Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Maar als 90% van de ouderen die nu op de IC komen, er niet meer op komen, is het "druk op de IC" verhaal niet meer aan de orde.
Elimineren lijkt mij onmogelijk, ook gezien het aantal dieren dat besmet raakt.
Elimineren lijkt mij onmogelijk, ook gezien het aantal dieren dat besmet raakt.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 12 jan 2021 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Haha blijf lekker geloven in het vaccinatie sprookje..
@Havana
Ik snap dat heel goed. Mensen worden heel eenzijdig geïnformeerd; mensen die kritisch zijn worden heel makkelijk weggezet als wappies; vaccineren is niet geheel risicoloos; de kwaal waartegen je vaccineert is voor veel mensen niet erg gevaarlijk; en zo zijn er nog wel wat argumenten tegen te verzinnen.
In 1 van de vele opiniestukken opperde iemand om iedere te vaccineren persoon informed consent te laten geven (d.w.z., prikken mag alleen nadat iemand expliciet toestemming heeft gegeven nadat deze geinformeerd is over risico's en rechten). Deze persoon trok, vanwege de relatieve onbekendheid van (de werking van) het nieuwe vaccin, de parallel met experimenteel onderzoek (bij mensgebonden onderzoek is informed consent verplicht). Ik vond dat wel een heel goed idee eigenlijk.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik het risico dat ik loop klein genoeg acht en de kans dat die prik iets bijdraagt aan het remmen van de virusverspreiding groot genoeg acht om een prik te halen.
Ik snap dat heel goed. Mensen worden heel eenzijdig geïnformeerd; mensen die kritisch zijn worden heel makkelijk weggezet als wappies; vaccineren is niet geheel risicoloos; de kwaal waartegen je vaccineert is voor veel mensen niet erg gevaarlijk; en zo zijn er nog wel wat argumenten tegen te verzinnen.
In 1 van de vele opiniestukken opperde iemand om iedere te vaccineren persoon informed consent te laten geven (d.w.z., prikken mag alleen nadat iemand expliciet toestemming heeft gegeven nadat deze geinformeerd is over risico's en rechten). Deze persoon trok, vanwege de relatieve onbekendheid van (de werking van) het nieuwe vaccin, de parallel met experimenteel onderzoek (bij mensgebonden onderzoek is informed consent verplicht). Ik vond dat wel een heel goed idee eigenlijk.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik het risico dat ik loop klein genoeg acht en de kans dat die prik iets bijdraagt aan het remmen van de virusverspreiding groot genoeg acht om een prik te halen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
In de geschiedenis van de geneeskunde is vaccineren inderdaad een tamelijk waardeloos idee geweest. Totaal ineffectief!
Ik ben heel benieuwd of je dit argument ook vol gaat houden ALS straks in Israël blijkt dat de cijfers sterk verbeteren (dat is uiteraard niet zeker, maar laten we daar nu eens vanuit gaan). Ik denk dat ik je reactie dan trouwens vrij accuraat kan voorspellen.
Laatst gewijzigd door havana op 12 jan 2021 09:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Wellicht ten overvloede, maar het vaccin doet niets met je DNA. Het doet een aanpassing in je RNA. RNA is in je lichaam constant in ontwikkeling. Komt er een virus binnen dan past het zich aan en na een tijdje bouwt het de afweer dan weer af etc. De angst is dan ook totaal ongegrond.
En als je dan zo bang bent om te vaccineren, zou ik ook maar vegetariër worden. Kijk een paar willekeurige docu's op Netflix over de vleesindustrie en je schrikt je rot. Varkens waar tijdens de slacht het pus uit de benen spuit. Beesten die vol zitten met antibiotica, waardoor je zelf weer resistent kunt worden
Laatst gewijzigd door Kornuit op 12 jan 2021 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zelfde paniek actie van gemeente Landsingerland, (net als de telefoon app waar je niets meer van hoort.)
Er moeten stante pede 60000 inwoners getest worden, om te kijken of de Britse variant er heerst.
Totaal zinloze test, al zou er een betrouwbare resultaat uit komen (wat ik betwijfel) .
Wat willen ze met de resultaten doen? Iedereen daarna binnen houden?
Het is een momentopname, resultaten misschien na 2 weken...
Als ik dan mevrouw Koopmans er weer bij (deze nutteloze actie) zie met dr angstzaaien, geeft dat mij ook niet echt veel vertrouwen.
Er moeten stante pede 60000 inwoners getest worden, om te kijken of de Britse variant er heerst.
Totaal zinloze test, al zou er een betrouwbare resultaat uit komen (wat ik betwijfel) .
Wat willen ze met de resultaten doen? Iedereen daarna binnen houden?
Het is een momentopname, resultaten misschien na 2 weken...
