Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 12 jan 2021 10:40

Ik vraag me af tot welke leeftijd de super weerstand van een gezonde flink sportende mens voldoende zou zijn volgens @RVV. De 74 jarige nog steeds hardlopende buurman van een kennis van ons overleed tijdens de eerste golf.
(Als iemand het wil quoten kan RVV een antwoord geven)

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 10:42

havana schreef: 12 jan 2021 10:24
RVV schreef: 12 jan 2021 10:16
havana schreef: 12 jan 2021 10:06 Waar baseer je op dat corona altijd zal blijven bestaan, terwijl we andere ziektes er m.b.v. vaccins wél (grotendeels) onder hebben gekregen? Difterie, tetanus en polio om eens een paar voorbeelden te noemen.
Haha corona is een verdienmodel. Net niet dodelijk genoeg.
Geef nou eens antwoord op de vraag i.p.v. dit soort onnozele dooddoeners die nergens op slaan.
Nergens op slaan? Dit is gewoon een feit. (Het verdienmodel)

Maargoed STEL... dat geld geen drijfveer is, is geweest of ooit zal worden...

Corona zal blijven bestaan omdat het gewoon onder de radar blijft op de totale wereldpopulatie. Er kunnen immers geen 8 miljard mensen ingeënt worden. Dat is gewoon niet realistisch. Bovendien draait het in onze rijke Westerse maatschappij alleen om “ons”..

2e en vooral 3e wereldlanden hebben we geen oog voor en al helemaal geen interesse in. We zijn sowieso mega egoïstisch door alle vaccins weg te kapen voor derde wereld landen. Miljarden mensen gaan überhaupt niet de kans krijgen om gevaccineerd te worden.

Bedenk je eens in de eerste plaats waarom wij in Nederland corona hebben?

Juist ja door het mondiale reizen. In de (nabije) toekomst worden de teugels weer losgelaten... de mens zal weer massaal in het vliegtuig stappen.. dagelijks tienduizenden vliegbewegingen over de wereld... en corona zal weer “undercover” meereizen. We zullen elkaar blijven besmetten in een vicieuze cirkel.

Zoals de griep nooit weg zal gaan zo zal corona ook blijven bestaan.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 12 jan 2021 10:47

Corona zal ook blijven bestaan, net als griep..maar corona zal niet meer zoveel leed veroorzaken en ziekenhuizen ontregelen, aangezien het lichaam antistoffen heeft aangemaakt. Ook al zal corona muteren, dan nog zal het effect op het lichaam niet anders als een influenza virus zijn.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 12 jan 2021 10:49

mao schreef: 12 jan 2021 10:09 @NuitKor (als reactie op je post van vorige blad)
Je hebt helemaal gelijk in je betoog.
Maar willen we een ras instandhouden die ( misschien) elk jaar afhankelijk is van een vaccinatie?
De natuurlijke selectie aan het begin is al bijna opgeheven. Willen we dit nu verder gaan uitbreiden naar de rest van het leven?
Op de langer termijn is dat natuurlijk niet houdbaar.
Daar zijn we toch al een ruime 100 jaar mee bezig...zonder vaccins zou de mensheid een stuk kleiner zijn....
Collectief kunnen we wensen dat er minder mensen komen/zijn, maar zo werkt het (nog) niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 10:54

Ondertussen ken ik alle verhalen van de fitte fietsers die nu helemaal lamgeslagen zijn ook wel. Maar het stadium dat ik daar ook bang voor was ligt ondertussen wel een paar maanden achter mij. Waarom? Omdat er veel meer kennis is dan in het begin.

De zorg is inderdaad het grootste probleem. Helemaal mee eens. Als de zorg niet toereikend is dan moet de politiek er als de sodemieter voor zorgen dat dit opgelost moet worden. We staan in de top tien van meest rijkste en welvarendste landen ter wereld... het geld klotst bij wijze van over de plinten...

