Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote domme vragen topic

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 dec 2020 17:17

Latex in een tube?
Hoe zou je dat er in moeten krijgen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5546
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 dec 2020 17:25

Door de ventielkern te verwijderen en het erin te laten lopen?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 dec 2020 18:16

Is daar een avondvullende speelfilm van?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 dec 2020 18:20

NoBlink schreef: 29 dec 2020 13:03
scottpch schreef: 29 dec 2020 12:38 Probleem met tubeless banden en latex is de lage druk die men rijdt, dan loopt de band van de velg.
Daarom tubes.
Volgens mij lezen jullie Rene’s bericht niet helemaal goed. Hij heeft het over Latex in de Tube (niet tubeless).

Goede vraag nl; mijn Corsa 25mm achter tube blijft na lekrijden ook al maanden gewoon op druk door het eenmalig toevoegen van Orange Seal.. (uiteraard met oppompen voor een rit ivm latex biba)
Ik reageer op de opmerking van Amclassic.... ;)

Janjan
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 jul 2020 21:06

Janjan 29 dec 2020 20:29

Om maar even in de latex te blijven, hier een domme vraag van mij.
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1184
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 29 dec 2020 20:50

Janjan schreef: 29 dec 2020 20:29 Om maar even in de latex te blijven, hier een domme vraag van mij.
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?
Ik heb wel eens gehad met 30 ml niet dicht te krijgen, vervolgens nog een dosis er in en klaar.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 30 dec 2020 09:53

Janjan schreef: 29 dec 2020 20:29 Om maar even in de latex te blijven, hier een domme vraag van mij.
Ik ga tubeless rijden en zal de latex van Stan's gebruiken. In tegenstelling tot vrijwel alles dat ik er over las en zag, adviseert Stan's tyre sealant 60-90 ml latex per band. Dat is minimaal tweemaal zoveel als wat ik doorgaans lees en hoor mbt aanbevolen hoeveelheid. Is dit een truc van Stan's om veel te verkopen, of moet er daadwerkelijk zoveel van dat goedje in om het correct te laten functioneren?
Ik doe er ook meestal iets meer in dan de voorgeschreven hoeveelheid, mede ook vanwege de reden die mhr-zip hierboven aangeeft.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6144
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 30 dec 2020 10:53

Dat is ook de reden dat ze dat spul in flessen van 500ml verkopen, kan je er desnoods 500ml ingooien.! :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 30 dec 2020 11:51

Dit jaar schijfremmen op een nieuw frame gemonteerd. Op deze racefiets (ultegra hendels) heeft de remhendel meer weerstand/druk na hem eerst een keer ingeknepen te hebben. Dan terug laten veren en direct daarna gaat hij duidelijk minder ver richting het stuur bij opnieuw inknijpen. Kan me niet herinneren dat ik dit op de MTB ook had. Betekent dit dat er toch nog wat lucht in het systeem zit ? Of is dit gebruikelijk ?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6144
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 30 dec 2020 13:28

Natuurlijk niet, de eerste keer heb je nodig om de remblokken dicht bij de schijf te brengen en de tweede keer om te remmen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 30 dec 2020 19:31

Vraag van jsparie: “ Betekent dit [1] dat er toch nog wat lucht in het systeem zit ? Of [2] is dit gebruikelijk ?”.
Antwoord van orlok: “ Natuurlijk niet, de eerste keer heb je nodig om de remblokken dicht bij de schijf te brengen en de tweede keer om te remmen.”.

Is dat antwoord op eerste of tweede vraag?

Dan heb ik een vraag: is het werkelijk nodig dat je twee keer moet knijpen om te kunnen remmen??? Let wel, ik heb geen ervaring met hydraulische fietsremmen. Wel met motorfiets, quads en auto’s. Nooit hoefde ik eerst “druk op te bouwen” of “de blokken natuurlijk dicht bij de schijf te brengen”.
Wat is dat voor een achterlijk systeem als dat echt waar is?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 dec 2020 21:41

Wat gebeurt er in mijn remblokjes als ik ze ga inremmen? Verglazen zeggen ze, maar wat gebeurt er dan chemisch gezien?

Plaats reactie