Het grote domme vragen topic
Hoeveel zwaarder is fietsen in de winterperiode?
hogere luchtweerstand, dikkere kleren, de kou....etc etc.
We weten allemaal dat fietsen in de winter zwaarder is....maar als je het in procenten zou uitdrukken.
Hoeveel zwaarder is het dan?
hogere luchtweerstand, dikkere kleren, de kou....etc etc.
We weten allemaal dat fietsen in de winter zwaarder is....maar als je het in procenten zou uitdrukken.
Hoeveel zwaarder is het dan?
Bij de MTB's die ik in de schuur heb gehad (n=3) zou richten een slecht idee zijn. Dik, hard materiaal, op het oog niet geschikt om te buigen (maar heb ook geen poging hiertoe gedaan).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ongeveer 10% is mijn ervaring, als ik gemiddelde snelheid als factor neem bij gelijkblijvend vermogen. Wat leesvoer, toevallig vanmorgen nog iets over geschreven: https://www.cycloworld.cc/nieuws-artike ... lheid-/667
Fijn dat artikel. Vorige week werd ik in een ander topic nog voor niet wijs verklaard. "Je doet gewoon warmere kleding aan, dan is dat temperatuur probleem verdwenen" was de strekking. Dat al die kleding ook weerstand biedt was de schrijver dan ook vergeten.
Maar ook mijn ervaring is dat mijn hartslag flink hoger is.
Maar ook mijn ervaring is dat mijn hartslag flink hoger is.
In je artikel schrijf je dat het grootste deel door de luchtdichtheid komt. Terwijl je hartslag bij gelijk vermogen wel 5 tot 10 slagen hoger is.havana schreef: ↑12 jan 2021 08:45 Ongeveer 10% is mijn ervaring, als ik gemiddelde snelheid als factor neem bij gelijkblijvend vermogen. Wat leesvoer, toevallig vanmorgen nog iets over geschreven: https://www.cycloworld.cc/nieuws-artike ... lheid-/667
Heb je ook bekeken wat je (gemiddelde) vermogen is bij die 5 tot 10 slagen hoger bij je indoorritten? Dan heb je ook een indicatie van kleding en andere zaken.
Of mis ik iets?
Daar zijn meerdere toppiks over geweest en er zijn meerdere redenen daarvoor breed uitgemeten.....ik heb er zelf ook wat aangedragen , maar ga dat hier nu niet herhalen.
PS
Ik reed vandaag 60 km met een gemiddelde van 26 en een gemiddelde hartslag van 132, in de zomer was dat 29 a 30 geweest.
PS
Ik reed vandaag 60 km met een gemiddelde van 26 en een gemiddelde hartslag van 132, in de zomer was dat 29 a 30 geweest.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Vreemd, ik moet er 's zomers ook wel degelijk wat voor doen
Dat zou ik kunnen doen, al heb ik denk ik niet genoeg data om dat goed te kunnen doen. Ik train indoor wel veel, maar het zijn bijna altijd intervaltrainingen of herstelritten. Ik zal eens kijken of ik een paar duurritten kan vinden (ik heb er wel een aantal gemaakt).dickw schreef: ↑12 jan 2021 20:56In je artikel schrijf je dat het grootste deel door de luchtdichtheid komt. Terwijl je hartslag bij gelijk vermogen wel 5 tot 10 slagen hoger is.havana schreef: ↑12 jan 2021 08:45 Ongeveer 10% is mijn ervaring, als ik gemiddelde snelheid als factor neem bij gelijkblijvend vermogen. Wat leesvoer, toevallig vanmorgen nog iets over geschreven: https://www.cycloworld.cc/nieuws-artike ... lheid-/667
Heb je ook bekeken wat je (gemiddelde) vermogen is bij die 5 tot 10 slagen hoger bij je indoorritten? Dan heb je ook een indicatie van kleding en andere zaken.
Of mis ik iets?