Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2020-2021

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 03 jan 2021 10:21

timo2.0 schreef: 02 jan 2021 21:29 Is Bracke inmiddels al van die rechtszaak verlost dan? Anyway, op instagram is Vas al een stuk handiger met Engels dan een jaartje terug dus mogelijk was het - zoals zo vaak met talen - een kwestie van doen.
Het is spijtig dat de lichting die door Cant ging crossen in België nog niet doorbreekt. Had altijd goede hoop dat Verdonschot haar ging opvolgen zo niet overtreffen maar die plafonneert. Geen idee wat daarmee aan de hand is. Alicia Franck heeft sterke momenten maar helaas niet erg regelmatig.
De uci stelt dat Bracke de "ethische code" geschonden heeft; of en welke straf hij hiervoor krijgt is (nog) niet gekend.

De uitleg van Sicot dat ze door angst voor Bracke epo gebruikte weegt mijn inziens nogal licht.

Dat Bracke foto's van zijn rensters in ondergoed vraagt is een ongelooflijke blunder. Er zijn in deze tijd wel andere methodes om de conditie van je rensters vast te stellen. Anderzijds bleek dit tot de laatste jaren blijkbaar vrij gebruikelijk in kleinere ploegen.
Persoonlijk geloof ik niet in de slechte bedoelingen van Bracke, het lijkt me eerder een voortzetting van een domme en ouderwetse manier van omgang met koers en een gebrek van aanvoelen voor de gevoeligheden van hedendaagse rensters.

Het inwonen van renners/rensters bij teamleiders is niet ideaal, maar ook dit kent (in Vlaanderen) een lange traditie en is vaak gezien het budget de enige mogelijkheid.

Het zou nuttig zijn mochten er aanspreekpunten voor rensters (en ook voor renners) zijn die als tussenpersoon kunnen dienen om ongemakkelijke situaties op te lossen en te voorkomen. Bijvoorbeeld vanuit de wielerbond.

Ik heb ook even gedacht dat Verdonschot zou doorbreken, maar dat blijkt niet te lukken. Franck haalde betere resultaten in de mtb dan in het veldrijden. In een volledig bezette internationale wedstrijd zie ik ze beide met moeite in de top tien eindigen.
Feit is ook natuurlijk dat er de laatste jaren een heel pak dames bijgekomen zijn die zeer goede resultaten rijden. (vooral de Nederlandse jeugdigen dan, maar ook Vas, Kay, Honsinger)

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 03 jan 2021 13:00

TL@ schreef: 02 jan 2021 21:17 Ze is nog steeds de beste Belgische, als het voor haar nu al gedaan zou zijn, dan hebben de anderen helemaal geen recht op een contract?
+1
Niet te snel afschrijven, ze wordt elke week weer iets beter.
En ze wordt gewoon weer Belgisch kampioen volgende week...
De rest van de Belgische dames kan die laatste stap niet zetten en worden voorbij gereden door Hondsinger, Kay en nog jongere Nederlandse dames.
Loes Sels en Ellen van Loy komen helemaal niet meer in het stuk voor.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 jan 2021 14:48

lugosi schreef: 02 jan 2021 18:54
timo2.0 schreef: 02 jan 2021 16:58 Dat ze gisteren niet in Baal startte noemde Wuyts "een verkeerde instelling". Denk niet dat ze er wakker van ligt...
.................
Wie ligt er nog wakker van wat Wuyts over de koers te vertellen heeft? Wuyts is 64, bij de vrt is er verplicht pensioen op 65....
Je hebt helemaal gelijk. Ik moest net nog aan je denken toen ik Wuyts bij de laatste rond hoorde sneren "hoe klinkt een Nederlandse bel? Wat flauw en fletsjes" en een ronde later Betsema doodleuk Lucinda Brand hoorde noemen toen ze over de finish kwam.
Henk Spaan indachtig denk ik bij Wuyts: vuilnisman, mag deze zak ook mee?”
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 jan 2021 14:52

Dankzij Betsema kan ik me weer overal vertonen met m'n winterfiets met 5 cm spacers.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Pelep
Forum-lid

Pelep 03 jan 2021 15:20

*geeuw*

Weer spannend. Blijkt dan ook geen topsport te zijn over de grens.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 jan 2021 15:49

Bij de vrouwen is het tenminste nog "wie van de drie?"....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 03 jan 2021 16:54

Knappe overwinning van Mathieu, de concurrentie op behoorlijke achterstand gezet!
Ook Denise Betsema outstanding, ik heb het gevoel dat Lucinda de laatste weken wat minder aan het worden is, tijd voor een rustperiode!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 jan 2021 17:26

scottpch schreef: 03 jan 2021 16:54 Knappe overwinning van Mathieu, de concurrentie op behoorlijke achterstand gezet!
Ook Denise Betsema outstanding, ik heb het gevoel dat Lucinda de laatste weken wat minder aan het worden is, tijd voor een rustperiode!
deze priode is dikwijls niks wat het lijkt: 't zou kunnen dat Brand vooral met het wk bezig is en zeker van aert verdenk ik er van dat hij minder goed is omdat hij alles op het wk zet. mathieu kan maar beter opletten!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 03 jan 2021 17:30

lugosi schreef: 03 jan 2021 10:00
TL@ schreef: 02 jan 2021 21:17 Ze is nog steeds de beste Belgische, als het voor haar nu al gedaan zou zijn, dan hebben de anderen helemaal geen recht op een contract?
Euh, dat beweer ik niet. Feit is wel dat het in internationale context er niet goed uitziet voor de Belgische veldrijdsters. Er lijkt niemand te zijn die Cant zal kunnen opvolgen.
Wat contracten betreft: bekijk de uitslagen van Verdonschot, Franck, Sels en VanLoy dit seizoen; zou jij als ploegleider daar een contract aan geven?
Volgens die logica rijdt je dan een veldrit met een handvol deelnemers. Want meer dan een 5-tal namen die kans maken op het podium zijn er niet (bij de mannen én vrouwen)

Vandaag was VdP echt weer een klasse apart, niet normaal hoe makkelijk hij het laat lijken :winkthumb:
Afbeelding

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 jan 2021 17:32

Weet iemand waarom Wout van Aert in dit (voor mij) bijzondere shirt reed?

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 03 jan 2021 17:40

Dat is de trui voor de leider in de wereldbeker. Bij de vrouwen rijdt Brand in eenzelfde trui.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 jan 2021 17:43

Bij de vrouwen rijden Brand (algemeen) en Vas (U23 klassement) in die trui, bij de mannen heb ik geen U23 renner gezien in die trui?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie