Probleem met remklauw hydraulische schijfrem Shimano Ultegra BR-R8070
Nee, vanaf de Rxxxx groepen is de opening groter.
Die adapter is inderdaad standaard bij groepen, of fm ze ook meeleverd met fietsen weet ik niet.
Heb je wel een bleedblock dat past, de flatmount is ook weer anders dan postmount/mtb calipers.
Die adapter is inderdaad standaard bij groepen, of fm ze ook meeleverd met fietsen weet ik niet.
Heb je wel een bleedblock dat past, de flatmount is ook weer anders dan postmount/mtb calipers.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Bovengenoemde oplossing is prima te doen (uitboren overigens ook). Op zich heb ik redelijk weinig klachten over de R produkten en de meeste zijn terug te voeren op het feit dat de groep gewoon niet ontwikkeld is voor gebruikers met slecht gereedschap. Ik had inmiddels rijk kunnen worden van de gebruikers die de imbus (bleed) schroeven kapot hebben gedraaid (wat kompleet onnodig is met een goede / passende / niet versleten imbus sleutel).
Ken meerdere doe het zelvers die het gepresteerd hebben om de schroefdraad op wartels voor de kabels (zowel aan de shifter kant als aan de kant van de klauw) compleet om zeep te helpen (verkeerde olijven, verkeerde kabels, twee olijven of simpelweg schuin of met geweld indraaien) .
Wat betreft de schroef voor de blokken: rijdt er vanaf dag één mee en zolang je maar snapt dat een verbinding van staal op alu anti seize pasta nodig heeft en dat remreiniger alles ontvet dus ook deze verbindingen kan er weinig mis gaan (om de twee maanden vet ik de schroefdraad even in en dan gaat er ook niets vast zitten (een schroef met zaagsnede is overigens minimaal even duurzaam als een imbus dus die oplossing snap ik niet helemaal). Als iets twee jaar na aflevering vast blijkt te zitten ben je helaas zelf schuld, met een beetje onderhoud kun je een hoop ellende voorkomen.
Wat de meeste kopers vergeten is dat dit voor Shimano pas de twee generatie schijfremmen voor racefietsen is (waarbij de eerste generatie meer een afgeleide was van die voor MTB's). Overall is het geheel behoorlijk (eigenlijk zeer) betrouwbaar (zeker in vergelijking met de alternatieven van de concurrentie). Uiteraard zijn er zeker zaken die verbeterd kunnen worden echter zo eenvoudig als met velgremmen zal het simpelweg niet meer worden (en ook daar kunnen sommigen beter vanaf blijven.....)
Ken meerdere doe het zelvers die het gepresteerd hebben om de schroefdraad op wartels voor de kabels (zowel aan de shifter kant als aan de kant van de klauw) compleet om zeep te helpen (verkeerde olijven, verkeerde kabels, twee olijven of simpelweg schuin of met geweld indraaien) .
Wat betreft de schroef voor de blokken: rijdt er vanaf dag één mee en zolang je maar snapt dat een verbinding van staal op alu anti seize pasta nodig heeft en dat remreiniger alles ontvet dus ook deze verbindingen kan er weinig mis gaan (om de twee maanden vet ik de schroefdraad even in en dan gaat er ook niets vast zitten (een schroef met zaagsnede is overigens minimaal even duurzaam als een imbus dus die oplossing snap ik niet helemaal). Als iets twee jaar na aflevering vast blijkt te zitten ben je helaas zelf schuld, met een beetje onderhoud kun je een hoop ellende voorkomen.
Wat de meeste kopers vergeten is dat dit voor Shimano pas de twee generatie schijfremmen voor racefietsen is (waarbij de eerste generatie meer een afgeleide was van die voor MTB's). Overall is het geheel behoorlijk (eigenlijk zeer) betrouwbaar (zeker in vergelijking met de alternatieven van de concurrentie). Uiteraard zijn er zeker zaken die verbeterd kunnen worden echter zo eenvoudig als met velgremmen zal het simpelweg niet meer worden (en ook daar kunnen sommigen beter vanaf blijven.....)
Bleedscrew is gewoon echt slecht ontwerp, belangrijkste is gewoon om totaal geen kracht te zetten bij dichtdraaien, dicht is dicht.
En zorgen dat de inbus diep genoeg in het gat gaat anders sloop je schroefdraad zo.
En handige verbetering wat mij betreft zou zijn dat je bij remklauw de bleedkabel/spuit vast kan draaien ipv enkel vastklikken. (zoals bij sram wel kan)
En zorgen dat de inbus diep genoeg in het gat gaat anders sloop je schroefdraad zo.
En handige verbetering wat mij betreft zou zijn dat je bij remklauw de bleedkabel/spuit vast kan draaien ipv enkel vastklikken. (zoals bij sram wel kan)