En ja ik weet nu wel dat we op dit moment handen te kort komen.. maar waar is de lange termijn visie? Die is er niet.

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 12 jan 2021 11:05

NuitKor schreef: 12 jan 2021 10:47 Corona zal ook blijven bestaan, net als griep. .maar corona zal niet meer zoveel leed veroorzaken en ziekenhuizen ontregelen, aangezien het lichaam antistoffen heeft aangemaakt. Ook al zal corona muteren, dan nog zal het effect op het lichaam niet anders als een influenza virus zijn.
onderschat die mutaties niet ..

Onder de kattenpopulatie is er al jaren een coronavirus aanwezig , normaal in milde vorm ..en omdat het hoogstens wat diarree geeft spreidt het makkelijk van de ene naar de andere kat, meeste katten blijven symptoomloze dragers en scheiden het virus zo nu en dan uit. Sommige populaties zijn tot 40-70% besmet ( volgens publicaties in wetenschappelijke tijdschriften). Maar soms ,en dat moment is niet te voorspellen , muteert het coronavirus van de kat naar een 100% dodelijke variant en dan gaat het gruwelijk mis .Het FIP virus ontstaat dan en deze dieren gaan zeer snel dood. Er zijn wat experimentele geneeswijzen , maar door geldgebrek ed niet verder ontwikkelt.

En nu terug naar ONS coronavirus ...als je dat laat sluimeren kun je zomaar dezelfde situatie krijgen, coronavirussen zijn erg succesvol in hun mutaties. Dus symptoomloze dragers , die virus uitscheiden , maar ook met een soort tijdbom rondlopen ..

Ik heb het in eenvoudige bewoordingen geprobeerd weer te geven ..

En nog een aanvulling ..bij een vorige grote viruspandemie ( AIDS) heeft onze kattenpopulatie ook als model gediend om de epidemiologie te begrijpen ..het FIV ( Feline Immunodef. Virus) gedraagt zich ten dele hetzelfde als het HIV virus.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jan 2021 11:14

Influenza is eenzelfde tijdbom net als entero- en adenovirussen b.v. Eigenlijk is er geen enkele reden om niet continu in angst te leven maar gelukkig kunnen we dat wel. Vandaar ook dat we allemaal schijt hebben aan de regels en aanbevelingen zodra het ons net wat beter uitkomt.
Campagnolo Ultra Dork

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 11:57

De avondklok gaat komen hoor...

“Ja maar ik zit toch thuis in de avond dus boeie”

#gooihetlaatsestukjevrijheidmaarindeuitverkoop

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 12 jan 2021 12:16

Avondklok? Wat dat toevoegt is mij totaal onduidelijk. Zou alleen een strafmaatregel zijn...

Whats next. Strafregels? :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 12 jan 2021 12:19

In de hoek staan met een muts op;
vlag er aan met de tekst "Ezel"
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 jan 2021 12:21

Van de NOS website:
De corona-experts van het OMT zien het invoeren van een avondklok, waarbij mensen na een bepaald tijdstip zoveel mogelijk thuis moeten blijven, als een manier om weer het gevoel te geven dat het belangrijk is om contact met anderen te vermijden.
Net als schoolsluiting gaat het dus om het neveneffect (in dit geval nog vager omschreven als "het gevoel")
Een volstrekt onethische gang van zaken als je het mij vraagt, en in ieder geval buitenproportioneel (NOG meer beperking van grondrechten omwille van "een gevoel"), maar de OMT leden lijken ethiek al lang geleden losgelaten te hebben.

Het onzalige plan lijkt niet door te gaan gelukkig
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 12 jan 2021 12:40

RVV schreef: 12 jan 2021 11:57 #gooihetlaatsestukjevrijheidmaarindeuitverkoop
En jij denkt dat de uitverkoop dit jaar doorgaat.... ? Levert alleen maar mensenmassa's op, te gevaarlijk.

Gesloten