Als ik dan mevrouw Koopmans er weer bij (deze nutteloze actie) zie met dr angstzaaien, geeft dat mij ook niet echt veel vertrouwen.
Op zich lijkt het me een uitstekend idee om van een populatie een representatieve steekproef te nemen (ipv beleid te baseren op de per definitie biased data die nu uit de testen komt). Ik roep dat al maanden geloof ik.
Maar dan wel graag ethisch en goed
- van te voren criteria stellen op basis waarvan je beslissingen maakt
- anoniem testen (testresultaten alleen met sleutel kunnen herleiden naar individuen)
- testresultaten mogen expliciet geen enkele consequentie hebben voor de geteste individu
- individuen mogen inzage hebben in hun eigen testresultaten
Maar dan wel graag ethisch en goed
- van te voren criteria stellen op basis waarvan je beslissingen maakt
- anoniem testen (testresultaten alleen met sleutel kunnen herleiden naar individuen)
- testresultaten mogen expliciet geen enkele consequentie hebben voor de geteste individu
- individuen mogen inzage hebben in hun eigen testresultaten
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik vind het wel een goed experiment.
Hoe meer van dit soort grootschalige onderzoeken, hoe meer we weten over de wijze waarop besmetting nu echt plaatsvinden. Het wordt dan ook een stuk makkelijker om daar beleid aan te koppelen. Nu is het vooral gokken en andere landen die (al dan niet per toeval) lagere cijfers hebben na-apen.
Hoe meer van dit soort grootschalige onderzoeken, hoe meer we weten over de wijze waarop besmetting nu echt plaatsvinden. Het wordt dan ook een stuk makkelijker om daar beleid aan te koppelen. Nu is het vooral gokken en andere landen die (al dan niet per toeval) lagere cijfers hebben na-apen.
Campagnolo Ultra Dork
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt?
Waar heb je gelezen dat ik tegen vaccineren ben?
Oo, omdat ik niet alles kwakkeloos als zoetekoek aanneem, zit ik meteen in de kamp van de wappies?
- thestudent
- Forum-lid HC
Dat is inderdaad een goeie. De standaard pcr test levert je geen sequentie dus helemaal geen informatie over mutaties. Alleen corona ja/nee.
Dus je moet dan alsnog op alle positieve samples een nieuwe PCR doen en het laten sequencen / danwel de hele opgewerkte samples sequencen ( maar dat is duurder ). Of nieuwe specifieke primers maken op de britse mutatie. Anyway kost een hoop geld en te veel tijd. Dus ook hier zal er hooguit een steekproef genomen worden op de positieve samples om ongeveer te bepalen welke varianten er rondgaan. De inwoners van Landsingerland werken toch niet mee en laten zich toch niet zomaar opsluiten. Praktijkresultaat is uiteindelijk weer nul. Als je die voor elke variant wil doen kan je bezig blijven...
De informatie die we krijgen over rondgaande varianten is een steekproef van een aantal positieve testen. Het is redelijk onnodig om van iedereen gaan vast te stellen welke variant die nu heeft. Het zou leuke informatie opleveren, maar om dat om te zetten in tactisch bruikbare data om besmettingen in te dammen is weer een ander verhaal.
Dus je moet dan alsnog op alle positieve samples een nieuwe PCR doen en het laten sequencen / danwel de hele opgewerkte samples sequencen ( maar dat is duurder ). Of nieuwe specifieke primers maken op de britse mutatie. Anyway kost een hoop geld en te veel tijd. Dus ook hier zal er hooguit een steekproef genomen worden op de positieve samples om ongeveer te bepalen welke varianten er rondgaan. De inwoners van Landsingerland werken toch niet mee en laten zich toch niet zomaar opsluiten. Praktijkresultaat is uiteindelijk weer nul. Als je die voor elke variant wil doen kan je bezig blijven...
De informatie die we krijgen over rondgaande varianten is een steekproef van een aantal positieve testen. Het is redelijk onnodig om van iedereen gaan vast te stellen welke variant die nu heeft. Het zou leuke informatie opleveren, maar om dat om te zetten in tactisch bruikbare data om besmettingen in te dammen is weer een ander verhaal.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
@Mao Nee hoor, ik reageerde op hetgeen boven mijn reactie stond. Ondanks dat ik het in de meeste gevallen helemaal niet met je eens ben, heb ik van jou nog niet gemerkt dat je al wekenlang bijna iedere dag iedereen neerzet al "dom" omdat ze zich niet laten vaccineren.
Maar om duidelijker te zijn, ik reageerde op RVV. Ik weet dat hij het niet wil lezen.
Maar om duidelijker te zijn, ik reageerde op RVV. Ik weet dat hij het niet wil lezen.