Bontrager Affinity TLR naar XDR?
Ik ga mijn Trek Domane SL5 (2020) voorzien van een Sram Force AXS groepset, nu was mijn plan om de standaard wielset nog even aan te houden om dan na wat sparen eens te investeren in een set carbon velgen
Ben ik echter bezig met de Shimano freewheel body te vervangen door een Bontrager Sram xdr body (3 pawl) maar deze lijkt er net iets te diep in te zakken, waardoor ook de ratel niet meer "pakt", tevens is de geschroefde endcap te groot maar die moet ik dan nog los bestellen. Heeft er iemand ervaring met de Bontrager Affinity TLR wielen en of deze überhaupt xdr body compatibel zijn? Kan op de site van Trek heel weinig documentatie vinden over deze wielen dus begin te twijfelen of ze niet zo low budget zijn dat ze niet eens om te bouwen zijn...
Zit ook al een beetje te kijken naar een wielset voor het geval dat de Bontrager's niet om te bouwen zijn, iemand ervaring met de DT Swiss ER 1600 Spline 32 DB? Zijn voor een fatsoenlijke prijs nog leverbaar bij Hopmans en daar zitten ook de 6 bout naar centerlock adapters al bij.
Of de Vision Trimax 35 Disc TL is dat de moeite waard?
Ben ik echter bezig met de Shimano freewheel body te vervangen door een Bontrager Sram xdr body (3 pawl) maar deze lijkt er net iets te diep in te zakken, waardoor ook de ratel niet meer "pakt", tevens is de geschroefde endcap te groot maar die moet ik dan nog los bestellen. Heeft er iemand ervaring met de Bontrager Affinity TLR wielen en of deze überhaupt xdr body compatibel zijn? Kan op de site van Trek heel weinig documentatie vinden over deze wielen dus begin te twijfelen of ze niet zo low budget zijn dat ze niet eens om te bouwen zijn...
Zit ook al een beetje te kijken naar een wielset voor het geval dat de Bontrager's niet om te bouwen zijn, iemand ervaring met de DT Swiss ER 1600 Spline 32 DB? Zijn voor een fatsoenlijke prijs nog leverbaar bij Hopmans en daar zitten ook de 6 bout naar centerlock adapters al bij.
Hoort er toevallig iets van een dun spacertje tussen de lager van je naaf en je body? Die willen wel eens door het vet aan de body plakken en met deze mee komen als je de oude body er vanaf haalt.
Hoeft niet, maar heb ik eerder meegemaakt met andere naven. Dat is het eerste wat ik controleer als ik een achternaaf open maak.
Hoeft niet, maar heb ik eerder meegemaakt met andere naven. Dat is het eerste wat ik controleer als ik een achternaaf open maak.
Heb de oude body nog eens minutieus bekeken maar helaas geen vastgeplakte spacer kunnen vinden, begin te denken dat deze niet omgebouwd kan worden (of misschien met een ander type XDR body van Bontrager maar die kan ik niet vinden voor dit wiel) .
Ik ken niet alle wielen van Bontrager, maar zou deze body kunnen werken?
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... Code=black
Er wordt immers gesproken over Affinity (wel Elite ipv TLR...)
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... Code=black
Er wordt immers gesproken over Affinity (wel Elite ipv TLR...)
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Die DT wielen zijn op zich goed, maar blijft water instaan.Reigeer92 schreef: ↑02 jan 2021 22:13 Ik ga mijn Trek Domane SL5 (2020) voorzien van een Sram Force AXS groepset, nu was mijn plan om de standaard wielset nog even aan te houden om dan na wat sparen eens te investeren in een set carbon velgen
Als je gaat investeren in een AXS groepset dan zou ik de wielen echt wel upgraden naar iets van vergelijkbaar niveau. Affinity's zijn zwaar en niet heel sterk. Met een fatsoenlijk wiel wordt die Domane een veel levendiger fiets.
-
- Forum-lid HC
Maar als de body er te diep in zit dan weet ik bijna zeker dat de suggestie van @philippos de juiste is.
Als je de oude body terug zet, zit ie dan wel meteen weer goed?
Als je de oude body terug zet, zit ie dan wel meteen weer goed?
-
- Forum-lid HC
Dan zal het inderdaad niet passen.