Engelse webshops
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40603
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
IN- en exportheffingen schijnen van de baan te zijn.
Douanekosten blijven wel.
Maar zoals alles rondom de Brexit: niets is momenteel glashelder uitgewerkt.
Douanekosten blijven wel.
Maar zoals alles rondom de Brexit: niets is momenteel glashelder uitgewerkt.
Less is bore
https://insideflyer.nl/brexit-reis-je-n ... we-regels/
Wat betreft shoppen (online of fysiek) in het Verenigd Koninkrijk, gaan er waarschijnlijk wel wat regels veranderen. Op dit moment is nog niet geheel duidelijk wat er tussen de EU en het VK is afgesproken met betrekking tot het handelsakkoord. Wanneer op dit punt geen deal is, worden de afspraken op bijvoorbeeld het online bestellen in het Verenigd Koninkrijk hetzelfde als dat je normaal zou doen buiten de EU. Vanaf €22,- betaal je btw en vanaf €150 ook invoerrechten.
Wat betreft shoppen (online of fysiek) in het Verenigd Koninkrijk, gaan er waarschijnlijk wel wat regels veranderen. Op dit moment is nog niet geheel duidelijk wat er tussen de EU en het VK is afgesproken met betrekking tot het handelsakkoord. Wanneer op dit punt geen deal is, worden de afspraken op bijvoorbeeld het online bestellen in het Verenigd Koninkrijk hetzelfde als dat je normaal zou doen buiten de EU. Vanaf €22,- betaal je btw en vanaf €150 ook invoerrechten.
Men zal ook rekening moeten houden dat pakjes langer onderweg zullen zijn.
Ik zag dat Rapha al 'voorbereid' is: hebben een regeltje toegevoegd dat 'importduties included'.
Ik vermoed dat het straks voor grote partijen interessanter wordt om een magazijn op het vaste land te hebben en van daaruit bevoorrading en levering binnen EU te regelen. Voor kleinere aanbieders, Torm.cc, Chapeau, ed, wordt het een afweging. Wie gaat betalen voor de gevolgen van Brexit: de consument op het vasteland, of gaat het ten koste van marge.
Ik vermoed dat het straks voor grote partijen interessanter wordt om een magazijn op het vaste land te hebben en van daaruit bevoorrading en levering binnen EU te regelen. Voor kleinere aanbieders, Torm.cc, Chapeau, ed, wordt het een afweging. Wie gaat betalen voor de gevolgen van Brexit: de consument op het vasteland, of gaat het ten koste van marge.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Vooral extra tijd vrees ik: de Fransen hebben in al hun wijsheid besloten om extra intensief te gaan controleren op alles wat binnenkomt via hun havens. En sat is het gros van alle goederen schijnt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik keek net ff bij Wiggle. Voor een kabelsetje kwamen er €23 verzendkosten bij. Als dit de norm wordt, is de kans groot dat ik afscheid ga nemen van de engelse webshops.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Ik had ook nog mazzel, velgen voor € 155 vrijdag besteld, maandagmorgen in huis. Zonder verzendkosten...
Tja, tenzij men binnen de Brexit-deal afspraken heeft gemaakt over importheffingen lijkt mij dat logisch. De consument betaalt de prijs hiervoor, dus btw en importheffing over goederen uit het Verenigd Koninkrijk.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat een webwinkel kleine bestellingen wil ontmoedigen begrijp ik wel.
Bij bestellingen boven 98,89 euro is de verzending naar Nederland bij Wiggle nog steeds gratis.
Tja, eerder rekenden ze ook verzendkosten voor kleinere bestellingen. Maar dat was een normaal bedrag (euro of 6 denk ik)
Zo'n bedrag als nu, €23,00, is m.i. idioot.
Maar goed, het werkt wel ontmoedigend. Dus als dat de wens is....
Zo'n bedrag als nu, €23,00, is m.i. idioot.
Maar goed, het werkt wel ontmoedigend. Dus als dat de wens is....