch nog wat lucht in het systeem zit ? Of [2] is dit gebruikelijk ?”.
Antwoord van orlok: “ Natuurlijk niet, de eerste keer heb je nodig om de remblokken dicht bij de schijf te brengen en de tweede keer om te remmen.”.
Is dat antwoord op eerste of tweede vraag?
Dan heb ik een vraag: is het werkelijk nodig dat je twee keer moet knijpen om te kunnen remmen??? Let wel, ik heb geen ervaring met hydraulische fietsremmen. Wel met motorfiets, quads en auto’s. Nooit hoefde ik eerst “druk op te bouwen” of “de blokken natuurlijk dicht bij de schijf te brengen”.
Wat is dat voor een achterlijk systeem als dat echt waar is?
Antwoord van orlok: “ Natuurlijk niet, de eerste keer heb je nodig om de remblokken dicht bij de schijf te brengen en de tweede keer om te remmen.”.
Is dat antwoord op eerste of tweede vraag?
Dan heb ik een vraag: is het werkelijk nodig dat je twee keer moet knijpen om te kunnen remmen??? Let wel, ik heb geen ervaring met hydraulische fietsremmen. Wel met motorfiets, quads en auto’s. Nooit hoefde ik eerst “druk op te bouwen” of “de blokken natuurlijk dicht bij de schijf te brengen”.
Wat is dat voor een achterlijk systeem als dat echt waar is?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6