Het grote domme vragen topic
Is er een topic over handgespaakte setjes cq. losse naven/spaken/velgen?
Ik wil me oriënteren, maar weet nog niet precies waar te beginnen.
Ik wil me oriënteren, maar weet nog niet precies waar te beginnen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Cane creek expander die ik nog had liggen (bij headset ooit erbij gehad)
Maar ik ben gewend dat je een deel in vorkbuis vastzet en daarna met topcap de spanning erop zet.
Alleen bij deze variant is het gewoon 1 schroef, hiermee kan je toch geen spanning erop zetten of mis ik iets ?
Maar ik ben gewend dat je een deel in vorkbuis vastzet en daarna met topcap de spanning erop zet.
Alleen bij deze variant is het gewoon 1 schroef, hiermee kan je toch geen spanning erop zetten of mis ik iets ?
Ik denk dat je het op spanning zet door het conische deel van de bout die idd aan de topcap vastzit, of door het conische deel van de ring (die maar voor een deel op de foto staat).
Door het aandraaien van de bout/topcap deelt het huis zich en klemt daardoor.
My 2 cts o.b.v de afbeelding
Door het aandraaien van de bout/topcap deelt het huis zich en klemt daardoor.
My 2 cts o.b.v de afbeelding
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
- thestudent
- Forum-lid HC
Die topcap die je daar uitgedraaid hebt bestaat 90% zeker uit twee bouten. Waar de kleine topcap bout muurvast gebakken zit in de andere bout. Je ziet dat de dikte van de topcap bout niet klopt met de rest van het geheel. Maar als het zo vast zit kan je net zo goed een nieuwe kopen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Gewoon doen. Ik heb ook eens zo'n rot ding gehad. en @thestudent... deze heeft inderdaad maar 1 bout, alhoewel nu ik de afbeelding nog eens goed bekijk 🧐 twijfel ik. Ik zal eens een foto posten van het ellendige ding wat ik heb liggen... echt een rot ding.
Aandrukken bout aandraaien en op spanning zetten was bij mij de truc, maar ik vond het niks en kreeg ook niet voldoende spanning op het geheel. Carbon -ti plugje met Riesel topcap heb ik op alle drie mn fietsen - werkt feilloos.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless