Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Dat is het punt nu juist. Er zijn totaal geen cijfers bekend in hoeverre “de winkels” bijdragen aan verspreiding.
Maar we kunnen toch wel concluderen dat normaal gesproken de bezoekers stromen in de zogenaamde niet essentiële winkels sowieso veel en veel lager zijn dan in de essentiële winkels.
Ik durf wel te stellen dat de verhouding buiten de piekuren 80/20 is.
De bezoekers stromen naar niet essentiële winkels had men ook relatief makkelijk kunnen reguleren. Bijvoorbeeld een winkelsluiting op de zaterdagen en zondagen en in de avond (vanaf 18:00 gesloten) En door de weeks alleen op afspraak naar een niet essentiële winkel.
Maar we kunnen toch wel concluderen dat normaal gesproken de bezoekers stromen in de zogenaamde niet essentiële winkels sowieso veel en veel lager zijn dan in de essentiële winkels.
Ik durf wel te stellen dat de verhouding buiten de piekuren 80/20 is.
De bezoekers stromen naar niet essentiële winkels had men ook relatief makkelijk kunnen reguleren. Bijvoorbeeld een winkelsluiting op de zaterdagen en zondagen en in de avond (vanaf 18:00 gesloten) En door de weeks alleen op afspraak naar een niet essentiële winkel.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Steeds meer. Op mijn schooltje in ieder geval wel. De laatste decennia is er in het rekenonderwijs een tendens geweest om kinderen inzichtelijk te leren rekenen. Daarbij zou het “trucje” van de staartdeling niet passen.
In plaats daarvan moesten kinderen herhaald aftrekken. Zoek maar eens op. Erg inzichtelijk (voor goede rekenaars) maar tevens een erg omslachtige manier om een complexere deelsom uit te rekenen.
Om die reden is er op steeds meer scholen weer plaats voor de altijd betrouwbare staartdeling.
Mijn ervaring: Ook zwakke rekenaars kunnen die goed leren, en halen daar veel voldoening uit.
In plaats daarvan moesten kinderen herhaald aftrekken. Zoek maar eens op. Erg inzichtelijk (voor goede rekenaars) maar tevens een erg omslachtige manier om een complexere deelsom uit te rekenen.
Om die reden is er op steeds meer scholen weer plaats voor de altijd betrouwbare staartdeling.
Mijn ervaring: Ook zwakke rekenaars kunnen die goed leren, en halen daar veel voldoening uit.
Zoals bij heel veel dingen zijn er zeker verbeteringen en verfijningen denkbaar bij het "winkel lock" beleid...maar het is nog maar de vraag of zulke verfijningen niet helemaal wegvallen in de ruis van het menselijk gedrag....
Ik ben zelf geen doorsnee Nederlander, ben in veel opzichten afwijkend, maar betrap mezelf de laatste tijd wel eens op onnodig naar een supermarkt gaan , gewoon om er even uit te zijn en misschien iemand te treffen die ik al een tijdje niet "live" gezien heb in het dorp.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het beleid is zoals het is.. mijn ideeën gaan ook echt niet aankomen in Den Haag. Dat snap ik ook wel.
Maar laten we ons ook realiseren dat er gewoon GEEN sprake is van een echte lockdown en als daar geen sprake van is dan is kan ook niet de conclusie worden getrokken dat de sluiting van niet essentiële winkels zinvol is (geweest). Gezien de blijvende dagelijkse besmettingen.
Maar laten we ons ook realiseren dat er gewoon GEEN sprake is van een echte lockdown en als daar geen sprake van is dan is kan ook niet de conclusie worden getrokken dat de sluiting van niet essentiële winkels zinvol is (geweest). Gezien de blijvende dagelijkse besmettingen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zoals in België, rijlessen mag vanaf volgende week weer wel maar de kapper blijft gesloten.
Of met 2 mensen in een kleine auto is ok maar met 2 mensen in een 50m³ ruimte kan echt niet voor de gezondheid.
Met 200 wildvreemde mensen in het vliegtuig is geen probleem maar met 4 naaste mensen in een woning mag niet.
Hou toch op.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Tja , men maakt een keuze en uiteraard valt die niet in ieders smaak.
Het vliegverkeer tot iedere prijs handhaven ligt voor de hand, maar bij de kleintjes is veel laaghangend fruit te plukken....
Het vliegverkeer tot iedere prijs handhaven ligt voor de hand, maar bij de kleintjes is veel laaghangend fruit te plukken....
Herhaal dit niet onnodig
Je leert voornamelijk geduld te hebben.
En dat kinderen sneller iets aannemen van een leraar dan van hun ouders.
En wat heb je er aan dat je staartdelingen opgefrist worden;)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vliegverkeer in de lucht houden snap ik wel.
De economie krijgt een nog grotere dreun als je dat plat gooit. Sowiso bijna geen plezierreisjes nu, en de meeste (alle?) passagiersvliegtuigen hebben ook een helemaal cargo aan boord. Al onze producten die met het vliegtuig gaan zitten in een combi vlucht.
Als dat stil komt te staan hebben beide kanten van de lijn een enorm economisch probleem.
De economie krijgt een nog grotere dreun als je dat plat gooit. Sowiso bijna geen plezierreisjes nu, en de meeste (alle?) passagiersvliegtuigen hebben ook een helemaal cargo aan boord. Al onze producten die met het vliegtuig gaan zitten in een combi vlucht.
Als dat stil komt te staan hebben beide kanten van de lijn een enorm economisch probleem.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Er is een vlokje sneeuw gevallen in Limburg dus deze was te verwachten:
https://www.ad.nl/binnenland/sneeuwtoer ... ~affd86b4/
https://www.ad.nl/binnenland/sneeuwtoer ... ~affd86b4/
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Precies, zou ik ook niet zien zitten.
Puur ivm de drukte. Als je dan echt zou willen, zet hem dan beneden neer en ga lekker lopen.
Less is bore